2019-12-19, 08:58
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av LetsFvck
Ingen president kommer att bli avsatt i ett det polariserade samhällsklimat som råder i USA för tillfället. Personligen tror jag inte att Nixon hade valt att avgå om Watergate hade skett idag.
Det är troligt, men ingen ursäkt för att inte ens försöka. Anser man som Tulsi att Trump är skyldig så skall han ställas inför riksrätt oberoende av vad man tror om chansen att den lyckas.

Citat:
Ursprungligen postat av MbmA
Tulsi hade en vettigare lista för åtal. Inte massa trams.

Tulsi calls for the House to censure Trump for violating the War Powers Act, pillaging oil from Syria, aiding the Saudis' destruction of Yemen, and increasing the risk of nuclear war with Russia, among other things. Kinda doubt they'll take her up on it
Det kan jag i och för sig hålla med om, även om då i stort sett varenda tidigare president också skulle fällas.
Citera
2019-12-19, 09:03
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Opinionen mot presidenten är ganska massiv. Det här blir nog Trumps politiska död:

https://www.theguardian.com/us-news/2019/dec/17/trump-impeachment-700-historians-call-for-removal

Nej då. Hans väljare är till stor del lika störda som han själv. De har bestämt sig att han är Gud. Och alla andra är djävulen som hela tiden ljuger och saboterar.
Andra gruppen inser att de kommer förlora ekonomiskt om de överger honom. Ligger nog många smaskiga avtal i botten som Trump fixat till.
Citera
2019-12-19, 09:04
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MbmA
Tulsi hade en vettigare lista för åtal. Inte massa trams.

Tulsi calls for the House to censure Trump for violating the War Powers Act, pillaging oil from Syria, aiding the Saudis' destruction of Yemen, and increasing the risk of nuclear war with Russia, among other things. Kinda doubt they'll take her up on it https://t.co/XdYWmQGV6k https://t.co/kzkkiOLxkd

Trump "secured the oil" för kurderna. Missade du det? De skall engagera Amerikanska oljeföretag att ta upp oljan som skall ge kurderna en inkomst och bygga sitt nya Kurdistan. Okunskap handlar om att man inte förstår den hela bilden.
Citera
2019-12-19, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Nej då. Hans väljare är till stor del lika störda som han själv. De har bestämt sig att han är Gud. Och alla andra är djävulen som hela tiden ljuger och saboterar.
Andra gruppen inser att de kommer förlora ekonomiskt om de överger honom. Ligger nog många smaskiga avtal i botten som Trump fixat till.

Notera att jag inte tar ställning till frågan om Trump är en bra president eller ej men mina tre jordnötter sätter jag på att han inte blir vald igen,
Citera
2019-12-19, 09:10
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skitpadig
Aftonbladet skrivet att detta kommer att svärta Trump, personligen tror jag att detta kommer att stärka Trumps popularitet bland folket!(tvärtom mot media som vanligt och vanligast rätt&#128076

Nja, vet inte om jag håller med dig. I natt fick ju vi faktiskt svart på vitt att Demokraterna verkligen inte tycker om Donald Trump. Han är rejält stukad nu
Citera
2019-12-19, 09:13
Medlem
ConservativeAlphas avatar
Frågan är om detta var ytterst idiotisk av Demokraterna och framförallt innan valet 2020. All uppmärksamhet kommer vara riktad mot Trump före, under och efter riksrättsrättegången/åtalet. Samt alla presidentkandidaterna för Demokraterna blir mer eller mindre i skymundan när det kommer till nyhetsrapporteringen. Det vill säga Trump får gratis publicitet ännu en gång och betydligt mer än förra valet. Och det politiska landskapet i USA kommer bli ännu mer politiserat.

Nu var det längesen jag grottade ner mig om Trump samt amerikansk politik. Men hur ser opinion ut när det gäller Trump? Har hans siffror legat stadigt?
Citera
2019-12-19, 09:22
Medlem
Mr Bs avatar
Citat:
Notera att jag inte tar ställning till frågan om Trump är en bra president eller ej men mina tre jordnötter sätter jag på att han inte blir vald igen,

Tur du satsar jordnötter då, för han blir omvald , ekonomin och jobb siffror är bästa i amerikanskt historia, samtidigt som demokraterna aldrig varit så extrema och bleka.
Citera
2019-12-19, 09:23
Medlem
warp10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConservativeAlpha
Frågan är om detta var ytterst idiotisk av Demokraterna och framförallt innan valet 2020. All uppmärksamhet kommer vara riktad mot Trump före, under och efter riksrättsrättegången/åtalet. Samt alla presidentkandidaterna för Demokraterna blir mer eller mindre i skymundan när det kommer till nyhetsrapporteringen.

Vet inte heller vilka som kan kandidera för Demokraterna utom någon kan kines jag hört om på Youtube för länge sedan och att Biden inte är aktuell....
Jag tror det hela handlar om att få Trump att framstå som djävulen själv och förmå folket att rösta på Demokraterna i protest mot Trump tills demografin sätter Demokraterna i maktposition för lååång tid framöver.
Citera
2019-12-19, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr B
Tur du satsar jordnötter då, för han blir omvald , ekonomin och jobb siffror är bästa i amerikanskt historia, samtidigt som demokraterna aldrig varit så extrema och bleka.
Ja. Jag är försiktig.

Den Amerikanska opinionen är ändå extremt svår att förutsäga. Kanske har du rätt. Kanske inte.
Citera
2019-12-19, 09:32
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Opinionen mot presidenten är ganska massiv. Det här blir nog Trumps politiska död:

https://www.theguardian.com/us-news/2019/dec/17/trump-impeachment-700-historians-call-for-removal

Tror du själv ens på detta?

Jag kan lova, med heder och samvete, på att detta är spiken i kistan som gör att han VINNER 2020.

Demokraterna har inte ett piss så honom mer än bagateller och det kommer återigen slå bakut. Helt osannolikt detta skulle leda till något.
Citera
2019-12-19, 09:32
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Det hamnar inte i domstol utan i senaten där republikanerna har majoritet och ledande republikaner redan från börjat sagt att de kommer rösta emot vad som än framkommer. I princip borde de då förklaras jäviga och utestängas från processen, men så lär det inte fungera.

Men åklagarna i representanthuset står inte under samma "princip?"
Citera
2019-12-19, 09:36
Medlem
LucNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Tulsis uttalande som försvar för sin röst:

https://www.staradvertiser.com/2019/12/18/breaking-news/tulsi-gabbard-releases-statement-on-voting-present-for-trump-impeachment/

Hon anser Trump vara skyldig men tycker att så länge republikanerna stödjer honom spelar det ingen roll. Är det så rättsprocesser skall gå till, bara de impopulära kan hållas ansvariga för brott??? Du kallar det smart taktik, jag kallar det ren feghet.

Eh, nej, det handlar om att ifall man låter en partisansk process leda till avsättning, så har man för alltid säkrat att det endast kan sitta presidenter när det finns majoritet i både kongress och senat, och dessutom att presidenten lyder som en hund.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in