Citat:
Ursprungligen postat av
Draifos
Någon måste väl snart gå in och titta nu på vad man egentligen håller på med i Örebro. Det skulle inte alls förvåna mig om det är på ungefär sådana här grunder SD hålls frihetsberövad: Fördomar om hur han är som person och hur deras relation såg ut, blandat med rapporter från Roks och NCK (Nationellt centrum för kvinnofrid).
Vad menar du?
Vad vet du om vad man har utrett och vilka bevis som finns?
Tror inte att SD bleknade och snyftade till bara för att åklagaren skulle verkat ha en "fördom". Inte tror jag heller att avsalaget på överklagan mot häktningen skulle betyda att det blundades och man ansåg att "fördomarna" var tillräckliga för fortsatt häktning.
När det vid två tillfällen har varit omförhandlingsdags, då har SDs advokat också tyckt att acceptabelt me d"fördomarna" och fortsatt häktning och åtalsförlängning.
Åklagaren måste verkligen ha förvridit huvudet på alla:
Kanske är hon häxa?
En sån där Roks häxa?
Det är inte så att du är lite paranoid över sådant här?
För mig är det inte begripligt att du är så övertygad om att det inte finns bevis, bara för att
vi inte fått veta på vilka grunder han är häktad och misstänkt på sannolika. Du vet ju exakt lika väl som oss andra att det är utredningssekretess nu.
Kan du själv ha råkat ut för något liknade?
Jag är ganska övertygad om att L*ena har blivit mördad och att åklagaren har bevis (för dig och oss andra "osynliga", men befintliga ändå.) och att det var de bevisen som fick SDs ansikte att byta från en litet leende till allvarlig och sammanbiten min och vid ett tillfälle möjligen en snyftning.
T om SD insåg att det här var annat än tidigare.
Det här var bevis.
Sådant som han inte trodde att de skulle hitta.
Men han hade fel.