Citat:
Ursprungligen postat av
Xenonen
Hon anser Trump vara skyldig men tycker att så länge republikanerna stödjer honom spelar det ingen roll. Är det så rättsprocesser skall gå till, bara de impopulära kan hållas ansvariga för brott??? Du kallar det smart taktik, jag kallar det ren feghet.
Ingen president kommer att bli avsatt i ett det polariserade samhällsklimat som råder i USA för tillfället. Personligen tror jag inte att Nixon hade valt att avgå om Watergate hade skett idag.
Om du vill kunna bli av med presidenter så får du upphäva 17th amendment:
Citat:
Passed by Congress May 13, 1912, and ratified April 8, 1913, the 17th amendment modified Article I, section 3, of the Constitution by allowing voters to cast direct votes for U.S. Senators. Prior to its passage, Senators were chosen by state legislatures.
Så länge USA är en tvåpartistat och så länge senatorer väljs av folket så kommer ingen president att någonsin hållas till svars. Om inte polariseringen avtar, vilket jag ser som högst osannolikt.
(Nu anser jag inte att Trump är skyldig till något brott, men rent hypotetiskt stämmer resonemanget tycker jag)