2019-12-19, 16:11
Medlem
estetiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Givetvis inte. Men det är så.vårt samhälle ser ut just nu. Jag vill inte att det ska regna ute. Men om det ändå regnar så tar jag med mig ett paraply. Annars blir jag blöt. Det är lite samma sak.
Nej det är inte samma sak.

Väder och vind kan man inte göra något åt.

Hur samhällets demografi ser ut och vilken slags invandring vi har och hur rättsväsendet hanterar kriminalitet kan vi göra något åt.

Och visst borde vi göra något åt det. Du håller ju själv med om det.
Citera
2019-12-19, 16:36
Medlem
Snaidistens avatar
Aftonbladet förnekar sig inte, Lamotte är ju själv skyldig till det som hände såklart.

Undrar om slaskblaskan anser att Zaida Maria Catalán var skyldig till sin egen halshuggning i Kongo-Kinshasa 2017, eftersom hon befann sig där?
Citera
2019-12-19, 16:46
Medlem
Jag har verkligen tröttnat på detta samhälle.
Ingen skulle försvara mig om jag slänger en sten i skallen på Fredrik Reinfeldt för att han, minsann är så fräck att han vågar visa sig i mitt bostadsområde.

Inte konstigt att det är så mycket konflikter i världen när samhället inte behandlar alla lika.
Citera
2019-12-19, 17:43
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Polisens uppgift är inte att ”försvara sveriges folk och demokrati”. Du måste missat nåt grundläggande när du gick i skolan.
Det är exakt det som vi har polisen till.
Citera
2019-12-19, 17:57
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av estetik
Nej det är inte samma sak.

Väder och vind kan man inte göra något åt.

Hur samhällets demografi ser ut och vilken slags invandring vi har och hur rättsväsendet hanterar kriminalitet kan vi göra något åt.

Och visst borde vi göra något åt det. Du håller ju själv med om det.
Ja självklart ska vi det. Det har jag väl inte nekat till. Men sakernas tillstånd just nu är som de är. Vi vill förändra dom, vi vill inte ha det så men det ÄR lik förbenat så.

Liknelsen med regnet är därför precis samma sak. Jag vill inte ha regn men nu är det regn så då anpassar jag mig.
Citera
2019-12-19, 20:11
Medlem
Hypokondrias avatar
https://www.expressen.se/gt/man-rana...otal-ungdomar/

Här finns inget att se.
Allt är journalistens fel.
Kronogård är supersäkert som kommunspexare / polis och Aftonbladet säger.
Citera
2019-12-19, 22:51
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ja självklart ska vi det. Det har jag väl inte nekat till. Men sakernas tillstånd just nu är som de är. Vi vill förändra dom, vi vill inte ha det så men det ÄR lik förbenat så.

Liknelsen med regnet är därför precis samma sak. Jag vill inte ha regn men nu är det regn så då anpassar jag mig.

Men snälla människa. Man anpassar sig inte till vpld och kriminalitet, man låser in eller deporterar de som står för det.
Citera
2019-12-19, 22:53
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Men snälla människa. Man anpassar sig inte till vpld och kriminalitet, man låser in eller deporterar de som står för det.
Det är väl klart att man anpassar sig. Annars har man hål i huvudet.
Citera
2019-12-19, 23:02
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snaidisten
Aftonbladet förnekar sig inte, Lamotte är ju själv skyldig till det som hände såklart.

Undrar om slaskblaskan anser att Zaida Maria Catalán var skyldig till sin egen halshuggning i Kongo-Kinshasa 2017, eftersom hon befann sig där?

Ja, tänk på den stackars noggern. Vilket trauma att hon bara hade mage att dyka upp på hans gata.
Citera
2019-12-19, 23:05
Medlem
Citat:
Om vi återgår till trådens ämne - menar du att en journalist inte bör åka till områden där kriminella gäng bestämmer?
Citera
2019-12-19, 23:08
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:

Okej, då antar jag att du inte har något huvud. Så istället för att låsa in buset skulle du låta dem fortsätta med det?
Citera
2019-12-19, 23:14
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
Om vi återgår till trådens ämne - menar du att en journalist inte bör åka till områden där kriminella gäng bestämmer?
Självklart ska man kunna göra det. Men sen är ju frågan hur journalisten beter sig på platsen. Journalisten har ju samma ansvar som alla andra att vara lugn och inte bidra till att eskalera situationen. Nu har ju Lamotte fått kritik från både ungdomarna och polisen. Så man kan nog anta att han inte är 100% oskyldig till situationen som uppkom.

Egentligen tror jag alla idkar riskanalys och anpassar sig i många situationer i livet så det är ju inga konstigheter. När det är halt kör vi försiktigare. Vi sitter ju inte och påstår ”jag borde kunna köra 90 ändå”. Eller en del gör nog det med tanke på alla olyckor...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in