2019-10-13, 02:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
På tal om dessa amatörpoliser i trafiken stöter jag på många i Sthlm, speciellt på 40-vägar där dom ska provocera och ligga i 35 eller lägre, sen när man drar om blinkar dom med helljus som hela världen kretsar kring dom själva.

Är rejält trött på dessa, egentligen skulle man köra om stanna framför dom och gå ur bilen och dra ut dom ur bilen så dom lär sig en läxa.

Ska du slå folk för att dom blinkar med helljuset, hmm.
Citera
2019-10-13, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C20
Jo, dom där har jag träffat på vägarna runt där jag bor
Särskilt en 30-skyltad sträcka är värst - många ser ju den gränsen som närmast helig, utan att kolla på hur vägen i fråga ser ut. I det här fallet är den avgränsad med byggstaket på ena sidan (byggarbetsplats för nya hus och ingen som jobbar nära vägen) och en mur mot järnvägen på andra. Nyligen när jag kom in på den sträckan så var det en snigel i en sketen Toyota, som låg i 26-27 km/h (helt sjukt). Inga mötande, så jag bara brände förbi - då la han sig på tutan när jag passerade, för att sen lägga sen av en kaskad med helljus-blinkningar medans jag accelererade iväg
Citat:
Är rejält trött på dessa, egentligen skulle man köra om stanna framför dom och gå ur bilen och dra ut dom ur bilen så dom lär sig en läxa.
Det var ju det här med impulskontroll och stresstålighet som sagt. En vacker dag sker en rejäl olycka till följd av beteendet eller också rinner det helt enkelt över på så vis att ord går till handling. De här förarna är några av de absolut största farorna vi har i trafiken idag.
Citat:
Ursprungligen postat av 56K-Problem
Ska du slå folk för att dom blinkar med helljuset, hmm.
Citera
2019-10-13, 08:32
Medlem
Citat:
Jantekraften är starkt rotad i din själ, släpp den och livet blir lättare för dig och dina medtrafikanter.
Jag vill inte att andra människor eller jag själv ska förolyckas eller skadas i trafiken till följd av personer som besitter idiotkraft i sin själ. Detta har inte ett skit med Jante att göra. Du kanske ska läsa på lite om vad begreppet faktiskt innebär.
Citera
2019-10-13, 12:47
Medlem
Prodelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C20
så jag bara brände förbi - då la han sig på tutan när jag passerade, för att sen lägga sen av en kaskad med helljus-blinkningar medans jag accelererade iväg

Han bara väntade på att du skulle köra förbi så han fick spela Allan.....underbart reta dessa inskränkta tomtar.
Citera
2019-10-13, 12:50
Medlem
Prodelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Jag vill inte att andra människor eller jag själv ska förolyckas eller skadas i trafiken till följd av personer som besitter idiotkraft i sin själ. Detta har inte ett skit med Jante att göra. Du kanske ska läsa på lite om vad begreppet faktiskt innebär.

Dina inlägg går ut bara på att trolla hela tiden så ingen ide svara längre, du förhindrar andra trafikanter medvetet med ditt beteende, mår du bra av det eller? personliga problem kanske så du måste ge dig ut i trafiken och tro dig vara duktig?
Citera
2019-10-13, 15:17
Medlem
Citat:
Dina inlägg går ut bara på att trolla hela tiden så ingen ide svara längre, du förhindrar andra trafikanter medvetet med ditt beteende, mår du bra av det eller? personliga problem kanske så du måste ge dig ut i trafiken och tro dig vara duktig?
Dina inlägg verkar gå ut på att misstolka och skapa fantasier om vad andra har sagt. Mina inlägg är så långt ifrån trollning man kan komma. Det handlar om omtanke och respekt för mina medmänniskors liv och hälsa. Något som helt verkar saknas både hos er hetskörare och de som medvetet blockerar andra.
Citera
2019-12-18, 14:02
Medlem
Stygotiuss avatar
Idag kom jag ikapp en jävla stjärna på motorvägen. Hon körde i ~115-120 km/h i vänster körfält och körde om en bil, gott så. Därefter var det helt fritt i höger körfält, d.v.s man såg i säkert en kilometer och det var inte en bil. Hon låg dock lugnt kvar i vänster körfält.

Jag blinkade åt vänster, det tog hon ingen notis om. Därefter blinkade jag helljusen, och då flyttade hon på sig. Körde om och såg att föraren var en ganska ung huckledam. Direkt när jag kört körde hon och la sig i vänster körfält igen! Helt ofattbart beteende.
Citera
2019-12-19, 06:30
Medlem
Scalpings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stygotius
Idag kom jag ikapp en jävla stjärna på motorvägen. Hon körde i ~115-120 km/h i vänster körfält och körde om en bil, gott så. Därefter var det helt fritt i höger körfält, d.v.s man såg i säkert en kilometer och det var inte en bil. Hon låg dock lugnt kvar i vänster körfält.

Jag blinkade åt vänster, det tog hon ingen notis om. Därefter blinkade jag helljusen, och då flyttade hon på sig. Körde om och såg att föraren var en ganska ung huckledam. Direkt när jag kört körde hon och la sig i vänster körfält igen! Helt ofattbart beteende.
kanske var nyare och tystare vägbana där? då ligger man ju hellre där om det e tomt bakom.
Citera
2019-12-19, 08:35
Medlem
miikoss avatar
Kommer ihåg att jag åkte på en fyrvägsväg en gång när det var ganska tomt på bilar.

Jag crusade i högerfilen, och körde om någon i vänsterfilen. Men efter ett tag så var det inga bilar, så crusade i högerfilen, men det var en annan bil som crusade några 100 meter bakom mig i vänsterfilen istället. Visserligen så fanns det inga bakom som det störde.

Problemet är nog att många inte vet att man ska köra i högerfilen. Det syndes ex. när polisen lada mycket fokus på att bötfälla de som körde i fel filer. Många sa att de inte visste och att det borde var okej, då de körde i 80 km/h som gällde på vägen.

Läste annars någonstans att några resenärer klagade på att taxiföraren körde i högerfilen på en trefilig motorväg. Resenären hade övningskört privat där handledaren hade sagt att man alltid kör i mittenfilen.
Citera
2019-12-19, 11:14
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scalping
kanske var nyare och tystare vägbana där? då ligger man ju hellre där om det e tomt bakom.

Ja, det hade ju kunnat vara en förklaring. Denna sträcka var dock likadan asfalt i båda körfälten. Dessutom, ligger man i vänster körfält av sådana "bekvämlighetsskäl" tycker jag att det kräver mycket god uppmärksamhet bakåt så att man inte blockerar omkörande bilar.
Citera
2019-12-21, 21:26
Medlem
F Lars Backs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weyoun9
Håll avståndet och överskrid inte hastighetsbegränsningen så har du plötsligt gott om tid att bromsa.
Jag avskyr fartdårar. Därför undrar jag också varför i helvete polisen inte bötfäller dessa nötter oftare, med så många idiotiska fartdårar vi har i Sverige så hade det finansierat sig självt om vi anställt några hundra trafikpoliser till.

Några hundra trafikpoliser (säg 200 stycken) kostar en del. Om en trafikpolis tjänar 28 000 i månaden är kostnaden för att ha honom anställd 474 000 kronor om året. Det blir en lönekostnad på 94 miljoner kronor.

Nötterna får köra rätt fort för att finansiera detta.
Citera
2019-12-21, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av F Lars Back
Några hundra trafikpoliser (säg 200 stycken) kostar en del. Om en trafikpolis tjänar 28 000 i månaden är kostnaden för att ha honom anställd 474 000 kronor om året. Det blir en lönekostnad på 94 miljoner kronor.

Nötterna får köra rätt fort för att finansiera detta.

Hur blir kostnaden 474k/år, snarare 168k per polis, du missar att alla skatter och avgifter kommer ju tillbaka till sossespenderiet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in