2019-11-25, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Naturligtvis är det ju importerna som lämnar först. De har troligtvis snabba möjligheter att hitta nytt jobb via agenten.
De svenska spelarna har väl ändå nåt vid sidan av som huvudförsörjning (undantaget Ramstedt och Barton Jr) och också inte helt lätt att hitta nytt lag heller.

Skulle DIF konka är även det ett stort minus till förbundet. Dessa ständiga konkurser bidrar ju också till att vår sport inte kan tas på allvar. Men om de ska konka så ser jag helst att de gör det ASAP när det inte får så stor påverkan på serien än i slutet av säsongen och hela tabellen får räknas om (under förutsättning att de vinner några matcher)

Bäst för sporten vore om de lyckas överleva ekonomisk fram tills grundserien är slut och att de fortsätter att behålla sin placering i tabellen och därmed åker ur och sen konkar. Så behöver tabellen inte räknas om och vi slipper förhoppningsvis korthus i SBL.
Citera
2019-11-27, 18:57
Medlem
Damerna OS-kvalar i februari mot Kanada(#4), Belgien (#9) och Japan (#10) i ett rakt gruppspel. Sverige är rankade 22 i världen, men på väg uppåt. Tre går till OS, men Japan har direktplats så det gäller för Sverige att hålla antingen Kanada eller Belgien bakom sig om jag förstått det rätt.
Citera
2019-12-16, 15:59
Medlem
Verkar vara turbulent på coachsidan i Djurgården.

När tror ni att Charles Barton faktiskt får gå?

Jag gissar på 21:30 i morgon tisdag 17/12.
Citera
2019-12-17, 21:49
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RacingSnail
Verkar vara turbulent på coachsidan i Djurgården.

När tror ni att Charles Barton faktiskt får gå?

Jag gissar på 21:30 i morgon tisdag 17/12.

Inte gjorde dagens match nåt för att förändra situationen.

Spelare för spelare har de ju en bra trupp. Men fy fan va kassa de är som lag. Ska det finnas nån chans till räddning måste nåt hända, och då kanske coachbyte är vad som krävs.

Edit: Att jag tippade Djurgården som femma får nog erkännas var en ordentlig hype.. Men inte lika dåligt som att jag tippade Köping sist..
Senast redigerad av Beaver14 2019-12-17 kl. 21:51.
Citera
2019-12-17, 22:18
Medlem
Citat:
Inte gjorde dagens match nåt för att förändra situationen.

Spelare för spelare har de ju en bra trupp. Men fy fan va kassa de är som lag. Ska det finnas nån chans till räddning måste nåt hända, och då kanske coachbyte är vad som krävs.

Edit: Att jag tippade Djurgården som femma får nog erkännas var en ordentlig hype.. Men inte lika dåligt som att jag tippade Köping sist..
Coachstaben har ju misslyckats kapitalt och borde självklart inte vara kvar. Och värva spelare av klass är nog inte så lätt när man inte ens klarar av att betala sina fakturor i tid.
Citera
2019-12-18, 15:48
Medlem
Beaver14s avatar
DIF:s styrelseordförande avgår med omedelbar verkan. Klubben skriver att prio nu är att få en överblick över den ekonomiska situationen och se över befintliga avtal.

Översatt = konkurs innan nyår...
Citera
2019-12-18, 16:04
Medlem
Citat:
DIF:s styrelseordförande avgår med omedelbar verkan. Klubben skriver att prio nu är att få en överblick över den ekonomiska situationen och se över befintliga avtal.

Översatt = konkurs innan nyår...

Gissningsvis körde resten av styrelsen över honom vid beslutet att kicka Barton.

Hoppas de håller sig flytande, men inte vinner någon mer match, tills grundserien är slut så det inte ställer till något i tabellen. Sen kan den föreningen gärna få försvinna eftersom de uppenbarligen inte kan sköta ekonomin för SBL i ens några få månader.
Citera
2019-12-20, 00:35
Medlem
Verkar som att Ingram, som kom för en månad sedan, redan får lämna DIF pga klubbens dåliga ekonomi. Luleå, som skickade hem Burgett igår, är intresserade att ta in power forwarden som inledde säsongen i Södertälje men som fick lämna pga handskada.

AIK Basket, vars herrlag spelar i Superettan, är (om jag tolkat alla turer via Twitter rätt) nära att lägga ner seniorverksamheten då den nya styrelsen, mestadels föräldrar till barn i ungdomslagen samt gamla Solna Vikings-rävar, som tillkom under kvällens årsmöte anser att seniorlagen tar upp för mycket pengar av den ansträngda ekonomin.
Citera
2019-12-20, 09:36
Medlem
zebra121s avatar
Tittar vi på vilka lag som är inblandade i uppflyttning till nästa års liga så leder KFUM Fryshuset Basket SE med endast en förlust. Kan inte tänka mig att det laget har mycket publik? Vad är Fryshuset för gäng?
IK Eos är tvåa och får i nuläget kvala.
Citera
2019-12-20, 12:22
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
Tittar vi på vilka lag som är inblandade i uppflyttning till nästa års liga så leder KFUM Fryshuset Basket SE med endast en förlust. Kan inte tänka mig att det laget har mycket publik? Vad är Fryshuset för gäng?

Ser inte att något lag i Superettan har förutsättningar för SBL. Alvik hade väl ambitioner men har inte lyckats sportsligt i år. Fryshuset kanske har sportsliga ambitioner eftersom man knöt till sig Solevic, men som du säger är nog underlaget litet.

Finns en stor risk att vi får upp ett ordentligt strykgäng nästa år. Eller så vägrar alla lag gå upp och vi får 9 lag i SBL. Vet inte om Uppsala har ambitioner att ta sig tillbaka direkt, om inte har vi nog en situation där inga lag än de som redan spelar SBL vill/kan spela SBL..

Edit: Fryshuset snittar 100 åskådare. Visserligen hade inte Wetterbygden så mycket fler på läktaren när de spelade Superettan. Det går ju, men kräver att pengarna kommer från andra håll.
Senast redigerad av Beaver14 2019-12-20 kl. 12:24.
Citera
2019-12-20, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
Solevic lämnar nog i vinter och då kommer Fryshuset falla som ett korthus. Serben stannade endast kvar i Sverige för att han var några månader ifrån svenskt medborgarskap, vilket han fick i onsdags.
Citera
2019-12-20, 12:32
Medlem
Citat:
Finns en stor risk att vi får upp ett ordentligt strykgäng nästa år. Eller så vägrar alla lag gå upp och vi får 9 lag i SBL. Vet inte om Uppsala har ambitioner att ta sig tillbaka direkt, om inte har vi nog en situation där inga lag än de som redan spelar SBL vill/kan spela SBL..
Jodå Uppsala vill tillbaka, snittar finfina 500 åskådare i Basketettan där man leder serien (10-0) tillsammans med förra ligalaget Ockelbo som startade upp sin seniorverksamhet förra säsongen i tvåan och siktar på att bli ett "stabilt Superettanlag" för tillfället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in