Citat:
Ursprungligen postat av
CrispyKreem
Dark horse: Alice Teodorescu Måwe. Hon har tjatat om SD-samarbete i 50 år, så hon bör gilla läget bättre än UK gör. Skulle dock vara mot partiets meritokratiska ordning att låta en newbie gå förbi kön, där nästa på tur är Svantesson.
Det var som fan! Det hade jag missat helt och hållet. Du har helt rätt! Mea Culpa.
Alice Teodorescu Måwe skulle vara en alldeles utmärkt partiledare för Moderaterna.
Sedan verkar vi dock inte ha samma definition av begreppet meritokrati, vilket kanske skulle kunna bero på att jag definierar begreppet felaktigt(?)
Klargörande:
Med meritokrati menar jag (naive definition) att de som presterar bättre skall ha mer att säga till om, dvs
alla människors olika värde.
Jag är ytterst osäker huruvida Svantesson's mycket långa, men ändå svagt imponerande, karriär väger tyngre än Teodorescu's sammantagna karriär inom M samt borgerlig opinionsjournalistik.
Opinionsjournalistik borde rimligtvis betraktas som politiskt agiterande om än med en något vag partitillhörighet.
Teodorescu skulle kunna vara räddningen för M. En intelligent och verbal högerpolitiker som dessutom inte är nersolkad av överdrivet frotterande med de senaste 20 årens moderatstyren och som till råga på allt nyligen har gått med i Moderaterna.
Hur kunde jag missa henne??