2019-12-22, 23:06
Medlem
Jubberos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Saken att LW har blivit brutalt mördad verkar vara en petitess för en del ts i tråden - precis som för mördaren som inte haft några problem med att tiga om dådet.

Tanken har slagit mig - speciellt om en ts snittar ett 20-tal inlägg på en dag - att det kan finnas dömda och inlåsta mördare som skriver i tråden. Jag säger inte att det förekommer just i denna tråd, men det skulle förklara en del.

Det finns en hel del mördare som har tillgång till internet på fängelset och/eller rättsspyk och det är oerhört kränkande för offrens anhöriga - lidandet tar aldrig slut när mördarkräken får tillgång till internet för att blogga, skriva insändare och böcker.

Jag tror tyvärr att verkligheten är enklare än så. Min enkla tanke är att de mest hatiska och aggressiva gentemot LW, här i tråden, är ryggradslösa människor som rör sig i de kretsar som fanns kring både Lena o Stefan. Folk som hade agg men inte kurage nog att lufta det på ett konstruktivt vis och som hade placerat Stefan på en piedestal de själva saknade självförtroende att nå upp till.

Frustrationen och det egna tillkortakommandet töms nu ut i tråden, utan egen risk som det upplevs.
Citera
2019-12-22, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Att teorin om trädklättring skulle ha kommit från EnGodTanke var väl någon slags remarkare:
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

EGT har visst skrivit en teori om att LW kanske skulle lägga ut en cache i ett träd, men du länkar till ett galet inlägg som EGT med rätta säger ifrån om.
Citera
2019-12-22, 23:08
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Utsidan där planket börjar, hann inte se så mycket mer förutom att de undersökte på nära håll och nogrannt.
Mitt på dagen också så inget smyg.
LWs bostad är såld och nya har flyttat in, känns.. sorgligt.
Okej, ja något verkar ha skett i närheten av busken. Zoomar man in sommarljums bild ser ett begränsat område av yttersta delen, sista sektionen, ut att vara skadad. Men det är bara en notering. Behöver ju inget alls ha med brottet att göra.

Kan förstå att det känns sorgligt. Hon borde ha fått leva och bo kvar där.
Citera
2019-12-22, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Inte för att jag heller tycker att det där låter som en jättebra teori, men nog kan man väl kalla det här ett träd:

Visst ett mindre träd, en björk. Bilden är 2 tagen månader senare.
Men det är väl de kända omständigheterna som Lena hade kring sig som gör det osannolikt och tidpunkten.
Senast redigerad av Remark 2019-12-22 kl. 23:12.
Citera
2019-12-22, 23:15
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jubbero
Jag tror tyvärr att verkligheten är enklare än så. Min enkla tanke är att de mest hatiska och aggressiva gentemot LW, här i tråden, är ryggradslösa människor som rör sig i de kretsar som fanns kring både Lena o Stefan. Folk som hade agg men inte kurage nog att lufta det på ett konstruktivt vis och som hade placerat Stefan på en piedestal de själva saknade självförtroende att nå upp till.

Frustrationen och det egna tillkortakommandet töms nu ut i tråden, utan egen risk som det upplevs.

Då befinner du ju inte riktigt i verkligheten. Men förmår man inte mer än ad hominem argument så vad är att vänta.
Citera
2019-12-22, 23:20
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Det är nog mer som fastnat på busken - t ex mördarens DNA.
En buske fäller mördaren?
Busken är både hög och omfångsrik; breder ut sig utanför planket. Han har knappast kunnat runda hörnet utan att ha vidrört de små grenarna.
Citera
2019-12-22, 23:23
Medlem
Citat:
Det finns även en hög björk som står ungefär 1 till 2 meter från hörnet där gunnebostängslet börjar.

Det är inte troligt att LW skulle ha lämnat dörren på glänt om hon skulle ut och klättra i träd. Konstigt förslag som kanske har presenterats för EGT av SD?

Jo, jag såg den. Men i de omständighet som Lena befann sig i med presentinslagning, förberedelser inför Norge och inte minst tidpunkten. Nej, caching gömma utesluter jag.
Ja, troligen.
--------------
Märkt att vissa som jag har god tillit till bland uppräkningar som troll i fotnoten har med EGT.
Citera
2019-12-22, 23:23
Medlem
Jubberos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Då befinner du ju inte riktigt i verkligheten. Men förmår man inte mer än ad hominem argument så vad är att vänta.

Får först och främst tacka dig för att du citerade mitt inlägg.
Du har sannolikt rätt i att vår syn på verkligheten inte riktigt rimmar.
Senast redigerad av Jubbero 2019-12-22 kl. 23:31.
Citera
2019-12-22, 23:31
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jubbero
Får först och främst tacka dig för att du citerade mitt inlägg.
Du har sannolikt rätt i att vår syn på verkligheten inte riktigt rimmar.

Det förvånar mig inte det minsta att det var just du som högg på det verklighetsfrånvända betet.

Verklighetsfrånvänt skulle jag nog kalla fenomenet som inte enbart syns i denna tråd: att BO skulle vara felfri och inte hamna i konflikter med andra. Man kan säker ge många postare rätt i hur SD är och inte är men det är knappast enbart hans nit och flit som sätter grus i maskineriet till LW. Det är väl fullt möjligt att LW blivit osams med någon annan men en konflikt som inte hann bli känd.
Citera
2019-12-22, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Verklighetsfrånvänt skulle jag nog kalla fenomenet som inte enbart syns i denna tråd: att BO skulle vara felfri och inte hamna i konflikter med andra. Man kan säker ge många postare rätt i hur SD är och inte är men det är knappast enbart hans nit och flit som sätter grus i maskineriet till LW. Det är väl fullt möjligt att LW blivit osams med någon annan men en konflikt som inte hann bli känd.

Finns det inlägg som stödjer din utsaga ovan (fetade)?

Då kan du vänligen länka. Tack.
Citera
2019-12-22, 23:58
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Utsidan där planket börjar, hann inte se så mycket mer förutom att de undersökte på nära håll och nogrannt.
Mitt på dagen också så inget smyg.
LWs bostad är såld och nya har flyttat in, känns.. sorgligt.

Det kan vara allt från att försvaret vill kolla ljudförhållanden, tekniska bevis som SD blivit delgiven och andra geografiska, topografiska mm förhållanden till att åklagaren vill ha något undersökt inför sammanställning av åtalet.

Hemskt med hur livet går vidare.
Jag förstår känslan.
Det är så sorgligt att en människa kan få förstöra livet för en människa så hon är helt utplånad.

Men hon är inte glömd.
Många människor kommer att minnas L*ena.
Citera
2019-12-23, 00:10
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Ur AB: https://gfx.aftonbladet-cdn.se/nyheter/a/kazdAA/polisens-nya-fynd-i-mordarjakten

Här arbetar teknikerna med att ta prover. De befinner sig på insidan, ut mot motorvägen. På bild 2/14 ses en större buske (syren?) till vänster i bild, och i bortre änden av bullerplanket.

Sommarljums länk 5/7 - 2018: https://www.bildtagg.se/bild/H7EVN43e74bc8-142c-4abb-96ad-9795b9e442d3

Det kan konstateras att hela busken längst ut har blivit borttagen.

Grälet och/eller misshandeln kan ha börjat innan de nådde planket, nedanför garagen och i höjd med minnesträdet. Där fanns heller ingen insyn.
Dessutom kortare avstånd till planket härifrån än från R*tt*revägen 9.

Minns att MV berättade att man kommit tillbaka och tagit med buskar.

Hoppas att det har gett något. Observant av dig! Tycker att den busken som står kvar ser lite ut som någon slags rosenbuske, men den borttagna påminner kanske om syren, men kan vara något annat.

Minns geocahingbilden som SD tog på sina sönderrivna ben. Texten lydde ungefär "hoppas att inget tror något".

Kanske det låg någon sanning i att han hade fått rivmärken på benen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in