2019-12-19, 13:21
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBulldogg
Vänta nu... Så du vill alltså på fullaste allvar försöka torgföra idén att Dems inte varit ute efter Trumps skalp sedan första dagen på sin post som president? Behöver jag verkligen länka till clippet med kongressfärskingen Rashid Tlaib's jublande löfte att "Impeach the motherfucker!" från valvinsten ett år sedan? Och när hon står i talarstolen igår och lajvar statsman som med "stor tvekan och plåga" tvingas rösta för impeachment, så förväntas vi alltså köpa skiten?

Delar av dels vill det inte, och det är ingen nyhet.

Peloci har hela tiden varit negativt inställd till det hela och hon har försökt förhindra det.

Corporate-democrats är bokstavligen samma skrot o korn som de som är korrupta i republikanska partiet.

Det är inte första gången heller som det tas upp, det togs upp innan hela processen togs upp också, grejen är den att Peloci vart bakbunden och tvingas till att dra igång processen denna gång
Citera
2019-12-19, 13:25
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av LucNN
Ja, men i min mening får man göra en analys av just detta också. För om det finns stor oenighet, och om det endast kan genomdrivas partisansk, så kommer man ha legitimerat partisanska processer för att avsätta presidenter, och därmed kommer man underminera framtida presidenters möjlighet att motsätta sig kongressen och senatet i rena politiska frågor.
Du kan vända på det och med din tolkning blir resultatet att en president kan göra precis vad som helst så länge han har stöd av sitt parti. Det spelar inte ens någon roll om detta parti har en majoritet i kongressen.

Däremot ser jag inte samma risk som du med en process som i huvudsak följer partilinjerna. Dels vill ingendera partierna skapa prejudikat som gör det för lätt att avsätta en president från deras eget parti och dels skulle väljarna straffa kongressmän som alltför uppenbart missbrukade systemet.
Citera
2019-12-19, 13:26
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av warp10
Vet inte heller vilka som kan kandidera för Demokraterna utom någon kan kines jag hört om på Youtube för länge sedan och att Biden inte är aktuell....
Jag tror det hela handlar om att få Trump att framstå som djävulen själv och förmå folket att rösta på Demokraterna i protest mot Trump tills demografin sätter Demokraterna i maktposition för lååång tid framöver.

Jag tror de fokuserar mer på att försöka vinna senaten om jag ska vara ärlig
Citera
2019-12-19, 13:29
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Är ingen jurist, men det går väl att överhålla lagen även i fall senatet INTE får prova fallet? Man bryter endast lagen ifall något annat än senatet provar fallet.

Det är bara senaten som hanterar impeachment efter att representanthuset har valt att presentera ärendet.

FH är helt enkelt helt okunnig om ämnet.
Citera
2019-12-19, 13:30
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern

Peloci har hela tiden varit negativt inställd till det hela och hon har försökt förhindra det.

Corporate-democrats är bokstavligen samma skrot o korn som de som är korrupta i republikanska partiet.

Det är inte första gången heller som det tas upp, det togs upp innan hela processen togs upp också, grejen är den att Peloci vart bakbunden och tvingas till att dra igång processen denna gång

Corporate-democrats älskar Impeachment Garbage. Det bästa exemplet är Hillary Clinton. Sluta sprida Pelosis lögner, mytomanen!
Citera
2019-12-19, 13:30
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:

Nancy Pelosi har varit emot impeachment hela tiden, för hon förstår sig på realpolitik & fattade att Trump skulle tjäna på det. Men genom att Trump framgångsrikt trollade "The Squad" & andra inom vänsterflygeln så kunde inte Pelosi stå emot längre.

Bra spelat helt enkelt.
Citera
2019-12-19, 13:32
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Nancy Pelosi har varit emot impeachment hela tiden, för hon förstår sig på realpolitik & fattade att Trump skulle tjäna på det. Men genom att Trump framgångsrikt trollade "The Squad" & andra inom vänsterflygeln så kunde inte Pelosi stå emot längre.

Bra spelat helt enkelt.

Eller så är det för att hon tar emot pengar för att vika sig, du vet som alla andra korrupta demokrater i USA som låter republikanska partiets företags agendor löpa fritt
Citera
2019-12-19, 13:44
Medlem
LucNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Du kan vända på det och med din tolkning blir resultatet att en president kan göra precis vad som helst så länge han har stöd av sitt parti. Det spelar inte ens någon roll om detta parti har en majoritet i kongressen.

Däremot ser jag inte samma risk som du med en process som i huvudsak följer partilinjerna. Dels vill ingendera partierna skapa prejudikat som gör det för lätt att avsätta en president från deras eget parti och dels skulle väljarna straffa kongressmän som alltför uppenbart missbrukade systemet.

Nja, men precis i en sits där båda sidor tror att motståndarsidan är mentalt handicappade demoner skulle partisansk impeachment leda till hämnd i en tis-4-tat. Men jag att Tulsi tänker på hur hon positionerar sig i fall detta skadar demokraterna. Men jag köper ditt argument halvt.
Citera
2019-12-19, 13:58
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Nja, men precis i en sits där båda sidor tror att motståndarsidan är mentalt handicappade demoner skulle partisansk impeachment leda till hämnd i en tis-4-tat. Men jag att Tulsi tänker på hur hon positionerar sig i fall detta skadar demokraterna. Men jag köper ditt argument halvt.
Hon är redan långt ifrån att få fördelar från demokraterna och kommer motarbetas så långt det går. Men nu har hon satt sig i en position där hon sticker ut från övriga och skulle den här impeachmentprocessen bli ett rejält bakslag för demokraternas anseende så har hon helt plötsligt gått upp till att vara favorit till att bli nominerad. Det är en väldigt bra taktiskt röstning. Och det där är ingen omöjlighet när mer och mer saker kommer fram. Vi kommer få se flera saker dyka upp som kommer skaka om de inblandade.
Citera
2019-12-19, 14:03
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Eller så är det för att hon tar emot pengar för att vika sig, du vet som alla andra korrupta demokrater i USA som låter republikanska partiets företags agendor löpa fritt
När det gäller mega-företagen i Silicon Valley så råder det ingen som helst tvekan om att dessa sympatiserar & stödjer Demokraterna, samt dessutom aktivt motarbetar alla konservativa krafter.
Citera
2019-12-19, 14:03
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LetsFvck
Hahahahah. Tulsis största problem är att hon inte kandiderar för Republikanerna. Denna retorik är dead on arrival hos demokraterna.
Efter den oundvikliga land slide-segern för Trump 2020 och efterföljande desintegration av det Demokratiska partiet så blir hon deras presidentkandidat 2024. Sanna mina ord!

Citera
2019-12-19, 14:04
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Har du helt missat vilka hans regering har bestått av? Det är ju huvudsakligen företagsledare, miljonärer och miljardärer osv. "Drain the swamp, into the white house".
Nej, det har jag förstått. Och? Får företagsledare inte sitta i regeringen? Vad är problemet? Rent konkret alltså, utöver att Trump är en buffel och ogillas av Europa.

Om man ger en massa makt till en position så bör man inte bli förvånad när den missbrukas.

Så här: https://knowyourmeme.com/photos/538239-casually-pepper-spray-everything-cop
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in