Citat:
Ursprungligen postat av
MacMackay
Jag tycker att uppgifter om bilar med turkar i närheten av Tunnelgatan Olofsgatan är intressanta eftersom de kommer från två olika källor, men det kan ju haft helt legitima orsaker till att vistas där, eller att de varit ute i något mer ljusskyggt göromål som inte nödvändigtvis har med Palmemordet att göra.
Vi har bara några vaga uppgifter, och jag tycker som mvagrippa, det har nu strax gått 34 år, och dessa uppgifter kan inte någon enskild person lida men av.
De borde släppas.
Inte ens klockslagen för bankomatuttagen innan Morelius gäng vill de ge ifrån sig för att de inte ingick i förundersökningen.
Hade inte åtalet mot Christer Pettersson ägt rum så hade vi väl enl den logiken inte haft någonting alls.
Vi kanske därför ska tacka utredningen för att de försökte sätta dit en oskyldig människa för mordet?
Nej precis, de kan ha haft annat för sig. Tycker bara uppgiften om mustaschmannen och bilen är märklig med tanke på platsen och tiden. Men men.
Ja CP-utredningen förde det goda med sig att vi fick lite förhör att läsa. Det är flera andra förhör man vill läsa, exempelvis alla från Grand.
Även om andra inte tycker det är konstigt så undrar jag fortfarande om inte någon enda människa boende längs Sveavägen tittade ut genom fönstret strax före, under eller strax efter mordet. Ingen.
Pensionären Kerstin N var minsann uppe och tittade på Viscontis "De fördömda" som handlar om en industriman som börjar samarbeta med nazisterna under kriget.
Andra personer borde också ha sett filmen. Filmen tog slut 00.45.
Om det plötsligt smällde två skott på gatan nedanför kanske någon reagerade och tittade ut? Tycker fortfarande att fler borde ha sett nåt. Kanske finns fler förhör vi inte fått läsa för att de inte på ett direkt sätt relaterar till CP-målet?