2019-10-06, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnlitenUggla
Eller så svänger hasse till höger och allt är frid och fröjd.
Det är lättare att få folk att svänga till höger. Än att sätta 2miljoner människor på aggressionsterapi.

Ska man svänga in i lastbilen man kör om?
Citera
2019-10-06, 22:21
Medlem
Det är dagisnivå på den här tråden.
Det stora problemet är inte att folk håller 110 i vänster fil, när de kör om någon annan, där hastighetsgränsen är 110.
Det stora problemet är att en massa idioter vill köra fortare än hastighetsgränsen och kör zick-zack.
Mellan Alby och Sö-tälje t.ex. Det är tre filer. Ligger man i filen längst till höger och håller avstånd till den framför. Ettusenett, ettusentvå, ettusentre. Jag då kan man ge sig fan på att någon idiot i filen längst till vänster tycker 'nu kan jag använda filen längst till höger för att köra om idioterna till vänster som bara kör 130, där det är 100'.

Jag åker inte ofta, men två gånger i somras var det totalstopp i en timme. Varför då? För att folk höll hastigheten?
Citera
2019-10-06, 23:26
Medlem
Prodelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ridan
Det handlar inte om tycke.
Du skriver rakt upp och ner att frustrerade förare blir en fara för andra. Och oavsett vad någon annan gör så ligger det ansvaret bara på dom själv om något händer.

Blir ett intresant polisförhör efter den smällen.

ok varför krockade du. - Idioten körde 110 i vänster filen på 110 väg så jag var TVUNGEN att göra en farlig omkörning på insidan då han körde lagligt. Därför körde jag ihjäl dom här fyra andra som dog i krocken efteråt.

Svårt förstå trafikregler? har man svårt köra om en bil på en 110km/h väg och bilen framför kör kanske 105km/h så ska man ha tillräckligt trafikvett att man inte går ut i vänsterfilen om man vet att det kommer ta evigheter köra om den andra i 110km/h, då får man snällt ligga kvar bakom den andra bilen.
Citera
2019-10-06, 23:31
Medlem
Citat:
Eller så svänger hasse till höger och allt är frid och fröjd.
Det är lättare att få folk att svänga till höger. Än att sätta 2miljoner människor på aggressionsterapi.
Allt är frid och fröjd tills hetsköraren når fram till nästa traktor, lastbil eller plog. Nej du aggressionsterapi kanske vore något, det hade nog sparat många liv och gett ökat psykiskt välmående i samhället. Helt klart är i alla fall att man måste ställa mycket större krav rent psykiskt på de som tar körkort.
Citera
2019-10-06, 23:31
Medlem
Prodelins avatar
Citat:
Det är fortfarande idioti att sitta och köra i vänster fil och skapa farliga situationer.

Skapa kö på 20-40 bilar.
Sen kommer en ambulans bakom dessa bilar. Och då kanske hasse och nisse dör för att ambulansen inte kom fram i tid.

Allt pga av en idiot som menar att här ska man bara köra 100km/h.

Vidjkslspdlfkdlals kdldlslskfkdk

Ofta sossar eller vänsterpack som har den attityden, typiskt svenskt kan jag säga, de ska visa sin rättighet i trafiken att dom minsann ska ligga i vänsterfilen, snarstuckna svennar.
Citera
2019-10-06, 23:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
Ofta sossar eller vänsterpack som har den attityden, typiskt svenskt kan jag säga, de ska visa sin rättighet i trafiken att dom minsann ska ligga i vänsterfilen, snarstuckna svennar.

Jao.

Jag förstår inte varför dom envist måste jävlas med andra.

Dom kan fint ligga i vänster fil och puttra. Allt är frid och fröjd.

Men neeej då. Dom ska leka polis och blockera varenda jävel.

Inte en tanke på att personen bakom kanske kör någon till sjukhus pga av en skada. Eller har en fru som är påväg att föda.

Nej här ska vi minsann blockera och förstöra för alla.
Tur att inte alla är sådana
Citera
2019-10-06, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
Svårt förstå trafikregler? har man svårt köra om en bil på en 110km/h väg och bilen framför kör kanske 105km/h så ska man ha tillräckligt trafikvett att man inte går ut i vänsterfilen om man vet att det kommer ta evigheter köra om den andra i 110km/h, då får man snällt ligga kvar bakom den andra bilen.
Det där är nog mer ditt eget tyckande än vad det är trafikregler dock.
Citera
2019-10-07, 00:00
Medlem
Citat:
Jao.

Jag förstår inte varför dom envist måste jävlas med andra.

Dom kan fint ligga i vänster fil och puttra. Allt är frid och fröjd.

Men neeej då. Dom ska leka polis och blockera varenda jävel.

Inte en tanke på att personen bakom kanske kör någon till sjukhus pga av en skada. Eller har en fru som är påväg att föda.

Nej här ska vi minsann blockera och förstöra för alla.
Tur att inte alla är sådana
De flesta är troligen inte alls ute efter att jävlas utan svänger nog undan så fort de kan göra detta på ett säkert sätt. De inser nog inte eller bryr om att en och annan fortkörningstorsk blir ledsen i ögat över att de inte kommer fram 2 sekunder snabbare på beskostnad av andras säkerhet. För i 99,99999% av fallen är det inte sjukhustransporter eller kvinnor som ska föda, utan snarare snarare hetsiga kebabtaxiförare, volvoraggare eller kostymollon som anser att just de är lite viktigare än alla andra. De som förstör för de som i fåtalet fall verkligen behöver komma fram lite snabbare är just dessa sistnämnda grupperingar.
Citera
2019-10-07, 00:03
Medlem
Otroligt irriterande. Brukar ligga dessa i röven för att få de att fatta där finns folk som vill använda filen till något bättre. Men detta är väl människor som inte passerar 120 för att hastigheten är 120 därmed kör man inte fortare i vänster för att en hel ränna ligger i 110 på höger trots att man skapar en hel kö bakom sig. Rätt lagmässigt men alla förstår ju att motorvägen är annorlunda.
Citera
2019-10-07, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nextlife
Otroligt irriterande. Brukar ligga dessa i röven för att få de att fatta där finns folk som vill använda filen till något bättre. Men detta är väl människor som inte passerar 120 för att hastigheten är 120 därmed kör man inte fortare i vänster för att en hel ränna ligger i 110 på höger trots att man skapar en hel kö bakom sig. Rätt lagmässigt men alla förstår ju att motorvägen är annorlunda.
Det är ju precis ett sådant beteende som ökar risken för olyckor, sen kan ni hålla på och gnälla och försöka bortförklara ert egna trafikfarliga beteenden bäst ni vill. Händer det en olycka så är det allt som oftast också ni som är ansvariga.
Citera
2019-10-07, 01:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Det är ju precis ett sådant beteende som ökar risken för olyckor, sen kan ni hålla på och gnälla och försöka bortförklara ert egna trafikfarliga beteenden bäst ni vill. Händer det en olycka så är det allt som oftast också ni som är ansvariga.

Så om inte en snigel hade legat framför. Ja då hade inte han varit i röven på bilen framför.

Hade snigeln inte funnits där så hade han lugnt kunna köra förbi.

Istället så skapas nu en extremt farlig situation pga snigeln.
Inte en chans att man hinner bromsa i tid.
Citera
2019-10-07, 02:49
Medlem
Citat:
Så om inte en snigel hade legat framför. Ja då hade inte han varit i röven på bilen framför.

Hade snigeln inte funnits där så hade han lugnt kunna köra förbi.

Istället så skapas nu en extremt farlig situation pga snigeln.
Inte en chans att man hinner bromsa i tid.
Håll avståndet och överskrid inte hastighetsbegränsningen så har du plötsligt gott om tid att bromsa.
Jag avskyr fartdårar. Därför undrar jag också varför i helvete polisen inte bötfäller dessa nötter oftare, med så många idiotiska fartdårar vi har i Sverige så hade det finansierat sig självt om vi anställt några hundra trafikpoliser till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in