2019-12-19, 01:27
Medlem
Bidrag borde vara bundna till krav som att inte delta i kriminell verksamhet.

De som begår brott som upplopp borde få sina bidrag reducerade betydligt och under 18 så får hela familjen mindre bidrag.

Det enda som kan påverka dem är att deras handlingar får konsekvenser.
Citera
2019-12-19, 01:30
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xlxerox
Bidrag borde vara bundna till krav som att inte delta i kriminell verksamhet.

De som begår brott som upplopp borde få sina bidrag reducerade betydligt och under 18 så får hela familjen mindre bidrag.

Det enda som kan påverka dem är att deras handlingar får konsekvenser.

Obligatorisk familjeåtervandring tror jag skulle ha stor effekt. Tack vare hemspråksundervisning bör det inte vara något hinder att de är födda här. Det är ju bara en geografisk plats.

Återvandring börjar bli mer vanligt förekommande i media. Att lyfta det i samband med händelser som denna gör folk mer mottagliga.
Senast redigerad av StuG 2019-12-19 kl. 01:41.
Citera
2019-12-19, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Det sjuka är att de som försvarar och skyddar dessa kriminella invandrare inte hjälper invandrare utan skadar dem som grupp. Ja de hjälper de absolut sämsta, mest kriminella och våldsamma männen men majoriteten av invandrarna får ju dåligt rykte och rasism kommer att öka. SD kommer att växa (Och mer extrema grupper också). PK-isterna motarbetar sin egen agenda.
SD växer marginellt.
Svenne kommer att bli en beskattningsbar fånge i sitt eget land, där han måste navigera mellan blattar som hatar han och staten som hatar honom.

Ni är värda detta, ni har tillåtit det ske. Välkommen till ett Sverige där tillochmed NMR och althögern tar avstånd och fördömer våld i ett läge då ni behöver 100tals anonyma hämnare som sätter åt blattarna.

Snart kommer vita människor att jagas i stadskärnorna och tidningar kommer hylla förövarna, tro inget annat. Det kommer tillåtas, för svenskar sitter bara och tycker synd om sig själva totalt hjälplösa.
Citera
2019-12-19, 01:53
Medlem
DonPapacito38s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scholdpadda
Varken Aschberg eller Lamotte är människor jag skulle vilja bli intervjuad av.

Aschberg jagar folk på landsbygden och Lamotte jagar folk i förorten.
Den ena demoniserar svenskar och den andra demoniserar blattar.

Faktum är att vi behöver människor som vill hålla ihop samhället. Att Lamotte inte är välkommen till förorten är naturligt, han beter sig som ett barn som vill demonisera vissa människor. Får huvudvärk att lyssna på Lamotte han förstör vårt annars underbara land Sverige
Är väl inget fel på dessa två herrar. Två av mina favoriter! Men minst sakt två speciella människor som vågar lyfta viktiga och aktuella samhällsfrågor, ingen annan vågar nämna ens.

Nej dom ska ha ett stort tack bägge två. Och jag hoppas verkligen dom fortsätter med vad dom gör. Dom gör super jobb båda två. Tummen upp för Lamotte och Robert Aschberg
Citera
2019-12-19, 02:27
Medlem
Scholdpaddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonPapacito38
Är väl inget fel på dessa två herrar. Två av mina favoriter! Men minst sakt två speciella människor som vågar lyfta viktiga och aktuella samhällsfrågor, ingen annan vågar nämna ens.

Nej dom ska ha ett stort tack bägge två. Och jag hoppas verkligen dom fortsätter med vad dom gör. Dom gör super jobb båda två. Tummen upp för Lamotte och Robert Aschberg

Vi har utmaningar i samhället, både med brottslighet och främlingsfientlighet. Men i grunden handlar både brottslighet och främlingsfientlighet om UTANFÖRSKAP

Sverige har haft samma problem med Segregation/Utanförskap i nästan 30 långa år, de senaste 15 åren har det blivit mycket värre tyvärr. Vad Aschberg och Lamotte och andra ALDRIG väljer att riktigt fokusera på är bakomliggande faktorer till att vi har ökat polarisering, utanförskap och segregation.

Nämner man att samhället har samma problem hela tiden men utan konkreta åtgärder och lösningar så kommer vi ha ännu mer utanförskap i framtiden. Jag tycker vi borde sluta demonisera människor och istället sprida kunskap, förståelse och på så vis skapa mer inkludering.
Citera
2019-12-19, 02:46
Medlem
Scholdpaddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonPapacito38

Jag tror att många människor mår psykiskt dåligt och sedan väljer att klanka ned på andra. Men det är ekonomisk tillväxt och psykisk ohälsa vi borde fokusera på egentligen.

I grunden är både etniska svenskar och invandrare underbara människor som behöver kärlek och omtanke samtidigt som alla måste bli förstådda.
Citera
2019-12-19, 04:02
Medlem
Citat:
Vi har utmaningar i samhället, både med brottslighet och främlingsfientlighet. Men i grunden handlar både brottslighet och främlingsfientlighet om UTANFÖRSKAP

Sverige har haft samma problem med Segregation/Utanförskap i nästan 30 långa år, de senaste 15 åren har det blivit mycket värre tyvärr. Vad Aschberg och Lamotte och andra ALDRIG väljer att riktigt fokusera på är bakomliggande faktorer till att vi har ökat polarisering, utanförskap och segregation.

Nämner man att samhället har samma problem hela tiden men utan konkreta åtgärder och lösningar så kommer vi ha ännu mer utanförskap i framtiden. Jag tycker vi borde sluta demonisera människor och istället sprida kunskap, förståelse och på så vis skapa mer inkludering.

Genom att försvara kriminellt slödder så får du invandrare som sköter sig att framstå tillsammans med dem.

Förstår du inte att du egentligen argumenterar mot dig själv?
Citera
2019-12-19, 04:05
Medlem
Yppsilons avatar
Citat:
Jag tror att många människor mår psykiskt dåligt och sedan väljer att klanka ned på andra. Men det är ekonomisk tillväxt och psykisk ohälsa vi borde fokusera på egentligen.

I grunden är både etniska svenskar och invandrare underbara människor som behöver kärlek och omtanke samtidigt som alla måste bli förstådda.

Självklart. Det är av ren omtanke att man belyser de som drömmer om att äga andra människor i förorten. Så att vi som bor här ute inte ska behöva anpassa oss åt de som med sitt martyrskap vill att andra ska lida.
Citera
2019-12-19, 04:17
Medlem
Scholdpaddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xlxerox
Genom att försvara kriminellt slödder så får du invandrare som sköter sig att framstå tillsammans med dem.

Förstår du inte att du egentligen argumenterar mot dig själv?

Jag försvarar inte individer som begår brott. Har man begått ett brott ska man givetvis ta konsekvenserna och lagföras. Det gäller alla människor.

Men det som är ännu viktigare är att förstå varför människor väljer att begå brott. Och ännu viktigare är att förebygga brottslighet. Det gör man bara genom utbildning, bra ekonomi och ett jämställt/jämlikt samhälle där alla människor blir inkluderade på lika villkor. Det viktigaste är att bekämpa psykiska ohälsan, utanförskapen och få människor att känna sig välkomna och älskade.

Jag som individ älskar både infödda svenskar och invandrare. De flesta människor är underbara bara de får rätt förutsättningar i livet.
Citera
2019-12-19, 04:29
Medlem
Citat:
Men jag tycker inte att Lamotte är särskilt snäll, han provocerar med sitt närvaro. Och om han är så pass bra, varför besöker han inte landsbygden där det lever en del skinnskallar ?? jo eftersom hans enda agenda är att demonisera mångkulturen och spotta på invandrare. Samtidigt som Aschberg jagar typ enbart infödda svenskar då han med största sannolikhet ställt in sig på att demonisera infödda svenskar.

Jag tycker att bägge gör fel. Om vi nu ska leva tillsammans allihopa, då måste man antingen intervjua alla eller ingen alls. Jag tycker att vi fokuserar för mycket tid på att demonisera människor och för lite fokus på det väsentliga, ekonomiskt tillväxt och psykiska ohälsan.
Faktum är att både infödda svenskar och invandrare lever i allt större utanförskap och känner sig exkluderade, detta har mest med ekonomi och låg utbildning att göra. Detta struntar både Aschberg och Lamotte i, eftersom de är inställda på att demonisera människor de inte gillar tyvärr.

Vi har redan en hel miljon journalister som granskar nazister. Varför skulle han granska dom när det redan finns? Vill du läsa om skinnskallar på landsbygden så finns det tidningen Expo (en mycket välkänd tidning), du har Aschberg, SVT, du har hemsidan ”inte rasist men” etc, du har statistiska centralbyrån som utreder rasism. Jag kan fortsätta i en oändlighet. Det finns så jävla många ”anti rasister” i etablissemanget, media, public service etc. Det finns kopiösa mängder dokumentärer och intervjuer om ämnet. Det inte bara utreds, det Spioneras dessutom på nazisterna. Det hackas, infiltreras, packeteras och levereras sen på fabrik från din lokala TV och radio.

Finns däremot inte i närheten med lika många som granskar invandrarna. Tvärtom är det stort underskott på sådan journalistik. Så varför skulle lamotte inte nischa sig mot det?
Senast redigerad av fr0g 2019-12-19 kl. 04:37.
Citera
2019-12-19, 05:07
Medlem
Citat:
Jag försvarar inte individer som begår brott. Har man begått ett brott ska man givetvis ta konsekvenserna och lagföras. Det gäller alla människor.

Men det som är ännu viktigare är att förstå varför människor väljer att begå brott. Och ännu viktigare är att förebygga brottslighet. Det gör man bara genom utbildning, bra ekonomi och ett jämställt/jämlikt samhälle där alla människor blir inkluderade på lika villkor. Det viktigaste är att bekämpa psykiska ohälsan, utanförskapen och få människor att känna sig välkomna och älskade.

Jag som individ älskar både infödda svenskar och invandrare. De flesta människor är underbara bara de får rätt förutsättningar i livet.

Det finns jättemånga anledningar till att folk begår brott, religion, pengar, makt, lust, hat mm.

Men kommunistiska propagandister som du glömmer bort dem och romantiserar de kriminella om att de är offer.

Ni glömmer gärna bort de som blivit utsatta för brott.
Citera
2019-12-19, 05:32
Medlem
Holdingbreaths avatar
Citat:

Nej, utanförskap är inte nödvändigtvis orsaken till brottslighet eller främlingsfientlighet. Brottslighet täcker en rad olagliga beteenden.

Främlingsfientlighet är inte ett brott utan en attityd.

Att man ogillar eller känna rädsla för utlänningar kan vara logiskt. Det finns många ryssar som är trevliga människor, men Ryssland har fientliga avsikter när det gäller Sverige. Utlänningar som flyttar till Sverige kan också ha onda känslor mot Sverige, oavsett vad svenskar gör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in