2019-12-23, 18:17
Medlem
undrande1s avatar
Hur många i Kiruna saknar Durre?

Hur många har sympati för frisörskan och hennes utfall på Facebook (oftast i dyngfyllan)?

Inte jag i alla fall.
Citera
2019-12-23, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av undrande1

Hur många har sympati för frisörskan och hennes utfall på Facebook (oftast i dyngfyllan)?

Inte jag i alla fall.

Dricker hon fortfarande? Ngn skrev ju att de var då Jocke va yngre?
Citera
2019-12-23, 21:51
Medlem
Citat:

Inte jag i alla fall.

De flesta kan nog hålla två tankar i huvudet, dels att JD var en rätt obehaglig typ och att det lika gärna kunde varit han som haft ihjäl nån men också att det för anhöriga är en oerhörd sorg att ha mist sitt barn.

Vad jag tycker om sättet att leva ut sorgen, uppviglandet och demoniserandet av förövarna i relation till helgonförklaringen av sonen hindrar inte mig att förstå att han är både älskad och saknad av de som stod honom nära.

Och om det är sant som hon skriver på sin Facebook att graven vandaliserats så är det ett riktigt jävla vidrigt skitbeteende.
Citera
2019-12-23, 22:11
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iceflake
Han är inte omyndig, fyllt 18 år i november.
Man blir straffbar tidigare kallat straffmyndig när man fyller 15, då anses man kunna skilja på rätt och fel.
Nästa gång han inte kan lita på sin egen magkänsla eller oro, hoppas han frågar en fysisk person om råd istället för att vända sig till Google. Seriöst, jag är fan rädd för hur mänskligheten ser ut idag!!
Det tar några år att utveckla full manlighet, även efter myndighetsdagen. Det vet alla män som tvingats hantera våldsamma situationer både som ynglingar och som mogna.

Djävlas inte med det här vittnet. Han är helt okej.
Citera
2019-12-23, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Det tar några år att utveckla full manlighet, även efter myndighetsdagen. Det vet alla män som tvingats hantera våldsamma situationer både som ynglingar och som mogna.

Djävlas inte med det här vittnet. Han är helt okej.

Har ingenting med manlighet att göra. Finns yngre, tom småflickor som vågar säga till när någon gör fel. Fick förra veckan höra vid övergångsstället att man minsann ska vänta på grönt. Då kaxar man inte. Inte för att dom var typ 10 år, utan för att dom hade helt rätt.

Djävlats? Jag har bara påtalat fakta. Var inte så satans snarstucken.
Citera
2019-12-23, 22:44
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iceflake
Har ingenting med manlighet att göra. Finns yngre, tom småflickor som vågar säga till när någon gör fel. Fick förra veckan höra vid övergångsstället att man minsann ska vänta på grönt. Då kaxar man inte. Inte för att dom var typ 10 år, utan för att dom hade helt rätt.

Djävlats? Jag har bara påtalat fakta. Var inte så satans snarstucken.
Jag är inte snarstucken (eller alls stucken) anser tvärtom att det är jag som påtalar ett faktum, nämligen det att man inte ska förvänta sig att en artonåring kan hantera och korrekt identifiera våldssituationer på ett alltigenom idealiskt sätt. Jämför helst inte sånt här våld med de fredliga meningsskiljaktigheter som kan ventileras civiliserade fotgängare av olika ålder emellan.

Jag menar det på allvar: djävlas inte med det här vittnet utifrån slapp okynnesmentalitet, någon.
Citera
2019-12-24, 21:26
Medlem
Väldigt OT, men kusligt nog är det ett liknande fall som rullas upp i Köping just nu..
Citera
2019-12-26, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Infiltrerad
Fruktansvärt tragiskt, övergår mitt förstånd hur man kan vilja göra något sådant, vad tänker man att poängen är -att göra människor i sorg ännu mer ledsna?
Här är det garanterat en svår sak att säga, men anhöriga till mgm vem det än är av dom så inte är det nån av dom hörde ryktesvägen att även en av familjerna till mgm drabbats av sorg i huset , och alla är i ålder för ett betydligt mer moget och klarsynt beteende , liknar mer som dom misstänkta rådjuren eller nån yngre fiende till offret som betett sig mycket illa
Citera
2019-12-26, 02:29
Medlem
undrande1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Umebo123
Dricker hon fortfarande? Ngn skrev ju att de var då Jocke va yngre?

Jo hon dricker som tusan, och tokig blir hon i fyllan
Citera
2019-12-26, 14:02
Medlem
i.beg.to.differs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ok99
Där har ni fel har själv sett rådjur mitt inne i toullavarra dom är skygga men livs levande

Citat:
Ursprungligen postat av mofasti
Ja men Toullavaara är en förort långt från Kiruna, är som att säga att man har sett älg i gamla stan fast den skymtades i hässelbystrand eller ute i kallhäll.

Nej Rådjuren går inte in i Kiruna, men kyrkogården är väl gränsland så kanske där.
Sen är frågan hur rådjuren tar sig in, är inte mycket snö så klarar dom hoppa över muren?
Tuolluvaara är nya Kiruna. Kirunas nya stadshus ligger där, cirka fem kilometer öster om det gamla och cirka 500 meter innanför "gränsen".

Beträffande kallmuren runt kyrkogården är det stora öppningar i den på den västra och norra sidan antagligen för att underlätta arbetet med skötseln.
Citera
2019-12-26, 16:45
Medlem
Overhills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ok99
Här är det garanterat en svår sak att säga, men anhöriga till mgm vem det än är av dom så inte är det nån av dom hörde ryktesvägen att även en av familjerna till mgm drabbats av sorg i huset , och alla är i ålder för ett betydligt mer moget och klarsynt beteende , liknar mer som dom misstänkta rådjuren eller nån yngre fiende till offret som betett sig mycket illa

Vaere som händer? Nån mer som råka illa ut?
Citera
2019-12-26, 16:46
Medlem
Overhills avatar
Citat:
Jo hon dricker som tusan, och tokig blir hon i fyllan

Asså höre ens hit?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto