2019-12-23, 19:45
Medlem
Myhr1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Jag är inte nationalekonom men jag tror säkert man ka vaska fram pengar till ett par utredningar. Jag kan tom hitta en konkret lösning: legalisera cannabis, Ta en den av resurserna som det frigör och lägg på detta. Skulle bli ett slag mot gängkriminaliteten i samma stöt och ge oss en hel del skattepengar.

Liksom vad fan svamlar du om?
Citera
2019-12-23, 19:47
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Myhr1
Ja bra synd att du inte hinner sammanställa allt på en och samma gång bara.

Vad är det för skillnad på våldtäkt och våldtäkt då? Varför skall man inte utvisa alla man kan utvisa som våldtagit? Varför varannan eller vad flummar du om?

Jag flummar om att det inte är någon skillnad på våldtäkt och våldtäkt alls. Att man bör lägga fokus på fenomenet i sig, varför folk gör det osv (för et existerar i alla kulturer) och an kan inte utvisa Svenskar. Invandringsfrågan är en fråga i sig men man kan inte tro att man löser våldtäktsfrågan för att man kastar ut alla invandrare.
Citera
2019-12-23, 19:48
Avstängd
Citat:
Liksom vad fan svamlar du om?

Han frågade vart pengarna skulle komma ifrån. Jag svarade.
Citera
2019-12-23, 19:48
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Det är det jag eftersträvar. Du vill ju ba kasta ut invandrarna och lämna frågan.

Fel vi hanterade frågan innan vi massimporterade våldtäktsmän och det ska vi förstås fortsätta med.
Citera
2019-12-23, 19:49
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Fel vi hanterade frågan innan vi massimporterade våldtäktsmän och det ska vi förstås fortsätta med.

Uppenbarligen inte eftersom det var ett stort problem redan då
Citera
2019-12-23, 19:52
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Uppenbarligen inte eftersom det var ett stort problem redan då

Betydligt mindre än nu men du gillar inte det.
Citera
2019-12-23, 19:58
Medlem
Myhr1s avatar
Citat:
Jag flummar om att det inte är någon skillnad på våldtäkt och våldtäkt alls. Att man bör lägga fokus på fenomenet i sig, varför folk gör det osv (för et existerar i alla kulturer) och an kan inte utvisa Svenskar. Invandringsfrågan är en fråga i sig men man kan inte tro att man löser våldtäktsfrågan för att man kastar ut alla invandrare.

Jag vet inte och jag vill inte vara oförskämd, jag känner dig inte men när du försöker tänka en tanke som du inte verkar tänkt särskilt mycket på kommer det upp en ruta i ditt huvud då med typ texten "something went wrong"?
Citera
2019-12-23, 20:11
Avstängd
Citat:
Jag vet inte och jag vill inte vara oförskämd, jag känner dig inte men när du försöker tänka en tanke som du inte verkar tänkt särskilt mycket på kommer det upp en ruta i ditt huvud då med typ texten "something went wrong"?

Jag känner det samma angående dig. Du verkar inte alls fatta mina tydliga poänger utan tuggar på i samma spår oavsett
Senast redigerad av enhalvboj 2019-12-23 kl. 20:14.
Citera
2019-12-23, 20:14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Betydligt mindre än nu men du gillar inte det.

Fortfarande inget som hade blivit löst bara av att kasta ut alla invandrare
Citera
2019-12-23, 20:20
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Fortfarande inget som hade blivit löst bara av att kasta ut alla invandrare

Din naiva tro att man kan komma med till noll våldtäkter är söt men det kommer inte hända, vi får alltså välja åtgärder som kraftigt minskar antalet våldtäkter.

Men du vill gå till botten med problemet och med din metod kommer Sverige verkligen gå i botten. Mera massinvandring ökar bara problemet.
Citera
2019-12-23, 20:22
Medlem
Myhr1s avatar
Citat:
Jag känner det samma angående di. Du verkar inte alls fatta mina tydliga poänger utan tuggar på i samma spår oavsett

Du vet ju fan knappt vem du citerar, du svamlar på om all möjlig skit utredningar,cannabis,gängkriminalitet, torrdass osv. Och så snackar du om tydliga poänger endast en wettex disktrasa rökare förstår sig på. Om man förenklar det så många gånger att man säger att desto färre män vi har i landet desto mindre våldtäkter? Köper du det eller ska du svamla på om att utvisa svenskar and so on?
Citera
2019-12-23, 20:30
Avstängd
Citat:
Du vet ju fan knappt vem du citerar, du svamlar på om all möjlig skit utredningar,cannabis,gängkriminalitet, torrdass osv. Och så snackar du om tydliga poänger endast en wettex disktrasa rökare förstår sig på. Om man förenklar det så många gånger att man säger att desto färre män vi har i landet desto mindre våldtäkter? Köper du det eller ska du svamla på om att utvisa svenskar and so on?

Läser du det jag citerar så kan du säkert se vad jag menar. Absolut, det köper jag. SKulle vi mörda alla så hade vi förmodligen inte haft några våldtäkter kvar. Är det eftersträvansvärt att mörda alla? Det tycker jag nog inte..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in