2019-12-11, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Claudia
Älskar ölkorv. Grillstads 2 för 15 kr Black Pepper drar jag till lunch med en juice eller smoothie. Brukar mula Paul and Thoms 160 gram 4pack när jag hoppar över middagen. Lite för mycket salt och skit men lågt på kolhydrater.

Önskar Slim Jims och Biltong fanns lättilgängligt och billigt i Sverige men ölkorv funkar utmärkt. Jag är kvinna och som är rätt hälsomedveten annars, men köttbiprodukter är godis.

Vart kan man köpa grillstads ölkorv? Kan inte minnas jag sett dom i de vanliga matbutikerna..
Citera
2019-12-11, 02:19
Jag köper mina på ICA.
Citera
2019-12-11, 02:24
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solljusnu
Vart kan man köpa grillstads ölkorv? Kan inte minnas jag sett dom i de vanliga matbutikerna..

Antar att Grilstad avses.
Hittar korvarna ibland här i Göteborg på ICA Maxi, men rätt sporadiskt.
Enklast är väl att kontakta tillverkaren för att fråga?

Kontaktuppgifter och formulär: https://grilstad.se/kontakt.html
Citera
2019-12-11, 02:27
Jag gillar ölkorv. En bra ölkorv är Möllers Smokey som ibland finns på diverse Ica-butiker men bäst av alla finns hos min lokala slaktare. Butikspersonalen är från Balkan och de gör en oerhörd ölkorv med chili och vitlök. Både jag och hunden älskar den.

Jag gillar torr korv. Styrka ger mig inget. Den ska vara torr och seg, lite som beef jerky. Jag tycker om tuggmotstånd. En bra ölkorv är seg och rökig. Inte för fet, gärna lite torr.
Citera
2019-12-11, 02:29
Bannlyst
Fyfan för alla skräpmänniskor som köper färdigpackad ölkorv, det finns en myriad av ölkorvar som är extremt goda som man kan köpa i valfri saluhall. Om nån jävel kommer med den där skiten Thoms papperskorv igen, och säger att den är god får de en smäll rakt i fittan.
Citera
2019-12-11, 12:48
Medlem
HasseBanans avatar
Jag undvek länge dem för att jag tyckte det var lite fånigt med korv avsedd som tilltugg till öldrickande, tyckte de såg för magra och torra ut, men har ändrat uppfattning sedan jag köpte Paul Thoms "Devils.. " någonting för extrapris för att testa åtminstone. Passade ju skitbra till.
Citera
2019-12-13, 07:12
Citat:
Ursprungligen postat av Kancerus
Fyfan för alla skräpmänniskor som köper färdigpackad ölkorv, det finns en myriad av ölkorvar som är extremt goda som man kan köpa i valfri saluhall. Om nån jävel kommer med den där skiten Thoms papperskorv igen, och säger att den är god får de en smäll rakt i fittan.

Typiskt korvälskare att vilja slå folk på fittan.

Thoms finns som ölkorv och snacksalami, det är två helt olika typer varav den ena är ölkorvig och den andra torr och visst hellre än snacksalamin tar jag hellre en Fuet i snabbköpet fast då måste jag kniva korven, saluhall är inget jag orkar.
Citera
2019-12-18, 22:47
Medlem
MachineHeadXXXs avatar
Riddarheims Explosion är en grym korv! Brukar köpa några st när jag drar ut och fiskar under sommaren, kittlar riktigt gött med några öl på det med
Citera
2021-05-26, 18:53
Medlem
StatoilMosBrickas avatar
Jag håller med, ölkorv är kanon!
Håller med om vad någon skrev tidigare här att ölkorv ska vara torr och seg likt beef jerky.

Personlig favorit är Ridderheims och då ska det vara Explosion eller Red Devil, men även Hot Amigo fungerar om det kniper.
Citera
2021-05-26, 19:17
Medlem
Facades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kancerus
Ok chefen.
Citera
2021-05-28, 13:09
Medlem
kladdigtangentbords avatar
Man tar ut dem fluffiga brödbitarna ur en baguette och sedan stoppar man en ölkorv i. Det godaste som finns
Citera
2021-06-17, 21:24
Medlem
Bastu utan ölkorv går ju inte
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här