2019-12-23, 13:49
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timheidecker
Kan 17 vara någon form av reklamserie för Ahlgrens Bilar? För övrigt är den rutan helt grotesk. Riktiga hatgubbar.

Haha, ja den påminner förvisso om gamla reklamserier för LEGO och frukostflingor i barnserietidningar. Men det här är en vanlig barnserie, en utfyllnadsserie i en tidning vars titelserie också återfinns i årets skål. Misstänker att den lämnat så lite spår efter sig att den inte ens kan kallas för bortglömd, blir mycket imponerad om någon sätter den. – Fast det blir jag ju ofta i den här tråden.

Yulenuts 2019

Spika #61 nu, den ligger ju på mållinjen.
Citera
2019-12-23, 14:13
Medlem
timheideckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pojken med guldbyxorna
Spika #61 nu, den ligger ju på mållinjen.
Jag gissar på Turkosstaden då.
Citera
2019-12-23, 15:25
Medlem
monsterbrains avatar
Det är inte Resande med Vinden då? #61 dvs. Jag plöjde alla volymerna häromåret. Not his best
Citera
2019-12-23, 15:47
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av monsterbrain
Det är inte Resande med Vinden då? #61 dvs. Jag plöjde alla volymerna häromåret. Not his best

Visst är det så! Jag gillar den mycket, i alla fall den äldre översättningen. Precis som i medeltidssviten Skymningens färdkamrater är det imponerande hur skickligt han vinnlägger sig om historisk realism, både miljömässigt och mentalt, men ändå nästan aldrig föreläser utan sätter storyn främst. Lite uppfriskande också med den här synen på slaveriet som inte ensidigt fokuserar på att skuldbelägga just "vita europeer" utan skildrar det som en allmänmänsklig och mycket gammal institution.

Uppdaterade julrutor
Citera
2019-12-23, 18:33
Medlem
Man-At-Armss avatar
Citat:
¡uǝɯɐɾɐſ 🙃
Trodde ledtråden på bild 45 var ett slarvfel Snyggt

En chansning: 49: Jaime Hernandez, Our Christmas!! ?
Citera
2019-12-23, 19:37
Medlem
monsterbrains avatar
Gissningar på 11 och 19: Will Eisner, Uderzo, väldigt tidiga alster? På 26 tänker jag Mats Jonsson men ser ju tydligt det inte är hanses stil. #43..Schuiten? :/ Nu är nästan bara riktigt svåra kvar. Ledtrådar kommer väl under helgen kanske. #49 är inte Jaime, en personlig favorit sedan 80-talet. Tänker japanskt där. God jul, serie-fans.
Senast redigerad av monsterbrain 2019-12-23 kl. 19:41.
Citera
2019-12-23, 20:30
Medlem
48: ngt av Einar Norelius?
Citera
2019-12-23, 23:17
Medlem
Tagelbergs avatar
Jag sitter på en telefon så det är lite svårt att se men 9. Skulle kunna var on stage av leonard starr.
Citera
2019-12-24, 03:57
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av Man-At-Arms
Trodde ledtråden på bild 45 var ett slarvfel Snyggt

En chansning: 49: Jaime Hernandez, Our Christmas!! ?

Citat:
Ursprungligen postat av monsterbrain
Gissningar på 11 och 19: Will Eisner, Uderzo, väldigt tidiga alster? På 26 tänker jag Mats Jonsson men ser ju tydligt det inte är hanses stil. #43..Schuiten? :/ Nu är nästan bara riktigt svåra kvar. Ledtrådar kommer väl under helgen kanske. #49 är inte Jaime, en personlig favorit sedan 80-talet. Tänker japanskt där. God jul, serie-fans.

Citat:
Ursprungligen postat av jochen_bele
48: ngt av Einar Norelius?

Bra med gissningar, dessvärre träffade ingen rätt. Vi kan väl vänta lite med avancerade ledtrådar men jag tycker att #26 borde vara förhållandevis lätt, det är ett ganska känt verk som även varit med i tråden en gång.

Citat:
Ursprungligen postat av Tagelberg
Jag sitter på en telefon så det är lite svårt att se men 9. Skulle kunna var on stage av leonard starr.

Mary Perkins On Stage eller På scenen, Leonard Starrs fina såpaserie om en skådespelerska.
Citera
2019-12-24, 10:22
Medlem
schizophrenias avatar
Skulle 48 kunna vara något av Lucie Lundberg? Något ur Trisse och Trisselina?
Citera
2019-12-24, 11:24
Medlem
Fiskmånglarens avatar
19. Gaston
Citera
2019-12-24, 14:40
Medlem
timheideckers avatar
Citat:
#26 borde vara förhållandevis lätt, det är ett ganska känt verk som även varit med i tråden en gång.

Kan det vara något av David B? Epileptic kanske?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in