Citat:
Ursprungligen postat av
MidnightFlower
• Får patienterna använda dator och mobil?
• Har patienterna ofta besök av anhöriga?
• Skulle du säga att det är en farlig arbetsplats för personalen?
• Vad gjorde ni på julen? Åkte typ alla på permission eller var det någon form av julfirande på avdelningen och vad gjorde ni i så fall?
• Satt du på Karsudden eller något av de andra?
• Blev du vän med andra intagna?
• Är det vanligt med självmord eller självmordsförsök inom rättspsykiatrin?
Besök av anhöriga fick jag, men det var inte så jätteofta.
Nej, skulle inte säga att det är en farlig arbetsplats. Personalen har hyffsad koll på allt och dom är aldrig ensamma, jobbar alltid flera stycken samtidigt.
Vi fick julmat som lagades där på avdelningen.
Jag blev vän med några stycken intagna.
Vet inte om det är vanligt med självmord där. Hörde bara om ett självmordsförsök precis innan jag kom till avdelningen. Har även hört om en som tog livet av sig för några år sedan då personal inte hade tillsyn. Efter den händelsen så kör dom med tillsyn, alltså att dom går in på rummen för att se om patienten lever/mår bra.
Citat:
Ursprungligen postat av
07dec41
Sluta skylla på alkohol, du är uppenbar psykisk störd. Jag har haft problem med alkohol så det tog bara en vecka på avgiftningen innan jag kommer ut. 2år? Knappaste. Du var inlåst för du var störd, skyll inte på alkoholen.
Blev psykiskt störd av alkoholen. När jag begick mitt brott så hade jag nån form av alkoholpsykos.
Citat:
Ursprungligen postat av
Larsvivalius1605
Men hur var dom andra patienterna som var där? Var det mycket psykisk sjukdom typ symtom som manier, hallucinationer eller annat? fick du reda på vad andra patienter gjort för brott? Behöver man vara orolig för folk som suttit inne för rpv? Tänker typ att folk blir rehabiliterad och får ordning på alla problem psykisk ohälsa/sjukdom kan ställa till med?
Det man märkte på vissa patienter var typ vanföreställningar. Hallucinationer kanske förekom på nån enstaka.
Dom flesta sitter där för våldsbrott. Mord var det bara en som satt för. Man behöver inte vara orolig för patienterna, det är inte så farligt som man kan tro. Det är rätt så lugnt där. Det händer väl ibland att nån får ett utbrott men det är ofta skrik och smällar i dörrar. Väldigt sällan våld.