Citat:
Ursprungligen postat av
MrBulldogg
Nej, men hon var Secretary of State i 8 år. Det är en av regeringens absoluta toppositioner omedelbart under Presidenten med betydligt mer reell makt än t.ex. en fjuttig svensk statsminister. Hon ställde till mycket skit under de åren.
Det är som att säga att Zuckerberg har mer makt än presidenten, det är irrelevant för lagstiftningen. Tror du att Zuckerberg kan ställas inför riksrätt enligt samma regler som för Trump?
Citat:
Ursprungligen postat av
MrBulldogg
Löjligt resonemang. Då kan du ju lika gärna säga att det var bonden som odlade fram råmaterialet till den mackan, så båda världskrigen var hans fel. Behöver jag verkligen förklara varför du bara svamlar?
Gör dig inte dummare än vad du är, jag skrev inte att mackan var den enda anledningen till världskrigen, jag skrev att mackan var den primära utlösande faktorn på en krutdurk som redan var antändbar. Ditt resonemang är att krutdurken inte är relevant i sammanhanget, att man kan placera hur stor krutdurk som helst i regionen utan att det behöver påverka situationen.
Alla som studerat militärhistoria vet hur fel du har, "Broken Arrow" under kalla kriget avvärjdes genom att en sovjetisk kommendör bestämde sig för att inte lyda order och larma Moskva när hans system visade att USA skickat interkontinentala missiler mot Sovjet under en stor Nato-övning. Han blev reprimerad för att han räddade världen från kärnvapenkrig.