Citat:
Ursprungligen postat av
Castorchamp
https://www.dagensjuridik.se/nyheter/ytterligare-person-misstankt-for-skotten-mot-henrik-olsson-lilja/
Dagens juridik har en uppdaterad sammanställning över de inblandade. De skriver bland annat att misstankarna mot KL kvarstår och i dagarna begärde åklagare Lucas Eriksson förlängd åtalstid mot henne.
Åklagaren bergär förlängd åtalstid mot beslaget ska det stå inte mot henne, KL är ju frisläppt.
Åklagaren måste självklart pröva beslagen fortlöpande.
Grodorna hoppar ur mun på Gunnar Falk när han ska till och försvara sig. Från artikeln du lade in i tråden:
"Gunnar Falk har tidigare i målet avböjt att försvara den kvinna som inledningsvis greps, misstänkt för inblandning i dådet.
– Jag är för nära i relation, även om den är yrkesmässig, till målsäganden. Det gör att jag känner att det riskerar att påverka mig i mitt försvarsarbete. Även om jag försöker att alltid vara professionell känns det inte riktigt bra, sa Gunnar Falk till Expressen då.
Han säger nu att det ”kanske borde vara samma känsla” vad gäller den nye misstänkte.
– Men det är inte riktigt det. Vad gäller kvinnan så var det en annan relation, jag hade dessutom träffat henne tidigare.
Vad gäller den nye misstänkte är det en person som Gunnar Falk företrätt flera gånger tidigare."
Ibland är "ingen kommentar" den bästa kommentaren. Pinsamt Gunnar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Refraktor
Kan det vara för att det krävs domstolsbeslut för att få behålla de prylar man har i beslag? Antar att polisen inte kan ta ens prylar under obegränsad tid utan att väcka åtal. Kanske väntar på rapport från NFC?
Ja det handlar om de beslagtagna materialet, KL är ju på fri fot men inte hennes knapptelefoner