2019-12-20, 17:49
Medlem
hjaelploskilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBulldogg
Är du blåst på riktigt? En extrem uppskattning av totala omkostnader =/= fulvinst i Trumps ficka. ALLT en president tar sig för kostar skjortan med allt säkerhetspådrag och runtomkring, om han så bara tar en femminuterspromenad för att köpa en kokt med bröd. För övrigt, hur mycket tror du han förlorat på alla Trumphatare som aktivt väljer bort hans hotell?

Ja, men fattar du inte att det i Trumps fall leder till att det är hans egna properties som drar in pengarna? Självklart kostar allt en president gör, men han väljer ju aktivt att golfa så ofantligt mycket som han gör på banor han själv äger för att dessa banor i slutändan tjänar på det
Citera
2019-12-20, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LucNN
Ser fram emot att han släpper inspelning av samtal och sedan krossar käken på Pelosi så hon byter till reptilform live på alla kanaler

Det gör jag också. Blir lite drag i galoscherna då. Vi får hoppas då.

Men jag tycker det är vekt av president att inte framhålla att han är oskyldig till det han anklagas för. Att han gnäller vid sin helikopter och på twitter är inte riktigt samma sak att som statsman och landsfader redogöra för ett händelseförlopp i sin helhet.
Citera
2019-12-20, 18:03
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjaelploskille
Ja, men fattar du inte att det i Trumps fall leder till att det är hans egna properties som drar in pengarna? Självklart kostar allt en president gör, men han väljer ju aktivt att golfa så ofantligt mycket som han gör på banor han själv äger för att dessa banor i slutändan tjänar på det

Och hade han golfat på någon annans banor hade du bölat om att skattebetalarna stod för notan.

Trump golfar....=big problem! 😂
Citera
2019-12-20, 18:06
Medlem
MrBulldoggs avatar
Citat:

Jaja, du får väl fortsätta leva i villfarelsen att Trump gör det han gör för pengar då. Har man redan ett par tusen miljoner dollar och närmar sig 80-strecket så är givetvis prio ett att offra sin plats i historien för att tjäna några extra slantar till innan det är dags för träfracken.
Citera
2019-12-20, 18:07
Medlem
hjaelploskilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Och hade han golfat på någon annans banor hade du bölat om att skattebetalarna stod för notan.

Trump golfar....=big problem! 😂

Haha, jag hade pratat om ironin i att han pratade så mycket om hur olämpligt det var att Obama golfade och sen golfar han tio gånger mer, men nu är det ju ett större problem att han golftar + berikar sig själv på skattepengar medan han anses vara anti korruption av hans supportrar
Citera
2019-12-20, 18:11
Medlem
MrBulldoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ertil
Men jag tycker det är vekt av president att inte framhålla att han är oskyldig till det han anklagas för. Att han gnäller vid sin helikopter och på twitter är inte riktigt samma sak att som statsman och landsfader redogöra för ett händelseförlopp i sin helhet.

Varför skulle han det? Ingen i den Demokratiska inkvisitationen skulle godta annat än förbehållslöst erkännande av precis allt de kan tänkas fantisera ihop. Begreppet "good faith" är ju inte precis vad som präglat Dems på sistone, eller vad säger du själv?
Citera
2019-12-20, 18:57
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBulldogg
Varför skulle han det? Ingen i den Demokratiska inkvisitationen skulle godta annat än förbehållslöst erkännande av precis allt de kan tänkas fantisera ihop. Begreppet "good faith" är ju inte precis vad som präglat Dems på sistone, eller vad säger du själv?

Fast finns det inte någon slags gräns då, om en person kroniskt ljuger om allt möjligt, smått som stort, är det då inte rimligt att man efter ett tag börjar tvivla på det personen säger? Är man inte en lurad dumskalle annars? Det hade varit oansvarigt att demokraterna att fortfarande ta hans uppgifter på allvar.
Citera
2019-12-20, 19:38
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Fast finns det inte någon slags gräns då, om en person kroniskt ljuger om allt möjligt, smått som stort, är det då inte rimligt att man efter ett tag börjar tvivla på det personen säger? Är man inte en lurad dumskalle annars? Det hade varit oansvarigt att demokraterna att fortfarande ta hans uppgifter på allvar.
Det är just det. Jag tror folk tittar i sin plånbok mer än de lyssnar på politiker. Ser man påtagliga förbättringar i sitt liv så skiter man nog fullständigt i om de ljuger eller inte.
Citera
2019-12-20, 19:43
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain

Tidigare verkar dessa gränser inte funnits. Hillary, Obama och främst Bush Jr ljög sina kjortor av sig. Var var ni då?
Citera
2019-12-20, 19:44
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Haha, jag hade pratat om ironin i att han pratade så mycket om hur olämpligt det var att Obama golfade och sen golfar han tio gånger mer, men nu är det ju ett större problem att han golftar + berikar sig själv på skattepengar medan han anses vara anti korruption av hans supportrar

Finns väl även en ironi i att ingen någonsin kritiserade Obomba för vad de nu kritiserar Trump för?
Citera
2019-12-20, 19:45
Medlem
LucNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ertil
Det gör jag också. Blir lite drag i galoscherna då. Vi får hoppas då.

Nej, men han det där med att vara ostatsmannamæssig är hans strategi för att säkra folkets förtroende i ljuset av wikileaks avslöjande av prism osv. han lycksades motivera Alla som den russiska psyop hade inaktiverat. Tror jag.
Citera
2019-12-20, 19:59
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Kolla upp Stanislav Petrov och incidenten 1983 där ett sovjetiskt missilförsvarslarm skickade ett falsklarm.

Det är inte direkt någon hemlighet utan karln fick Dresdenpriset år 2013 för att han inte blint lydde order
Jo jag har läst detta. Men jag förstår inte varför han menade att detta var något som tillförde tråden något.?
Dessutom tog USA genast kontakt med Sovjet. Dessa fem missiler hade dessutom (som tur var) för kort räckvidd. De hade aldrig nått fram.
Senast redigerad av flashbackstasi 2019-12-20 kl. 20:05. Anledning: felstavat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in