Har suttit på rättpsyk sedan 2017 pga en incident med alkohol då jag gick bärsärk mot polis och så.
Ja, jag förtjänade att hamna där jag hamnade. Hade mycket komplicerad problematik med alkoholen, och kunde verkligen inte sluta dricka. Begäret var för stort. Så efter händelsen hamnade jag på rättpsyk och det räddade mitt liv. Har varit nykter i över 2 år nu och mår bra trots att jag fortfarande har sug ibland. Men jag kan hantera det på ett helt annat sätt, och nej, jag kommer inte dricka mer.
Visst, det sög att vara på rättpsyk, men det behövdes för min del, för att jag skulle kunnat fått hjälp med alkoholen. Vill bara tacka alla snälla människor som verkligen engagerat sig i mitt liv och min vård fram till att jag nu bor på ett boende på öppenvården sen väldigt nyligen. Går jättebra. Jag är en helt ny människa, och jag ser allt mycket mer positivt. Har en helt annan syn och insikt på livet och på människor idag. Är väldigt lycklig.

Tycker det är viktigt att vi har mer poliser i samhället som kan hjälpa människor. Polisen är ju till för oss, medborgarna. Polisen tog bort mig från samhället för att jag var en fara för andra och mig själv för jag var sjuk. Det är deras jobb. Annars hade jag inte fått hjälp.
Fråga mig gärna om ni undrar om något eller om ni vill dela med er av era erfarenheter!
Jag är kille 30+, om det är intressant att veta