Citat:
Ursprungligen postat av
Svenne-i-Banan
Men du har ingen aning vad alla pengar du vill lägga på detta ska användas till? Tänker du försöka mus flyktingarna så att de slutar våldta?
Jo, det har jag skrivit flera gånger. Till sakkunniga, precis som att man ger pengar till cancerforskare om man vill bota cancer. Man måste inte sitta på alla svaren för att kunna identifiera ett problem och vilja göra något åt saken.
Det jag motsätter mig i hela denna debatten är att du och många med dig verkar tro att lösningen är att kasta ut alla invandrare. Jag hävdar att folk har våldtagit långt innan invandringskrisen och att det kommer vara ett fortsatt problem även om man skulle kasta ut alla invandrare. Jag vill alltså försöka hitta grunden till varför folk våldtar och försöka göra någonting åt det. Invandringspolitik är liksom ett annat ämne, separat från detta.
Rimligast är väl ändå att försöka hitta den gemensamma nämnaren istället för att lägga all energi på en enda grupp? Gör man det så dömer man ju ut alla de i gruppen som inte våldtar.
Våldtar invandrare? Svar: ja. Våldtar Svenskar? Svar: ja. Våldtar Kvinnor? Svar: ja. Våldtar män?: Svar: ja.
Skulle vi avliva hälften av männen i landet så skulle våldtäkterna minska. Bör vi göra det? Skulle vi avrätta hälften av folket i landet så skulle vi minska kriminaliteten rejält. Är det värt det? Inte enligt mig.