2019-12-18, 17:19
Medlem
Brunbeverns avatar
Folk i början av tråden kan ju tänka sig för innan de klagar på samhallsarbetare. Visst är det ju av uppenbara skäl en överrepresentation av mycket skumt folk och lågklass där, fast det finns ju såklart även normala människor som hamnat där av andra skäl. Ni framstår som svagbegåvade när ni inte kan sympatisera med folk som hamnar där, vilket är ironiskt då ni gör narr av svagbegåvade av någon anledning själv.

Hur som helst, en annan anledning till varför ni kanske ska undvika att ifrågasätta dem, är för att de åtminstone jobbar med något. Socialbidragstagare och andra bidragstagare av olika former, som är fullt friska individer i många fall, de gör ju inte ett skit och tar dessutom skattepengar av er. Ni brukar hysa rätt starka åsikter om dem, så ni kanske ska tänka er för innan ni går all sociopat på de som ändå gör rätt för sig.

Svårt att anmäla 100 inlägg på en gång, men kan tipsa mod om att städa upp inläggen av ms18 och SwingFoSultans framförallt på sida 2. Bara massa nedtryckande skräp som inte tillför något till tråden förutom att få eventuella samhallsarbetare eller folk som ska börja där att må skit. Bara onödigt.
Citera
2019-12-18, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dimpen
Dom har en jäkla omsättning på mellanchefer också. Har annonser ute jämt. Vad kan det bero på?

Chefernas utbildning står högt i tak, ser man till exempel i Malmö så har kommunen anställt ganska många.

De senaste som lämnat mitt kontor har gått till kommuner också.

Kan jämföra med mitt gamla jobb:

Som chef hos Samhall så får du arbeta och höra mer än vad du gör på en vanlig arbetsplats. Du får arbete och rodda i rätt mycket som en vanlig chef inte gör. Så därför blir du rätt kompetent med erfarenhet.

Kan säga så här i jämförelse:
Jag har inte haft ambulans tillkallad, antalet tillbud, hälsoproblem, förstadags intyg osv på min gamla arbetsplats.

Dessutom har jag fått ta del av en rätt häftig resa på min site vilket gör att man ibland fått chefsförfrågningar från företag

Fast sen kanske de beror på hur engagerad och utvecklande man själv är.
Citera
2019-12-18, 18:02
Medlem
Nochillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strongmanx2
Vilken värld lever du i?
Googla upp McDonalds timlön och återkom sedan.

Valfritt lagerarbete ger minst 17.000kr netto 7-16.

Jag tvivlar på att ett Donken jobb genererar mer än 15.000 netto per månad även om man sliter som ett djur!

Jag är 40+ och har själv jobbat på restaurang och jobbat med servicejobb dag som natt och har aldrig lyckats med att nå över 15.000:- netto.

Numera har jag pga långtidsarbetslöshet, trots en massa erfarenhet tvingats till att flytta till Estland för ett tufft jobb i kundtjänst där jag som mest får ut 12.500:- netto.
Citera
2019-12-18, 19:02
Medlem
Sonny00s avatar
Sluta babbla om nettolöner! I Sverige anger man bruttolön när man jämför löner! Nettolönen beror i hög grad på skillnader i kommunalskatt och om man har skattejämkning eller inte.
Citera
2019-12-18, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brunbevern
Folk i början av tråden kan ju tänka sig för innan de klagar på samhallsarbetare. Visst är det ju av uppenbara skäl en överrepresentation av mycket skumt folk och lågklass där, fast det finns ju såklart även normala människor som hamnat där av andra skäl. Ni framstår som svagbegåvade när ni inte kan sympatisera med folk som hamnar där, vilket är ironiskt då ni gör narr av svagbegåvade av någon anledning själv.

Hur som helst, en annan anledning till varför ni kanske ska undvika att ifrågasätta dem, är för att de åtminstone jobbar med något. Socialbidragstagare och andra bidragstagare av olika former, som är fullt friska individer i många fall, de gör ju inte ett skit och tar dessutom skattepengar av er. Ni brukar hysa rätt starka åsikter om dem, så ni kanske ska tänka er för innan ni går all sociopat på de som ändå gör rätt för sig.

Svårt att anmäla 100 inlägg på en gång, men kan tipsa mod om att städa upp inläggen av ms18 och SwingFoSultans framförallt på sida 2. Bara massa nedtryckande skräp som inte tillför något till tråden förutom att få eventuella samhallsarbetare eller folk som ska börja där att må skit. Bara onödigt.

Så är det, alla kan hamna där.
En person hos min kund kom in till oss idag och berätta att en av våra medarbetare hade han gjort lumpen med för 40år sedan.
Citera
2019-12-19, 02:02
Medlem
Strongmanx2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nochills
Jag tvivlar på att ett Donken jobb genererar mer än 15.000 netto per månad även om man sliter som ett djur!

Jag är 40+ och har själv jobbat på restaurang och jobbat med servicejobb dag som natt och har aldrig lyckats med att nå över 15.000:- netto.

Numera har jag pga långtidsarbetslöshet, trots en massa erfarenhet tvingats till att flytta till Estland för ett tufft jobb i kundtjänst där jag som mest får ut 12.500:- netto.

Det spelar ingen roll vad du har för erfarenheter eller vad du tror, googla upp McDonalds löner för de som är över 20år och du kan lätt räkna ut att de tjänar över 15.000kr netto.

Sedan kan du lätt kontrollera medellönen för varje yrke inom varje län.

Har du aldrig lyckats nå över 15.000kr netto på heltid har du blivit blåst i hela ditt liv.
Citera
2020-01-09, 12:07
Medlem
AstridErikssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Hur är etniciteten på samhall?
Mycket araber och afrikaner. Åtminstone i Stockholm. Vet inte hur det ser ut på andra orter i landet men jag kan inte tänka mig att det skiljer sig så mycket.
Citera
2020-01-09, 12:10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av AstridEriksson
Mycket araber och afrikaner. Åtminstone i Stockholm. Vet inte hur det ser ut på andra orter i landet men jag kan inte tänka mig att det skiljer sig så mycket.

Intressant - hur är lönerna på samhall för dessa främmande fåglar - o vad gör de oftast?

Får Samhall ha lönebidragare - eller klassas de som det hela bunten även om de har "riktiga löner" -
Samhall är ju till stor del skattefinansierat
Citera
2020-01-09, 12:24
Medlem
AstridErikssons avatar
Citat:
Intressant - hur är lönerna på samhall för dessa främmande fåglar - o vad gör de oftast?

Får Samhall ha lönebidragare - eller klassas de som det hela bunten även om de har "riktiga löner" -
Alla har samma lön, runt 20K i månaden. Jag vet inte exakt då jag aldrig har jobbat där. Men har fått det berättat att man får runt 17-20K/mån. Såvida du inte är OC eller någon annan slags chef. De har ju olika gubbar som åker runt till olika platser där deltagarna eller vad man ska kalla dem, där de jobbar och kollar så att allt går bra.

Det vet jag inte.
Senast redigerad av AstridEriksson 2020-01-09 kl. 12:27.
Citera
2020-01-09, 12:26
Medlem
Citat:

Jag var anställd på Samhall för drygt ett år sedan nu. Var där i ungefär 8 månader innan jag hitta ett riktigt jobb. Men när jag var anställd där fick jag 14330 kr i månaden och dom fick bidrag från mig via AF.
Citera
2020-01-10, 03:57
Medlem
rubin22s avatar
Pratade för ett tag sen med en vän! Det var det absolut värsta stället hon jobbade på!

Då hade hon ändå framfört att en stressig plats var det värsta och mest problematiskt!
Dessutom behövde hon trygga, snälla och förstående personer, med mycket information vad som förväntades av henne!
Vad fick hon? En arbetsplats med värsta stressen och skrik och problem inom de anställda! Gruppchefen var en idiot och ändå tilläts han jobba som chef, år efter år...

Snälla alla, varning för Samhall! Ingen förtjänar att jobba åt dem! Slavarbetare, med statens tillstånd!
Horribelt minst sagt!
Citera
2020-01-11, 21:17
Medlem
Citat:

Ingång ligger runt 21 tror jag, jobbar du på och visar framfötterna så har dom massa tillägg. Som driftledare så börjar du närma dig 30.

Det är uppdelat, AF kan skicka de som ska arbetsträna. Dessa personer har andra villkor än de som är anställda på Samhall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in