2019-12-22, 22:33
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
En möjlighet är väl att hon gett sig ut att möta upp någon, någon hon kanske tror ska komma med bil och som hon inväntar precis där vägen svänger vid planket (något nedanför platsen polismannen står i bild #3 i ABs bildserie) . Men att personen lurpassar bakom planket, överfaller henne och släpar bak henne?
Ingen omöjlighet. Planerat med ont uppsåt i sådana fall. - Skulle han ta risken att parkera utanför för att efteråt promenera tillbaka till bilen och köra hemåt?
Citera
2019-12-22, 22:38
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Saken att LW har blivit brutalt mördad verkar vara en petitess för en del ts i tråden - precis som för mördaren som inte haft några problem med att tiga om dådet.

Tanken har slagit mig - speciellt om en ts snittar ett 20-tal inlägg på en dag - att det kan finnas dömda och inlåsta mördare som skriver i tråden. Jag säger inte att det förekommer just i denna tråd, men det skulle förklara en del.

Det finns en hel del mördare som har tillgång till internet på fängelset och/eller rättsspyk och det är oerhört kränkande för offrens anhöriga - lidandet tar aldrig slut när mördarkräken får tillgång till internet för att blogga, skriva insändare och böcker.

Ja,det skulle förklara mycket av det som skrivs
Citera
2019-12-22, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Ur AB: https://gfx.aftonbladet-cdn.se/nyheter/a/kazdAA/polisens-nya-fynd-i-mordarjakten

Här arbetar teknikerna med att ta prover. De befinner sig på insidan, ut mot motorvägen. På bild 2/14 ses en större buske (syren?) till vänster i bild, och i bortre änden av bullerplanket.

Sommarljums länk 5/7 - 2018: https://www.bildtagg.se/bild/H7EVN43e74bc8-142c-4abb-96ad-9795b9e442d3

Det kan konstateras att hela busken längst ut har blivit borttagen.

Grälet och/eller misshandeln kan ha börjat innan de nådde planket, nedanför garagen och i höjd med minnesträdet. Där fanns heller ingen insyn.
Dessutom kortare avstånd till planket härifrån än från R*tt*revägen 9.

Mycket tänkbart scenarie.

På sommarljums bild ser det ut att vara en brunaktig fläck i gruset.

Planket och gruset kan ha varit inblandat som mordvapen.
Citera
2019-12-22, 22:39
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ingen omöjlighet. Planerat med ont uppsåt i sådana fall. - Skulle han ta risken att parkera utanför för att efteråt promenera tillbaka till bilen och köra hemåt?

Bil ställs nog någon annanstans i så fall. Men LW väntar kanske på någon som. ska komma i bil, och hämta eller lämna något, till resan eller barnets födelsedag. Kanske håller hon antagligt på och fördriver tiden med att kolla i telefonen så hon inte är uppmärksam på att någon smyger inpå henne.

Jag tänker att hon blivit överrumplad. Jag har något motstånd mot att tänka att hon skulle gått med bakom planket. Och har hon gått med GM längs vägen för att sedan hamna i något gräl och släpas bakom planket utan överraskningsmomentet så tycker jag det är märkligt om hon inte kunde ge ifrån sig något väsen som skulle uppmärksamma grannar (innan hon hamnar bakom bullerplanket)? Det var väldigt varmt under perioden och många hade nog myggfönster eller öppna fönster.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2019-12-22 kl. 23:10.
Citera
2019-12-22, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Jag såg två mörkklädda personer häromdagen som undersökte planket.

Bra observation. Skriv ned tid och obs. Man vet aldrig om det blir viktigt.

EGT framförde tidigt en tanke om att LW själv skulle klättrat upp i ett träd för att gömma en cache och ramlat ner, om det var hans eget förslag el. SDs vet inte jag. Jag fann tanken helt osannolikt. Det är bara veka buskar t.ex.
Citera
2019-12-22, 22:48
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark

EGT framförde tidigt en tanke om att LW själv skulle klättrat upp i ett träd för att gömma en cache och ramlat ner, om det var hans eget förslag el. SDs vet inte jag. Jag fann tanken helt osannolikt. Det är bara veka buskar t.ex.
Inte för att jag heller tycker att det där låter som en jättebra teori, men nog kan man väl kalla det här ett träd:
Senast redigerad av Draifos 2019-12-22 kl. 22:51.
Citera
2019-12-22, 22:53
Medlem
Citat:
Vilken sida av planket och vilken sektion? Hade de med sig något?

Utsidan där planket börjar, hann inte se så mycket mer förutom att de undersökte på nära håll och nogrannt.
Mitt på dagen också så inget smyg.
LWs bostad är såld och nya har flyttat in, känns.. sorgligt.
Citera
2019-12-22, 22:53
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Mycket tänkbart scenarie.

På sommarljums bild ser det ut att vara en brunaktig fläck i gruset.

Planket och gruset kan ha varit inblandat som mordvapen.
Såg det, ja. Och i närheten av den borttagna busken. Teknikerna kan ha upptäckt något som fastnat i busken, t ex en hårsnodd eller avriven textil från ett klädesplagg.
Citera
2019-12-22, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark

Det finns även en hög björk som står ungefär 1 till 2 meter från hörnet där gunnebostängslet börjar.

Det är inte troligt att LW skulle ha lämnat dörren på glänt om hon skulle ut och klättra i träd. Konstigt förslag som kanske har presenterats för EGT av SD?
Citera
2019-12-22, 22:59
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Det finns även en hög björk som står ungefär 1 till 2 meter från hörnet där gunnebostängslet börjar.

Det är inte troligt att LW skulle ha lämnat dörren på glänt om hon skulle ut och klättra i träd. Konstigt förslag som kanske har presenterats för EGT av SD?
Att teorin om trädklättring skulle ha kommit från EnGodTanke var väl någon slags remarkare:
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Citera
2019-12-22, 23:01
Medlem
Citat:
Såg det, ja. Och i närheten av den borttagna busken. Teknikerna kan ha upptäckt något som fastnat i busken, t ex en hårsnodd eller avriven textil från ett klädesplagg.

Det är nog mer som fastnat på busken - t ex mördarens DNA.
En buske fäller mördaren?
Citera
2019-12-22, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Att teorin om trädklättring skulle ha kommit från EnGodTanke var väl någon slags remarkare:
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Jag undrar om du vill presentera de 8 olika motsägelsefulla motiv som du hävdade att SD skulle ha enligt oss?
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.

Eller vill du med din öronbedövande tystnad erkänna att du är en idiot?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in