Citat:
Ursprungligen postat av
Haddock93
Kanske börjar de inse att hoppet är kört för S och om de ska överleva måste de blir mer neutrala för när SD får makten kanske det inte blir lika kul annars

Jag tycker mig se just den utvecklingen och långsamma insikten hos media. Precis som skolmobbarens lojalt skrattande följeslagare som sakta men säkert ser den mobbade bli starkare och starkare för varje dag och inser undermedvetet att det bara är en tidsfråga innan styrkepositionerna har förändrats och när det är dags att sluta skratta - så kommer även media anpassa sig.
Personligen tror jag inte det är ondska som drivit mycket av svensk medias bisarra förföljelse av oliktänkande utan mycket en vilja att anpassa sig till övriga i maktposition. Ändras makten kommer mycket av lojalitet också skifta.
Citat:
Ursprungligen postat av
Mentapesola
Det finns de som hävdar att det inte kommer att bli ett extraval. Eftersom enbart SD vill ha ett. Precis som att 7K senare kan undvika ett ordinarie val via den manövern. Och att det skulle gå bättre 2022. När verkligheten och sanningen fått ännu mer genomslag än idag.
Det är klart att det sakligt sett förmodligen kommer gå än värre 2022 för 7K, men man skall inte underskatta politikers förmåga för "magical thinking" - att om man bara hoppas och tror tillräckligt mycket kommer "integrationen att lösa sig" och så blir allt som förut och SD försvinner.