2019-12-23, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jubbero
Jag tror tyvärr att verkligheten är enklare än så. Min enkla tanke är att de mest hatiska och aggressiva gentemot LW, här i tråden, är ryggradslösa människor som rör sig i de kretsar som fanns kring både Lena o Stefan. Folk som hade agg men inte kurage nog att lufta det på ett konstruktivt vis och som hade placerat Stefan på en piedestal de själva saknade självförtroende att nå upp till.

Frustrationen och det egna tillkortakommandet töms nu ut i tråden, utan egen risk som det upplevs.

LW deklarerade ju på nätet att hon gav blanka fan i vad folk omkring henne tyckte om hennes val.

Det fanns uppenbarligen modiga människor som kritiserade henne - men hon lyssnade inte utan trotsade som en tonåring.
Citera
2019-12-23, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
NÄSTAN VAD SOM HELST borde vara mer givande än just det yrkesvalet, det kan jag hålla med om. Men tack och lov så väljer folk de jobb de vill enligt mig, så länge de inte är "yrkeskriminella".

Men denna tråden handlar ju inte om hennes yrkesval. Den handlar om att SD (och kanske med hjälp eller support av någon) sannolikt tagit sig friheten att brutalt mörda en 3-barnsmamma.

Att välja att mörda någon ligger i en helt annan liga, än att välja att jobba på ett HVB-hem, liksom.

Men nej, enligt vissa av er är det värre att hon inte var en kristen taliban som trodde hon var perfekt och felfri, som vissa här uppenbarligen inbillar sig att de är. Jag har ett meddelande till vissa av er: Ni är inte felfria. Ni är självgoda, själsdöda och onda, som ägnar 1,5 år att sparka på en mördad kvinna.

Det är väl inte så svart och vitt att antingen är man helt felfri eller sen hoppar man i säng med precis vem som helst - oavsett hur mycket detta kommer att såra ens egna och väderbörandes närmaste?

Man kan väl ha lite skavanker men ändå inse att den här sortens dubbelmoral är av ondo och därför avstår man.
Citera
2019-12-23, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
LW deklarerade ju på nätet att hon gav blanka fan i vad folk omkring henne tyckte om hennes val.

Det fanns uppenbarligen modiga människor som kritiserade henne - men hon lyssnade inte utan trotsade som en tonåring.

Det är din personliga tolkning! Skulle du acceptera eller påverkas av vad kreti och pleti har för synpunkter?

Att inte göra det tyder på självkänsla.
Citera
2019-12-23, 00:57
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Visst ett mindre träd, en björk. Bilden är 2 tagen månader senare.
Men det är väl de kända omständigheterna som Lena hade kring sig som gör det osannolikt och tidpunkten.
Ulanna skriver nu i och för sig om en hög björk som skall finnas på platsen. Vet inte om det syftar på trädet på bilden som letsdoit länkade till, men om man kollar lite mer noga så ser man att stammen faktiskt verkar fortsätta en bit uppåt lite till höger i bild:
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Men på vilket sätt menar du nu i stället att den här teorin skulle motsägas av de kända omständigheterna som Lena hade kring sig och tidpunkten? Själv kan jag inte se annat än att det här väl skulle kunna gå rätt bra ihop med kända fakta.
Senast redigerad av Draifos 2019-12-23 kl. 01:23.
Citera
2019-12-23, 02:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Ulanna skriver nu i och för sig om en hög björk som skall finnas på platsen. Vet inte om det syftar på trädet på bilden som letsdoit länkade till, men om man kollar lite mer noga så ser man att stammen faktiskt verkar fortsätta en bit uppåt lite till höger i bild:
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Men på vilket sätt menar du nu i stället att den här teorin skulle motsägas av de kända omständigheterna som Lena hade kring sig och tidpunkten? Själv kan jag inte se annat än att det här väl skulle kunna gå rätt bra ihop med kända fakta.

Vilka? Intressant att se just Din bedömning, ha ingen brådska.

Inget "luddigt"obestämt, tack. Precisera gärna.
Senast redigerad av Remark 2019-12-23 kl. 02:43.
Citera
2019-12-23, 02:36
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Vilka? Intressant att se just Din bedömning, ha ingen brådska.

Inget "luddigt"obestämt, tack. Precisera gärna.
Samtliga faktiskt.
Senast redigerad av Draifos 2019-12-23 kl. 02:45.
Citera
2019-12-23, 02:47
Medlem
Citat:
Samtliga faktiskt.

Vilka? Kan du precisera?
Citera
2019-12-23, 03:02
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Vilka? Kan du precisera?
Jag menar alltså att den här relativt ouppmärksammade teorin faktiskt verkar vara förenlig med samtliga bekräftade faktaomständigheter, och att den därför inte går att utesluta. Om du själv menar att det finns fakta som motsäger teorin så skulle det naturligtvis vara intressant att höra vad du i så fall tänker på.
Senast redigerad av Draifos 2019-12-23 kl. 03:08.
Citera
2019-12-23, 03:10
Medlem
Citat:
Jag menar alltså att den här relativt ouppmärksammade teorin faktiskt verkar vara förenlig med samtliga bekräftade faktaomständigheter, och att den därför inte går att utesluta. Om du själv menar att det finns fakta som motsäger teorin så skulle det naturligtvis vara intressant att höra vad du i så fall tänker på.

Jag ställde en enkel rak fråga. Den vill jag ha svar på.
Citera
2019-12-23, 03:22
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Jag ställde en enkel rak fråga. Den vill jag ha svar på.
Slappna av lite nu Remark. Det kanske visar sig gå att klämma in SD och könsmaktsordning i den här teorin också.
Citera
2019-12-23, 03:42
Medlem
lumss avatar
Citat:
Jag menar alltså att den här relativt ouppmärksammade teorin faktiskt verkar vara förenlig med samtliga bekräftade faktaomständigheter, och att den därför inte går att utesluta….

Tanken om fallolycka från träd väcker frågan om alkohol, droger, mediciner som påverkat omdömet.
Undrar om det finns diskussioner på andra forum som spekulerar i dom här händelserna, kan ge mer information och uppslag.
Citera
2019-12-23, 05:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Aha, ja då förstår jag. Kossan Rosa är kanske expertisutbildad på att vrida fram egna sanningar av en mix fantasi, skvaller och önsketänkande?

Jag tycker att HD ser väldigt stark, frisk och pigg ut på bilderna hon lägger ut med sina glada texter. Hon blir inte kallad Isdrottningen utan anledning.
Själv väljer jag att inte kalla trådskrivare för varken det ena eller det andra... tycker inte det hör hemma i en tråd där någon blivit mördad.

Vad gäller HD tror jag inte att hon mår speciellt bra nu... ingen vet vad som döljer sig bakom bilderna. Hon håller förmodligen skenet uppe så länge kameran är framme (hoppas hon är oskyldig för barnens skull).

Väntar dock på svar från Rosamund gällande hens forskning och vad det vi trådskrivare ska vara inblandade i.

En annan fundering jag har... om SD är GM, hur länge kan han ha råd att behålla sitt hus?

Vem betalar alla omkostnader nu när han sitter utan lön och ännu inte dömd? Är det vi skattebetalare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in