Citat:
Ursprungligen postat av
Scholdpadda
Men jag tycker inte att Lamotte är särskilt snäll, han provocerar med sitt närvaro. Och om han är så pass bra, varför besöker han inte landsbygden där det lever en del skinnskallar ?? jo eftersom hans enda agenda är att demonisera mångkulturen och spotta på invandrare. Samtidigt som Aschberg jagar typ enbart infödda svenskar då han med största sannolikhet ställt in sig på att demonisera infödda svenskar.
Jag tycker att bägge gör fel. Om vi nu ska leva tillsammans allihopa, då måste man antingen intervjua alla eller ingen alls. Jag tycker att vi fokuserar för mycket tid på att demonisera människor och för lite fokus på det väsentliga, ekonomiskt tillväxt och psykiska ohälsan.
Faktum är att både infödda svenskar och invandrare lever i allt större utanförskap och känner sig exkluderade, detta har mest med ekonomi och låg utbildning att göra. Detta struntar både Aschberg och Lamotte i, eftersom de är inställda på att demonisera människor de inte gillar tyvärr.
Vi har redan en hel miljon journalister som granskar nazister. Varför skulle han granska dom när det redan finns? Vill du läsa om skinnskallar på landsbygden så finns det tidningen Expo (en mycket välkänd tidning), du har Aschberg, SVT, du har hemsidan ”inte rasist men” etc, du har statistiska centralbyrån som utreder rasism. Jag kan fortsätta i en oändlighet. Det finns så jävla många ”anti rasister” i etablissemanget, media, public service etc. Det finns kopiösa mängder dokumentärer och intervjuer om ämnet. Det inte bara utreds, det Spioneras dessutom på nazisterna. Det hackas, infiltreras, packeteras och levereras sen på fabrik från din lokala TV och radio.
Finns däremot inte i närheten med lika många som granskar invandrarna. Tvärtom är det stort underskott på sådan journalistik. Så varför skulle lamotte inte nischa sig mot det?