2019-12-22, 23:51
Medlem
MrBulldoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ertil
Men varför behövs det detektivarbete? Det är väl bara att slänga fram bevisen!

Du borde framföra ditt förslag till världens polismyndigheter. Tänk vilka budgetbesparingar man kan göra om det bara är att "slänga fram bevisen" utan att faktiskt behöva undersöka vad som hänt!
Citera
2019-12-23, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBulldogg
Du borde framföra ditt förslag till världens polismyndigheter. Tänk vilka budgetbesparingar man kan göra om det bara är att "slänga fram bevisen" utan att faktiskt behöva undersöka vad som hänt!

Jag kan hålla med om att man ska utreda eventuell brottslighet.

Och du har förstås rätt, man måste utreda något innan man kan slänga fram bevis.

Vi får väl se hur det går med utredningen av Trump. Han visar inte att han inte har begått något brott. Är det för att han inte vill eller för att han inte kan tror du?
Citera
2019-12-23, 00:09
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Men varför behövs det detektivarbete? Det är väl bara att slänga fram bevisen!
Det är möjligt att man har bevis men att man vill få fram fler. Skulle man gå ut med en del så kanske det är möjligt att andra sopas undan. Därför är det idiotiskt att gå ut för tidigt, precis som Demokraterna gjorde med impeachment, nu vågar man inte ens gå vidare med det till senaten.
Citera
2019-12-23, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
Det är möjligt att man har bevis men att man vill få fram fler. Skulle man gå ut med en del så kanske det är möjligt att andra sopas undan. Därför är det idiotiskt att gå ut för tidigt, precis som Demokraterna gjorde med impeachment, nu vågar man inte ens gå vidare med det till senaten.

Republikanerna klagar väldigt mycket över att utredningen av presidenten skett i en skif emellanåt och att en del förhör inte varit offentliga medan man utreder. Vad tänker du om det?
Citera
2019-12-23, 00:22
Medlem
Citat:

Du påstår alltså att Trump har sopat spår under mattan. Intressant synpunkt.
Citera
2019-12-23, 00:29
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Republikanerna klagar väldigt mycket över att utredningen av presidenten skett i en skif emellanåt och att en del förhör inte varit offentliga medan man utreder. Vad tänker du om det?
Det är inte ovanligt att man gör förhör av personer bakom stänga dörrar, men då är det oftast objektiv bedömning, vilket det inte har varit i fallet med Trump. Jag klagar bara på att man valt att offentliggöra vissa delar av förhören medans andra är dolda, samtidigt som man har väglett vittnen att berätta på ett visst sätt.

Citat:
Du påstår alltså att Trump har sopat spår under mattan. Intressant synpunkt.
Det har jag inte påstått. Jag påstår snarare att Demokraterna gick vidare med en gissning, och när den senare motbevisades så hade man målat in sig i ett hörn utan bra vittnen eller bevis. Samtliga av deras vittnen har kunnat motbevisas eller har ljugit under ed. Det hade varit idiotiskt om Republikanerna tagit efter den taktiken.
Citera
2019-12-23, 00:38
Medlem
MrBulldoggs avatar
Citat:
Jag kan hålla med om att man ska utreda eventuell brottslighet.

Och du har förstås rätt, man måste utreda något innan man kan slänga fram bevis.

Vi får väl se hur det går med utredningen av Trump. Han visar inte att han inte har begått något brott. Är det för att han inte vill eller för att han inte kan tror du?

Hmm... Kanske för att han inte behöver? Som bara påpekats ett par hundra gånger hittills i tråden är det inte den anklagade som behöver bevisa sin oskuld. Inte ens Trump, om du kan tänka dig nåt så fantastiskt. Och eftersom Dems hittills presenterat två luftprodukter utan en enda konkret brottsmisstanke, finns det inte ens nåt att motbevisa om han så skulle känna sig manad.

"Nisse tänkte sno min cykel!"
"Tog han den?"
"Va, neeej... Jag stoppade ju honom!"
"Försökte han handgripligen ta den?"
"Neeej, men asså... Kalle och Jonte säger att de hörde grannfrun viska om att hon hört sin systerdotter prata om att Nisse planerade att göra det!"
"Aha! Det räcker för mig! In med Nisse i finkan på vatten och bröd på livstid!"

...Och lyckligtvis är det inte så det fungerar ute i verkliga världen, bortanför de vänsterblivnas lekstuga.
Citera
2019-12-23, 01:33
Medlem
Citat:
Hmm... Kanske för att han inte behöver? Som bara påpekats ett par hundra gånger hittills i tråden är det inte den anklagade som behöver bevisa sin oskuld. Inte ens Trump, om du kan tänka dig nåt så fantastiskt. Och eftersom Dems hittills presenterat två luftprodukter utan en enda konkret brottsmisstanke, finns det inte ens nåt att motbevisa om han så skulle känna sig manad.

"Nisse tänkte sno min cykel!"
"Tog han den?"
"Va, neeej... Jag stoppade ju honom!"
"Försökte han handgripligen ta den?"
"Neeej, men asså... Kalle och Jonte säger att de hörde grannfrun viska om att hon hört sin systerdotter prata om att Nisse planerade att göra det!"
"Aha! Det räcker för mig! In med Nisse i finkan på vatten och bröd på livstid!"

...Och lyckligtvis är det inte så det fungerar ute i verkliga världen, bortanför de vänsterblivnas lekstuga.

Håller med dig här. Det hade varit bättre om Trump inte skvallrat runt om Bidens och i stället startat en riktig utredning. På det sättet hade inte impeachmentutrfrågningen startat. Nu utreds Trump men inte Bidens. Men det är väl det en del ser som riktigt bra ut, men jag är oklar över varför det skulle vara bra att Bidens inte utreds men Trump utreds. Fattar inte det där riktigt.
Citera
2019-12-23, 01:35
Medlem
Citat:
Det är inte ovanligt att man gör förhör av personer bakom stänga dörrar, men då är det oftast objektiv bedömning, vilket det inte har varit i fallet med Trump. Jag klagar bara på att man valt att offentliggöra vissa delar av förhören medans andra är dolda, samtidigt som man har väglett vittnen att berätta på ett visst sätt.

Jag beklagar att Trump och administrationen bara har valt att offentliggöra vissa delar av dokument och förhör av vittnen medan andras är dolda.
Citera
2019-12-23, 01:41
Medlem
Citat:
Håller med dig här. Det hade varit bättre om Trump inte skvallrat runt om Bidens och i stället startat en riktig utredning. På det sättet hade inte impeachmentutrfrågningen startat. Nu utreds Trump men inte Bidens. Men det är väl det en del ser som riktigt bra ut, men jag är oklar över varför det skulle vara bra att Bidens inte utreds men Trump utreds. Fattar inte det där riktigt.

Det råder ingen konspiration!
Om Biden vinner så kommer han granskas som alla andra.
Drumpf har gjort bort sig och nu får han betala priset, inte mer än så!
Citera
2019-12-23, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerM
Det råder ingen konspiration!
Om Biden vinner så kommer han granskas som alla andra.
Drumpf har gjort bort sig och nu får han betala priset, inte mer än så!

Om det fanns något som verkligen tyder på att Bidens har varit korrupta och begått brott så hoppas jag att Trump startar en utredning. Förstår inte varför han inte redan har gjort det. Om han nu menar allvar kring korruption, Bidens och Ukraina. Man kan ju nästan tro att han inte har något att komma med.

Trump och hans följare tycks tycka att Bidens ska ses som skyldiga utan utredning och utan bevis.
Citera
2019-12-23, 02:48
Medlem
Jeff.Becks avatar
Citat:
Jag tror de är igång rätt bra redan nu. Gräsrotsdonationerna till Trumps återvalskampanj slår nya rekord, och väljarna i verkligheten är helt vansinniga på Dems fulspel.
Ja och det är det Trump vill hålla i gång. Traditionella republikaner vill få det till senaten och lägga ner cirkusen direkt, men för Trump passar det som handen i handsken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in