2019-12-18, 10:18
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Jag håller med dig, att det handlar om något helt annat. Jag tror att det handlar HOL. Det har inte gått att få ihop för det har varit fel bitar till fel pussel.

Eller också är det som i Piper-fallet, KL har inte de rätta känningarna utan får förlita sig på avdankade rånare som gärningsmän, likt Johanna Piper fick göra.

Resultatet är ju likartat båda de tilltänkta offren överlevde attentatet.
Citera
2019-12-18, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunt-fornuft
Thunberg?
Hahahaha, va fan 😄 Mitt autocorrect är på samma nivå som min korrekturläsning
Citera
2019-12-18, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tonka
ja han har fru ändå hämta han min tjejkompis i firmabilen utanför uppsala tågstation.. en brud som ofta ligger med tungt kriminella våldsverkare.

Tyvärr är det mer än vanligt. Både otrohet och tjejer/kvinnor som tror att deras värde ökar, ju mer "alphahanar" fittan tar emot.

Tragiskt.

Har träffat honom ett par ggr i livet och han kan i alla fall bete sig mer än väl i sociala sammanhang. Gav alltid ett bra intryck. Absolut inte en "ganster" i sitt sätt att föra sig. Som alla valpar i dag.
Tvärt om - väldigt lugn och trevlig.
Citera
2019-12-18, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Jag håller med dig, att det handlar om något helt annat. Jag tror att det handlar HOL. Det har inte gått att få ihop för det har varit fel bitar till fel pussel.

Ja nåt annat är det, definitivt. Jag vet inte ens om HOL är inblandad utan att han själv blandat in sig. Han verkar ha en tendens att brottas med obehöriga i trapphuset och sen applicera allt på KL. Det blir lite fiction varning över advokaten.

Avdankade rånare verkar vara vad polisen riktar in sig på, två av tre är i alla fall det. Vem den tredje är vet vi väl inte då han aldrig häktades utan släpptes. Men svårt att se att det skulle vara nån annan typ av person än den typen dom andra två är, gamla rikskända kuppmakare.

Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Om det handlar om att de rekat inför rån då blir det riktigt pinsamt.

Skulle inte förvåna mig ett enda dugg faktiskt. Att KL skulle anlita ökända bankrånare till torpeder får väl nästan ses som lite väl ansträngt. Vem ber tre "rikskändisar" mörda åt en. Dessa rånares ansikten var väl lika ofta i tidningen som vilken folkkär artist som helst. Vem ber liksom Magnus Uggla, Kicki Danielsson och Lasse Berghagen vara ens benknäckare?
Senast redigerad av iLivid 2019-12-18 kl. 12:27.
Citera
2019-12-18, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iLivid
Ja nåt annat är det, definitivt. Jag vet inte ens om HOL är inblandad utan att han själv blandat in sig. Han verkar ha en tendens att brottas med obehöriga i trapphuset och sen applicera allt på KL. Det blir lite fiction varning över advokaten.

Avdankade rånare verkar vara vad polisen riktar in sig på, två av tre är i alla fall det. Vem den tredje är vet vi väl inte då han aldrig häktades utan släpptes. Men svårt att se att det skulle vara nån annan typ av person än den typen dom andra två är, gamla rikskända kuppmakare.

Skulle inte förvåna mig ett enda dugg faktiskt. Att KL skulle anlita ökända bankrånare till torpeder får väl nästan ses som lite väl ansträngt. Vem ber tre "rikskändisar" mörda åt en. Dessa rånares ansikten var väl lika ofta i tidningen som vilken folkkär artist som helst. Vem ber liksom Magnus Uggla, Kicki Danielsson och Lasse Berghagen vara ens benknäckare?

KL är inte avskriven. Hon är fortfarande misstänkt som anstiftaren i utredningen. Hon har fått avslag på att få sina beslagtagna saker tillbaka. Igår plockar man in ytterligare en misstänkt.

Det verkar svårt för en del att ta in den faktan.

Det är nog så att KL kontakt likt en mäklare hittat dessa avdankade rånare, det borde vara en självklar slutsats kan man tycka....
Citera
2019-12-18, 14:35
Medlem
https://www.dagensjuridik.se/nyheter/ytterligare-person-misstankt-for-skotten-mot-henrik-olsson-lilja/

Dagens juridik har en uppdaterad sammanställning över de inblandade. De skriver bland annat att misstankarna mot KL kvarstår och i dagarna begärde åklagare Lucas Eriksson förlängd åtalstid mot henne.
Citera
2019-12-18, 15:14
Medlem
Knullkungens avatar
https://live.aftonbladet.se/supernytt/news/5dfa2785ae29240011f738f0

"En tungt kriminell man som beskrivs som en av Sveriges värsta rånare frihetsberövades igår, misstänkt för inblandning i mordförsöket på advokat Henrik Olsson Lilja.

Mannen har nu släppts på fri fot men är fortsatt misstänkt i utredningen.

– Han delgavs misstanke om att vara medgärningsman men släpptes efter förhör, säger kammaråklagare Lucas Eriksson."
Citera
2019-12-18, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Castorchamp
https://www.dagensjuridik.se/nyheter/ytterligare-person-misstankt-for-skotten-mot-henrik-olsson-lilja/

Dagens juridik har en uppdaterad sammanställning över de inblandade. De skriver bland annat att misstankarna mot KL kvarstår och i dagarna begärde åklagare Lucas Eriksson förlängd åtalstid mot henne.

”Förlängd åtalstid”, vad sjutton är det?
Citera
2019-12-18, 15:41
Medlem
Så det är alltså två erfarna och tungt kriminella som är gripna för detta mordförsök. Planen kan ju inte ha varit att döda HOL, snarare att prata med honom, annars är ju dessa rutinerade gansters riktigt dåliga på att leverera. Det skjuts ju ihjäl folk i gängkrigen var och varannan vecka av 15-20 åriga kids, så vilka tomtar..... Allt talar för att Bill och Bull inte var ute för att döda.

Fortsättning följer, eller så säger jag som i den gamla norska serien om bröderna Brummen Dahl (eller vad f-n de hette) "Blir det nån mer episod? Det får vi se i nästa episod!"
Citera
2019-12-18, 17:00
Medlem
Combivals avatar
Citat:

Det låter lite som att de misstänkta personerna nu försöker lägga skulden på andra? Polisen tar in personer som sedan släpps. De säger att de inte har med det här att göra. Jag tror fortfarande att Karin är uppdragsgivare och skytten hon lejt är gripen.
Citera
2019-12-18, 19:09
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
”Förlängd åtalstid”, vad sjutton är det?

Kan det vara för att det krävs domstolsbeslut för att få behålla de prylar man har i beslag? Antar att polisen inte kan ta ens prylar under obegränsad tid utan att väcka åtal. Kanske väntar på rapport från NFC?
Citera
2019-12-18, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Om det handlar om att de rekat inför rån då blir det riktigt pinsamt.

De kanske är Jehovas Vittnen, eller har utgett sig för att vara, och HOL fick ett tokspel på dem. Då är det ju liite pinsamt för HOL och man förstår han tar höjd med egna ombudet.

Skämt åsido tror jag HOL:s egen berättelse är rätt trovärdig och att han kan redogöra för om ”attacken” var direkt riktad mot hans person eller ej. Hans två egna spontana teorier strax efter skjutningen tyder ju på att han känt att han själv var målet för den dagens skjutövning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in