2019-12-17, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unicorna
Var BO's mor som tilltalade GM att "sluta ljuga och stå för det dom gjort."

Ja, det var nettan sturk som sa att de skulle stå för vad de gjort.
Hon kan uppenbarligen inte behärska sig och låta rättsystemet göra sitt.
Fortsätter hon kväsa ur sig tramsigheter får hon till slut inte närvara i rätten.
Risken finns att allt måste tas om om en utomstående säger saker som kan påverka domen, kanske till gärningsmännens fördel.
Citera
2019-12-18, 00:08
Medlem
F3ttans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandaloria
Är du dum på riktigt eller gör du dig till nu?

Hört talas om att det finns inspelningsläge din svagsinta människa.
Sen går det förstås att ha på flygplansläge.
Citera
2019-12-18, 00:36
Medlem
Overhills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majkpearson
Ja, det var nettan sturk som sa att de skulle stå för vad de gjort.
Hon kan uppenbarligen inte behärska sig och låta rättsystemet göra sitt.
Fortsätter hon kväsa ur sig tramsigheter får hon till slut inte närvara i rätten.
Risken finns att allt måste tas om om en utomstående säger saker som kan påverka domen, kanske till gärningsmännens fördel.

De e ett helvette de hon går igenom. It så lätt att hålla sig kanske
Mycket vrede å hat
Hur kan man klandra henne? Nå vet hon säkert att hon måst va tyst där inne
Det är nog jäffla jobbit för dom anhöriga. Lider me dom ju. Om det va mitt barn så had jag nog me sagt nå utan å tänka.

Men ja undra. Vem så hon de till ? Va det under ms förhör?
Citera
2019-12-18, 00:46
Medlem
Unicornas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overhill
Mycket vrede å hat
Det är nog jäffla jobbit för dom anhöriga. Lider me dom ju. Om det va mitt barn så had jag nog me sagt nå utan å tänka.

Ja det var under M.S förhör
Citera
2019-12-18, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av F3ttan
Hört talas om att det finns inspelningsläge din svagsinta människa.
Sen går det förstås att ha på flygplansläge.
Men dumskalle! Det går fortfarande att både filma och fota och utrustning för detta är INTE tillåtet.
Citera
2019-12-18, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Overhill
Mycket vrede å hat

Jag kan klandra henne! Hur satans dum kan en människa bli egentligen, det där är hon ju rätt nöjd med och hade planerat (bara kolla fb).

All respekt för hennes sorg och förtvivlan, men kan man inte respektera domstolsprocessen har man fan inget där att göra. Blir seriöst jävla less på människor som skönmålar sina missbrukande anhöriga, BO var ett lika stort as som de som hade ihjäl honom och det blir fan löjligt att hålla på och låtsas om något annat. Det hade lika gärna kunnat varit han som haft ihjäl nån och då gissar jag att tongångarna hade varit annorlunda.
Citera
2019-12-18, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Infiltrerad
Jag kan klandra henne! Hur satans dum kan en människa bli egentligen, det där är hon ju rätt nöjd med och hade planerat (bara kolla fb).

All respekt för hennes sorg och förtvivlan, men kan man inte respektera domstolsprocessen har man fan inget där att göra. Blir seriöst jävla less på människor som skönmålar sina missbrukande anhöriga, BO var ett lika stort as som de som hade ihjäl honom och det blir fan löjligt att hålla på och låtsas om något annat. Det hade lika gärna kunnat varit han som haft ihjäl nån och då gissar jag att tongångarna hade varit annorlunda.
Precis- håller med det du skriver. Blir rätt trött på att Jocke framställs som nån hjälte och nån vi ska sörja som precis skulle börja skärpa till sig. Han var långt ifrån att ens ta itu med sitt missbruk.
Visst var tillvägagångssättet fegt men Hallå på riktigt - man får tillslut det man ger .
Och ärligt- hade Jocke inte avlidit till följd av den råa misshandeln hade han inte vilat förrän han släckt dom andra eller anhöriga till dem .
Det är den nakna sanningen och det är alla vi medvetna om som kände honom.
Citera
2019-12-18, 08:51
Medlem
F3ttans avatar
Citat:
Men dumskalle! Det går fortfarande att både filma och fota och utrustning för detta är INTE tillåtet.

Din styggelse, klart det gör. Men det gör man såklart inte.
Citera
2019-12-18, 08:52
Medlem
Vet någon om det kommer rapporteras nu idag från SvT? Det fortsätta förhöret med m i ?
Citera
2019-12-18, 08:57
Medlem
Håller med dig.. Visst är det fruktansvärt när en anhörig dör, det kan man förstå. Men att som förälder och flickvän försöka skönmåla JD.. Han var lika hemsk själv..allt han ställt till med och skadat andra. Han är inte bättre än någon av dom andra. Visst !! Att döda någon annan är att gå över gränsen. Men väljer man den livsstilen så får man skylla sig själv. Dom 3 gm kommer nog att bli fällda för dråp.. upp till 10 års fängelse.. anhöriga till bo kommer att gråta ut sin förtvivlan till det låga straffet.
Citera
2019-12-18, 10:14
Medlem
Overhills avatar
Citat:

Asså lugn.
För henne va han ju en hjälte.
Jag vet it vem hon e. Kollar it fb.
Citera
2019-12-18, 10:27
Medlem
henki420s avatar
Morgonen började med advokaternas förhör av Markus. Han säger att han trodde det var Mattias slag som orsakade döden, men blev chockad när han fick reda på att offret dog av kvävning. Nu tror han att det var Jimmy som orsakade döden.

Grannen förhördes om sina upplevelser. Han säger att han hörde höjda röster. Möbelskrap och ett ihållande skrik, sedan flera kortare skrik. Det tystnar en stund och sedan kommer en ny upprörd röst in. Tidsspannet ärtio minuter. Markus advokat visar på skillnad mot vad vittnet sagt i förhör.

En polis förhörs om vad 100 procentaren sagt till honom i förtroende om Jimmys samtal till honom under mordnatten.

Det är mer åhörare i salen än i måndags. Verkar vara vänner och bekanta till de inblandade. Jimmy ser mer vaken ut idag. Han har på sig en grön skjorta som ser ut som om den kommer från häktet. Mattias har en vit fleece tröja. Markus har en struken blå skjorta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in