2019-12-21, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filantrop007
Det var din tolkning. Buffet har tydligen missat en del av börsrallyt.
Ja han borde tagit råd av dig, du verkar va ett riktigt börsproffs, ring han och erbjud dina tjänster vetja
Citera
2019-12-21, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vansterpartiet
Du ska nog köpa ett par glasögon, har du väl råd med nu när du har alla dina pengar vilandes.
För 10 år sedan var det 2009, alltså när börsen stod som lägst.. sluta skriv när du har noll koll.
Citera
2019-12-21, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-III
Näe. Jag tror inte Buffett postar här på Flashback (men man ju aldrig vara säker)? Han uttrycker sig inte heller som alarmisterna på Flashback. Han tycks anse att börsen är för dyr, d v s att den övervärderar en del företag. Alarmisterna har såväl ett annat tonläge (”nu går det åt helvete”) som en annan platform som de baserar sina uttalande på (”grabbarna sa på lunchen att det ser mörkt ut”), så jag tror inte att Buffett (så stavas hans namn) är en av alarmisterna. Han är mer balanserad och faktabaserad.
Han verkar smart den gode Buffet, han har gjort som mig 😂
Citera
2019-12-21, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grenar
Så jävla korkat.. Har man inte förlorat ngt om man inte sålt heller trots att aktien sjunkigt??
Då har du ju heller inte tjänat nåt om aktien (eller villan) stigit.
Citera
2019-12-21, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coloss
Då har du låst upp kapitalet & kan inte använda pengarna till något annat tills du blivit hel igen.
Ungefär som en bostad, pengarna låsta till du som dement flyttar till ålderdomshemmet
Citera
2019-12-21, 23:19
Avstängd
Glossuss avatar
1,74 mille och ca 90 papp i utd.
Citera
2019-12-21, 23:31
Medlem
BigBusinesss avatar
Kan säga att det var trevligt att upptäcka att man hade en post Powercell på pensionskontot. kommer inte ens ihåg att jag köpt det.

(+322% i år)
Citera
2019-12-21, 23:33
Avstängd
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dmitri
Jag har tjänat enorma summor på min aktieportfölj som är hälften av de bästa fastighetsbolagen, såsom Fabege, Castellum och Wallenstam och hälften de stora bra investmentbolagen som Investor och Industrivärlden. Köp de bästa stora bolagen och glöm bort dom så växer och växer dina pengar. Nu köper jag det som i dag är riktigt billigt bankaktier, jättehög utdelning och nu när finansjudarnas (Browder/Bloomberg/Sanders/BlackRock m.fl.) spekulationer i att sänka kurserna går mot sitt slut kan du räkna med minst 50% upp på något år.

Klok karl.
Citera
2019-12-21, 23:45
Medlem
Ursprungligen postat av Dmitri
Citat:
Jag har tjänat enorma summor på min aktieportfölj som är hälften av de bästa fastighetsbolagen, såsom Fabege, Castellum och Wallenstam och hälften de stora bra investmentbolagen som Investor och Industrivärlden. Köp de bästa stora bolagen och glöm bort dom så växer och växer dina pengar. Nu köper jag det som i dag är riktigt billigt bankaktier, jättehög utdelning och nu när finansjudarnas (Browder/Bloomberg/Sanders/BlackRock m.fl.) spekulationer i att sänka kurserna går mot sitt slut kan du räkna med minst 50% upp på något år.

Jag har ungefär samma upplägg som Dmitri

Portföljens uppgång under året, över 30%, i kronor över 750 000 kr.
Utdelningar drygt 150 000 kr, varav kanske 90 - 100 000 kr återinvesterats.

Jag tänker inte precisera mer än så.

Mitt bästa år någonsin om man räknar i kronor.
Har dock varit med om bättre börsår om man räknar procentuellt.

Har främst svenska storbolag, investmentbolag, fastighetsaktier,
preferensaktier, men även ett flertal amerikanska och kanadensiska
som oftast ger utdelning varje månad.
Plus fonder av olika slag.
Ungefärlig fördelning: Aktier 65%, fonder 35%.
Citera
2019-12-22, 00:45
Medlem
Iallafall 500 fb miljarder 🤪
Citera
2019-12-22, 01:09
Medlem
bithaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Köp stora starka utvecklande bolag som går ner i rekyl, den är ofta överdriven.
Köp bolag som tjänar bra med pengar och har bra direktavkastning (3-7%)
Skit i småbolag dom är vanskliga att ha med å göra.

Kan rekommendera att köpa småbolag i form av småbolagsfonder. Vid goda tider går de över lag ofta bättre än börsen i stort. Men ja, skit i enskilda småbolag. Det är som att spela på hästar.
Citera
2019-12-22, 08:21
Medlem
Colosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Ungefär som en bostad, pengarna låsta till du som dement flyttar till ålderdomshemmet

Vad handlar det här om BajsBoo? Ditt hem & din aktie är inte jämförbara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in