Citat:
Jag är själv inte jättekunnig på bilar, jag tycker om att köra dem, men inte att skruva. Själv skulle jag föredra att köpa av en auktoriserad Toyotahandlare om det är en så ny RAV4 du är ute efter. Som nämnts tidigare i tråden så lämnar de väl vissa garantier även på begagnat, jag åsyftar alltså längre garantier än det lagstadgade. Hej!
Håller på att kolla runt efter bil. Köp inom nån månad i bästa fall.
Men undrar på skillnaden på att köpa en bil från en auktoriserad återförsäljare kontra en bilhandlare som säljer massa olika märken (mest beg)?
Exempelvis om jag ska köpa en Toyota Rav4 årsm 2014, är det skitsamma om jag köper den från en Toyotahandlare kontra en bilhandlare som har 15 olika märken och inte är återförsäljare åt nåt särskilt märke? Garantier, återkommande service och sånt där?
Det jag märkt är att officiella handlare ofta funnits länge och ha fina lokaler med fina verkstäder emedan bilnasare som säljer allt verkar ha det sjaskigare och ligga i industriområden med verkstäder av oerhört enklare typ.
Håller på att kolla runt efter bil. Köp inom nån månad i bästa fall.
Men undrar på skillnaden på att köpa en bil från en auktoriserad återförsäljare kontra en bilhandlare som säljer massa olika märken (mest beg)?
Exempelvis om jag ska köpa en Toyota Rav4 årsm 2014, är det skitsamma om jag köper den från en Toyotahandlare kontra en bilhandlare som har 15 olika märken och inte är återförsäljare åt nåt särskilt märke? Garantier, återkommande service och sånt där?
Det jag märkt är att officiella handlare ofta funnits länge och ha fina lokaler med fina verkstäder emedan bilnasare som säljer allt verkar ha det sjaskigare och ligga i industriområden med verkstäder av oerhört enklare typ.
Köper du hos Mohammed och Ahmed beg. bilar, pizza och hårvård så vet du säkert själv vad det innebär. Även om du har en sex månaders garanti så kommer de göra allt för att inte uppfylla den, vidare så är risken att valfri "kusin" start om firman efter en KK och att inga garantier gäller.
Är man själv duktig på bilar och kan skruva, ja då kan man väl köpa var som helst, bara man går igenom den mycket nogsamt för köp. Sen skulle jag aldrig någonsin lita på en liten handlare på hörnet som påstod att det lagat ditt och datt och bytt kamrem.