Citat:
Ursprungligen postat av
tdlefnierregus
Vilka vill ha demonisera? Brottslingar antar jag att du menar för han åker inte till områden där det inte är stök och bråk och där det bor både invandrare och svenskar. På dig så låter det som att han väljer att åka till invandrartäta områden bara för att jävlas men jag kan garantera att om svenska ungdonsgäng skulle göra samma kaos i Täby så skulle han även åka dit
Men jag tycker inte att Lamotte är särskilt snäll, han provocerar med sitt närvaro. Och om han är så pass bra, varför besöker han inte landsbygden där det lever en del skinnskallar ?? jo eftersom hans enda agenda är att demonisera mångkulturen och spotta på invandrare. Samtidigt som Aschberg jagar typ enbart infödda svenskar då han med största sannolikhet ställt in sig på att demonisera infödda svenskar.
Jag tycker att bägge gör fel. Om vi nu ska leva tillsammans allihopa, då måste man antingen intervjua alla eller ingen alls. Jag tycker att vi fokuserar för mycket tid på att demonisera människor och för lite fokus på det väsentliga, ekonomiskt tillväxt och psykiska ohälsan.
Faktum är att både infödda svenskar och invandrare lever i allt större utanförskap och känner sig exkluderade, detta har mest med ekonomi och låg utbildning att göra. Detta struntar både Aschberg och Lamotte i, eftersom de är inställda på att demonisera människor de inte gillar tyvärr.