2019-09-05, 12:34
Medlem
5 man åker med en matlåda i en buss så ser jag just nu på samhall men det kanske finns vettigt åxå . Men grunden är väldigt mycke folk på ett enmans jobb tycker jag av det jag sätt.

Det är nog rätt normala åxå. Men uppställningen på arbete är ju konstigt.

Låter bra om man skulle få lön för sånt .
lyxigt nästan kungliga .
Citera
2019-09-05, 12:58
Medlem
Är inte bara muppar som arbetar där. Har ett ex som jobbade där i 6 månader, innan hon tröttnade på alla muppar och sökte annat jobb som en galning, pga en skada i handen och en kusin som jobbat där pga en ryggskada.

På Samhall kan du få jobb om du har hinder att få ett "normalt" arbete, det kan vara allt från att du är totalt mupp till att du varit utbränd och behöver ett anpassat arbete. Lönebidrag är oftast ett krav(= Vinstmaximering)
Citera
2019-09-26, 15:08
Avstängd
Hur är etniciteten på samhall?
Citera
2019-10-04, 04:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ilogic
Det finns däremot en bemanningsdel på Samhall åtminstone i Stockholmsregionen som har annat än städ.
Nu vet jag inte med övriga delar av Sverige, men det är en utveckling i rätt riktning.

Vad är det för arbetsuppgifter där då?
Citera
2019-10-04, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FabianBabian

Hos mig i vårt distrikt så konkurrerar Samhall direkt mot två bemanningsfirmor om exakt samma jobb. Då inom BL, uppe i norrland så har Samhall mycket produktion. Samhall är ju på Volvo och tog över Logents arbete så det är lite olika för alla distrikt. Andra har kanske 80% städ.
Citera
2019-10-21, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FabianBabian

Städ är grunduppdraget, men det finns annat också som t ex plocka matkasse som kund har beställt.
Citera
2019-11-15, 20:58
Medlem
Samhall

Hej! Är det någon som vet något om Samhall egna erfarenheter eller så?
Citera
2019-11-15, 21:03
Medlem
Jimmie83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LejonSomDetLater
Hej! Är det någon som vet något om Samhall egna erfarenheter eller så?

Ja jag har erfarenhet, ca 6-7 personer med diverse åkommor skall städa min trappuppgång 1 gång i månaden, blir en stackare som städar trappuppgången själv och resten sitter utanför och röker.
Citera
2019-11-15, 21:04
Medlem
Pallestroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jimmie83
Ja jag har erfarenhet, ca 6-7 personer med diverse åkommor skall städa min trappuppgång 1 gång i månaden, blir en stackare som städar trappuppgången själv och resten sitter utanför och röker.

Det låter som Samhall 😁
Citera
2019-11-15, 21:09
Medlem
Jimmie83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallestrom
Det låter som Samhall 😁

Absolut är det Samhall 😃 fin bil kommer dom körande med också som det står Samhall på och fina arbetskläder med samhalls text på hela ryggen 😃

Nedsatt funktion i all ära och är inte det roligaste kan jag tänka mig men ibland känns det som att deras arbetsmoral är att göra så lite som möjligt och få så mycket pengar som möjligt.
Citera
2019-11-15, 21:15
Medlem
Det är väl ett jobb . Även om det är något slags terapi jobb .
Många som pissar på dessa som jobbar inom Samhall . Det inger ju naturligtvis ingen respekt men de gör ju i alla fall något . Det får man komma i håg .
Citera
2019-11-15, 21:21
Medlem
Oldberrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GatuSoparen
Det är väl ett jobb . Även om det är något slags terapi jobb .
Många som pissar på dessa som jobbar inom Samhall . Det inger ju naturligtvis ingen respekt men de gör ju i alla fall något . Det får man komma i håg .

Vilka är det som anställs av Samhall ? utvecklingsstörda?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in