2019-12-19, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henki420
Joakims telefon gjorde en fickringning till vittnet som inte dök upp.

Jimmy ringde FS som enligt domstolen inte ville vittna. Så sa de när de hörde polisen istället. Det kan förstås vara ett missförstånd från domstolens sida. Oavsett vilket hade hans eget vittnesmål inte tillfört något. Han gjorde det rätta när han vägrade att köra ut någon gubbe till skogen.
Ok! Och vittnet som inte dök upp, det var han som enl fup fått något inspelat på mobilsvar eller är jag helt vilse nu?
Han lär ju i vilket fall inte ha haft något att tillföra försvaret så obegripligt varför de isf kallade honom från början
Citera
2019-12-19, 14:50
Medlem
henki420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infiltrerad
Ok! Och vittnet som inte dök upp, det var han som enl fup fått något inspelat på mobilsvar eller är jag helt vilse nu?
Han lär ju i vilket fall inte ha haft något att tillföra försvaret så obegripligt varför de isf kallade honom från början
Precis så och obegripligt är det även för mig.
Citera
2019-12-19, 15:04
Medlem
Vad tror vi om straffet då?
Jag gissar högt i tingsrätten, skulle tro minst 14år och att det i hovrätten kommer sänkas till 8-10år då de bara ”råkade” ha ihjäl honom. Möjligen att den yngste kan få något halvår lägre om han inte ses som fullt lika delaktig i griftefridsbrottet.

Har svårt att se att det skulle kunna gå som synnerligen grov misshandel då själva misshandeln i sig absolut var grov men ändå inte extrem på något sätt -förutom strypningen som hade ihjäl honom, men hade han överlevt borde det landat på grov misshandel. Men dråp tror jag det blir i hovrätten.
Citera
2019-12-19, 17:40
Medlem
henki420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lovelorn
Bara det att Mofasti inte har några kontakter och att den undre världen bara existerar i hans källare.

Hur länge tror ni att det dröjer innan domen kommer?

3 januari klockan 11.00
Citera
2019-12-19, 19:45
Medlem
MrTruckers avatar
Kan inte TS eller någon moderator lägga in FUP i trådstarten så man slipper sitta och leta sidjävel ner och sidjävel upp efter den i denna 46+ sidor långa tråden?

Orkar inte läsa allt svammel. Vill bara läsa fupen.
Citera
2019-12-19, 19:52
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrTrucker
Kan inte TS eller någon moderator lägga in FUP i trådstarten så man slipper sitta och leta sidjävel ner och sidjävel upp efter den i denna 46+ sidor långa tråden?

Orkar inte läsa allt svammel. Vill bara läsa fupen.
Eftersom du ber så snällt kommer nu länk till FUP att läggas in i startinlägget.

(FB) Joakim Durhan 29 år Kiruna. Försvunnen sedan 27/7-19. Hittad död 15/8. Mord misstänks

/Mod
Citera
2019-12-19, 19:55
Medlem
MrTruckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Eftersom du ber så snällt kommer nu länk till FUP att läggas in i startinlägget.

(FB) Joakim Durhan 29 år Kiruna. Försvunnen sedan 27/7-19. Hittad död 15/8. Mord misstänks

/Mod

Tackar ödmjukast 😘
Citera
2019-12-19, 20:07
Medlem
Dum fråga kanske, men har det framgått säkert vad orsaken till dödsmisshandeln var, och varför J.D var där? Skulder, svartsjuka, eller liknande orsaker?
Citera
2019-12-19, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tyrol
Dum fråga kanske, men har det framgått säkert vad orsaken till dödsmisshandeln var, och varför J.D var där? Skulder, svartsjuka, eller liknande orsaker?
Nej, men det finns flera hypoteser.

De skyldiga är ganska överens om att de skulle locka dit offret och misshandla honom.

Men andra teorier finns ocks, exempelvis svartsjukedrama mm.
Citera
2019-12-19, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tyrol

Enligt FUP - förhör med de misstänkta så satt Markus och Jimmy i hans kök och kom in på joakim. De började prata om att han hotat dem och tydligen mobbat jimmy hela livet. Dessutom hade de haft i lag med samma tjej.. D*nna N.. de lurade dit honom för att sätta honom på plats enligt förhören..
Citera
2019-12-19, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iceflake
Jo jag vet att han var 17 i somras. Skrev ju att han fyllde 18 i november. Jag är inte senil, att jag inte minns när det här brottet inträffade..
Absolut är alla straffmyndiga och 2 av de 3 har varit det i mer än halva deras liv. Dude, jag har ifrågasatt dessa 3 herrar hela tiden.
Nä jag ringer inte vid första pip. Men jag har knackat på ett par gånger tidigare när jag bodde i lägenhet. Bl.a var det en äldre dam en gång som föll och bröt benet. En annan gång var en solklar misshandel. Men ingen öppnade dörren. Tjejen hade ordentlig blåtira dagen därpå.. Jag håller också koll på vilka mina grannar är. Hade en gång en missbrukare i uppgången bredvid. Det var ett jävla rännande och hålligång där. Störningsjouren kallades VARJE gång oavsett om det var slaggis klockan 8, 13 eller 04. Vi grannar gick ihop då vi lessnade på att inte få ha grejer ifred, känna otrygghet i sitt eget hem, svinstian som var i trapphuset och framförallt hur vi såg att nya, obekanta och yngre drogs till det här. Så du har nog fel, jag var mer poppis än junkien vi fick iväg. Men det handlar inte om det, droger är ett jävla skit helt enkelt.

Skulle jag ha något av namnet R*va, B*rgström, D*rhan, N*lsson, R*slin, H*ru, D*fva, A*lander, U*en, S*öbro, F*ygare, S*ekas, L*nd, K*ski, M*kka, S*rkka, A*oja, F*edriksson (bara för att nämna ett axplock utan inbördes ordning) så ja jag skulle definitift vara extra observant!!!

Väx upp och inse att DIN insats påverkar hela samhället. Bara glin sim lever efter devisen sköt ditt så sköter jag mitt.

Intressant inlägg. En del av namnen känns bekantare än andra. Vad är det med dessa namn som du anser att man ska vara extra observant kring?
Citera
2019-12-19, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frysbox
Intressant inlägg. En del av namnen känns bekantare än andra. Vad är det med dessa namn som du anser att man ska vara extra observant kring?

Tja, olika saker. Endel är ju narkomaner rakt av. Men jag svarar rent generellt. Dom som är dömda - köp domarna och bilda din egen uppfattning..
Oavsett vad man missbrukar så har det en tendens till att smitta av sig på omgivningen.
När jag tidigare bodde i lägenhet så kunde man ex konstatera att dom sköt upp nånting i röven. Jävla skräp och skitiga tamponger i trapphuset högst upp där det bara var förråd. Sprutnarkomaner kan ex lämna sprutor i närområdet, lekparken, sandlådan etc. Sen det här jävla skräpandet och klottret är ju ett helt kapitel för sig!! För att inte tala om att de ofta kör påverkade, med eller utan körkort kvittar.
Att bo i Kiruna är kanske inte heller helt optimalt, oavsett om man drogar eller krökar. Somliga får så jävla svårt att veta vilken tid på dygnet det är. Sommar som vinter. Att dammsuga hög som ett hus klockan 4 mitt i vintern för att man inte fattar att det är natt pga mörkret..
Eller sitta på balkongen, öla, skräna och leva jävel 12 mitt på dagen sommartid, är inte heller så trevligt. Det bor ju för fan barn runtikring. Dom blir ju livrädda och törs inte vara ute. Man ska kunna bete sig oavsett årstid och klockslag. Somliga av dom där har ju dessutom barn. Tycker man ska vara observant om barnen ofta lämnas ensamma, går dåligt klädda etc.
Sen som oftast med dom i missbruk.. stölder, skadegörelse. Stjäl dom inte av anhöriga så stjäl dom av nån annan. Sist men inte minst, har man en "knepig" eller bara en ensam äldre person så kan man hålla ögonen öppna efter livstecken. Infarkter, överdoser, misshandel, våldtäkter är inte ovanligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in