2019-12-20, 00:44
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dendummasillen
Inget av dina "bevis" gör jorden rund. De kan förklaras med en rund jord, men det gör inte jorden rund.

Förstår man det så har man tagit ett steg mot att förstå Flat Earth, som ärligt talat har väldigt lite likheter med någonting religiöst, då allt handlar om att ifrågasätta någonting man blivit lärd sen barnsben.

Vad är det för onda krafter som lär barnen felaktigheter då menar du? Får jag gissa på judar, frimurare och illuminati?
Citera
2019-12-20, 00:48
Bannlyst
Citat:
Inget av dina "bevis" gör jorden rund. De kan förklaras med en rund jord, men det gör inte jorden rund.

Förstår man det så har man tagit ett steg mot att förstå Flat Earth, som ärligt talat har väldigt lite likheter med någonting religiöst, då allt handlar om att ifrågasätta någonting man blivit lärd sen barnsben.
Nej, inget behöver förklaras som är så uppenbart. Vi har sett jorden från rymden massvis med gånger så den biten behöver vi inte diskutera.
Jag kan hålla med om att det är duktigt gjort att lyckas slita sig från vetenskapligt och okulärt bevisade ting till en konspirationsbluff likt "Elvis lever". Skillnaden mellan dem är att Elvis tekniskt sett kan leva någonstans i hemlighet men att Jorden är platt är så löjligt att man kan tillåta sig att gapflabba.

EDIT:
Elvis är död och begraven!
Senast redigerad av Albax 2019-12-20 kl. 00:51.
Citera
2019-12-20, 00:50
Bannlyst
Får jag ställa en enkel fråga:

- Vad behövs för att övertyga en plattjording att Jorden är ett klot?
Citera
2019-12-20, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Vad är det för onda krafter som lär barnen felaktigheter då menar du? Får jag gissa på judar, frimurare och illuminati?

Du får gissa på precis vad du vill, men släpp idén om att rörelsen skulle vara lik en religion.
Citera
2019-12-20, 01:11
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Du får gissa på precis vad du vill, men släpp idén om att rörelsen skulle vara lik en religion.

Ok, närmare en sektliknande rörelse då eftersom religion skulle antyda på många följare. Sekter är ju även kända för att ha urbota hjärntvättade och vilsna själar till följeslagare. Så ursäkta, du följer absolut ingen religion, du är en sektmedlem. Grattis på dig
Citera
2019-12-20, 01:39
Medlem
Citat:
Ok, närmare en sektliknande rörelse då eftersom religion skulle antyda på många följare. Sekter är ju även kända för att ha urbota hjärntvättade och vilsna själar till följeslagare. Så ursäkta, du följer absolut ingen religion, du är en sektmedlem. Grattis på dig

Det du inte förstår, eftersom du egentligen inte försökt förstå, är att jag inte "följer" någonting.
Jag försöker ta reda på sanningen. En ganska vetenskaplig inställning att ha, i mitt tycke.

Din kommentar är så frånvänd sanningen om vad Flat Earth handlar om, att jag bara kan applådera den källa som fått dig att tänka så som du gör.
Citera
2019-12-20, 02:00
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Det du inte förstår, eftersom du egentligen inte försökt förstå, är att jag inte "följer" någonting.
Jag försöker ta reda på sanningen. En ganska vetenskaplig inställning att ha, i mitt tycke.

Din kommentar är så frånvänd sanningen om vad Flat Earth handlar om, att jag bara kan applådera den källa som fått dig att tänka så som du gör.

Vetenskaplig inställning som inte tror på rymden eller de facto tror att jorden är platt?? Men för satan din kretin, nu diskuterar du med en jorden runt seglare. Jag borde ju seglat över kanten eller in i nån jävla isvägg enligt dårar som du
Citera
2019-12-20, 02:09
Medlem
Citat:
Vetenskaplig inställning som inte tror på rymden eller de facto tror att jorden är platt?? Men för satan din kretin, nu diskuterar du med en jorden runt seglare. Jag borde ju seglat över kanten eller in i nån jävla isvägg enligt dårar som du

Av någon anledning betvivlar jag att du seglat jorden runt.

Men, nej. Du kan självfallet segla jorden runt även på en platt jord, så vad är det du försöker göra dig lustig över?

Hör du förresten hur det låter när du anser min bristande tro på rymden vara ovetenskaplig? 👍
Senast redigerad av Dendummasillen 2019-12-20 kl. 02:23.
Citera
2019-12-20, 07:19
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Så länge de inte kan förklaras med en platt modell så är den sfäriska modellen den gällande modellen.

Citat:
Alla observationer, som kan göras nu, som till exempel att solen lyser på molnens undersida. Det är inget ”man blivit lärd sen barnsben”. Det visar att jorden inte är platt.
Citera
2019-12-20, 07:31
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Så länge de inte kan förklaras med en platt modell så är den sfäriska modellen den gällande modellen.

Alla observationer, som kan göras nu, som till exempel att solen lyser på molnens undersida. Det är inget ”man blivit lärd sen barnsben”. Det visar att jorden inte är platt.

Obs nu glömmer du att det är möjligt att solen är rumpan på en stor eldfluga. Det skulle ju kunna förklara det med molnen. 👍🏻
Citera
2019-12-20, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson

Visst, men en "gällande modell" och en bekräftat rund jord är inte samma sak.

Jag tror du nämnt någon alternativ förklaring till varför molnen tycks lysas upp underifrån. Du gillade inte den förklaringen.
Citera
2019-12-20, 09:56
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Skulle det? Har du arbetat vidare på min högst sarkastiska teori? Spännande!

Sarkastisk? Då har du kanske en seriös teori vad solen är, om inte en mycket stor fysisk kropp på 15000000 mil avstånd?

Du verkar ju sakna både en sån teori och t o m intresse av att föreslå nåt. Du upplever jorden som platt - sen spelar det ingen roll hur universum ser ut. Oerhört slappt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in