Citat:
Ursprungligen postat av
Returpapper
Varför ska jag behöva vet hur förundersökningen gått till???

Den har tagit enormt lång tid men hade det varit enkelt och solklart i skuldfrågan som många påstår hade den misstänkte varit fälld och avtjänar nu.
Man behöver inte nagelfara en hustru bara för att denna är hustru. Anhålla på vilken grund. Låta stå som skäligen misstänkt i månader och sedan, "nää vi har inget på fötterna". Det är tortyr !
Ett sådant rättsväsende vill inte jag ha.
Sedan kan du ju ge fan i ett blanda in andra trådar i det här. Men det är ju så ni jobbat mot den oskyldiga kvinnan.
Nej varken du eller jag eller nån annan härinne vet mer om FU än det ÅK delgett media. Därför vet du inte när de friande uppgifterna kom utredarna tillhanda. De har en skyldighet att utreda spår för att utesluta andra inblandade.
Dina försök att förenkla är löjeväckande. Hon har inte nagelfarits enbart pga av sin roll som fru/exfru utan som deltagare i ett triangeldrama. Då hennes (ex)make och mordoffrets affär visat sig pågå under många år vilket eventuellt kan ge henne ett motiv.
Jo, köerna på NFC är långa. HD häktades 31/8. Det är ca 3,5 mån så ditt ramaskri om ”6 månader” visar återigen på att gärna överdriver.
Och ditt sätt att kalla någon för dum i huvudet - när det helt uppenbart var du som hade fel - tycker jag visar på att dina tvärsäkra uttalanden starkt kan ifrågasättas. Även i denna tråd.