2019-12-15, 08:27
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Kan försöka fråga när hon är tillbaka i Stockholm.
Ja, du bör fråga av de anledningar jag beskriver dvs att du öht har kontakt och har bestämt dig för att FO är högaktuell.

Hon om nån borde vara en möjlig väg för klargörande av relationer sinsemellan - och framförallt pga av att det är BR som sitter på sannolika som skytt.
Högst troligt som torped.

Det ter sig rätt långsökt att spekulera kring FO och undlåta att fråga KL som enligt dig umgåtts med honom i många år.

Just nu påminner teorierna mer om att med skohorn försöka klämma in herrfötter strl 45 i ett par högklackade damskor strl 38.
Likt Billy. Det sket sig.
Senast redigerad av develi 2019-12-15 kl. 08:45.
Citera
2019-12-15, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, du bör fråga av de anledningar jag beskriver dvs att du öht har kontakt och har bestämt dig för att FO är högaktuell.

Hon om nån borde vara en möjlig väg för klargörande av relationer sinsemellan - och framförallt pga av att det är BR som sitter på sannolika som skytt.
Högst troligt som torped.

Det ter sig rätt långsökt att spekulera kring FO och undlåta att fråga KL som enligt dig umgåtts med honom i många år.

Just nu påminner teorierna mer om att med skohorn försöka klämma in herrfötter strl 45 i ett par högklackade damskor strl 38.
Likt Billy. Det sket sig.

Hon har ju hävdat att FO är oskyldig. Att Billy skulle vara skyldig är obegripligt. Han är ingen hon någonsin pratat om eller som hon visat sig med i våra sammanhang. FO är den ende jag sett henne med.
Citera
2019-12-15, 19:45
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Att KL är fortsatt misstänkt är ett faktum och det är BR som är i centrum i förundersöknngen på sannolika skäl.
Inte FO.

Att du repeterar dina teorier är inte av intresse. Att du åkte mellan tingsrätterna som en sorts wannabe krimreporter finns redan beskrivet.
Att du ryggar KL vet vi.
.

Personligen läser jag Efternamns inlägg med stor behållning. Han har ju bidragit med mer än de flesta och dessutom bifogat en massa material från domstolar. Sen är det självklart upp till var och en att bedöma sanningshalten i annan information och teorier han lämnar.
Citera
2019-12-15, 21:28
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MostyBlejsX
Personligen läser jag Efternamns inlägg med stor behållning. Han har ju bidragit med mer än de flesta och dessutom bifogat en massa material från domstolar. Sen är det självklart upp till var och en att bedöma sanningshalten i annan information och teorier han lämnar.
Fortsätt med det du.
Att beställa en massa FUP går hur lätt som helst för vem som helst att fixa.

Jag är mer intresserad av om det som läggs upp är relevant överhuvudtaget till skjutningen - därav frågor.

Vad jag ifrågasätter är att det är BR som sitter på sannolika skäl men huvudfokus är konstant på FO med väldiga utsvävningar från E08.
Men nu har han fått en alldeles egen tråd där kukfoton, förtalskampanjer per mail på Karolinska, Darrarklanen och annat kan skvallras om.
Jättebra.

Om FO ska bakas in som medhjälpare så borde därmed en kartläggning av deras relation vara det första att undersöka.
Det vill säga mellan FO och BR.

Och om nu E08 påstår sig prata med jämna mellanrum med en misstänkt vid namn Karin Lilja så borde detta vara relevanta frågor att ställa. Hon påstås nämligen ha en nära och mångårig relation med FO.

Om nu FO ska inkluderas i skjutningen så blir det väldigt svårt att baka in personen med ett töntigt smeknamn som ansågs så trovärdig av bland annat E08 dvs "fulis" som plötsligt poppade upp.
Oskyldiga KLsom ansåg att FO var oskyldig blev ...oskyldig.

Teorin från E08 (som du läser med stor behållning) blev att "tjejen" Julia var anstiftare, "fulis" blev ett offer som bara ville snacka med HOL som drog vapen.

Innan sagan var slut låg skulden på HOLs nya särbo.

Dvs den som E08 säger att KL skyr som satan av svartsjuka.
Den vars dotter anklagades att skicka mail av läkaren - som KL råkar ha som älskare just då.

Snurrigt? Något.
....och märkligt nog är det som om det vore ett manus som KL skulle gilla:

All skuld projiceras på HOL själv (som lyckas både låsa, skjuta och bära en portfölj) och sen ligger hans nya familj bakom som orsak.

Men som sagt - nu råkar det vara Billy som sitter på högsta misstankegraden.
Det är osedvanligt tyst från E08.

Men nu får vi se vad KL säger om detta vid förfrågan (om kopplingen FO och BR) och om BR passar in i hennes egna alternativa teorier - KL som fortsatt misstänkt vill säga.
Senast redigerad av develi 2019-12-15 kl. 21:55.
Citera
2019-12-15, 22:43
Medlem
develis avatar
Citat:
Hon har ju hävdat att FO är oskyldig. Att Billy skulle vara skyldig är obegripligt. Han är ingen hon någonsin pratat om eller som hon visat sig med i våra sammanhang. FO är den ende jag sett henne med.
Relationen och kopplingen mellan FO och BR är det jag i huvudsak diskuterar.
För att BR är häktad på sannolika skäl, misstänkt för mordförsök.

Vad är obegripligt mer konkret?
BR greps den 5 november. Har du inte frågat KL ett dugg om honom sen dess?

Du påstår hon sagt att det pekar mot ledare inom Mc-gäng och nämner Bandidos.
Är BR med i Bandidos? Annat Mc-gäng?
Antar att de inte värvar torpeder externt.
Vad menar KL att nån i ledarskiktet har mot HOL isf?

Ville bara skrämmas går fett bort vid sån skjutning.
Btw. Stalkar hon HOL sen separationen för 6 år sen iom att hon vet hans rörelsemönster beträffande sin nya särbo?
Citat:
Jag pratade med KL igår kväll och hon sa att hon först inte trodde det var Henrik som var skjuten eftersom hon visste att Henrik ofta var hos Maria på Lundagatan. Hon säger att det inte är Fredrik utan att Fredrik är oskyldig.
Hon säger att Fredrik och Julia inte har något med detta att göra. Det är enligt henne ett villospår. Hon tror skytten är en ledare i undre världen som bara ville skrämma Henrik.
Citat:
Hon pratade om någon MC ledare eller i ledarskiktet.
Citat:
Nej faktiskt inte, hon är väldigt bestämd med att hon inte är inblandad. Hon är irriterad på att man pekat ut FO. Hon tror inte på att JL är inblandad. Hon tycker polisen borde leta bland Bandidos och MC gängen.
Edit.
Jag har inget emot om du lyckas få till FO som partner in crime med BR. Det skulle ju kunna bli en intressant tvist runt KL.
.
Senast redigerad av develi 2019-12-15 kl. 23:12.
Citera
2019-12-17, 17:14
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/50QnP6/annu-en-misstankt-for-mordforsoket-pa-stjarnadvokaten

Ökänd rånare tydligen, vem kan det vara?
Citera
2019-12-17, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matadorerna
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/50QnP6/annu-en-misstankt-for-mordforsoket-pa-stjarnadvokaten

Ökänd rånare tydligen, vem kan det vara?

Beskrivs i Aftonbladets artikel som en tungt kriminellt belastad person som tidigare ansetts vara en av Sveriges värsta rånare. 53 åringen blev frihetsberövad idag efter att polisen slog till mot en adress norr om Sthlm.

Intressant, namnet borde snart vara ute.
Senast redigerad av Castorchamp 2019-12-17 kl. 17:38.
Citera
2019-12-17, 17:41
Medlem
Är inte militärligans leder 53? Tror han heter Carl S*
Citera
2019-12-17, 17:44
Medlem
Intressant, då är det 4 personer nu som är misstänkta

Billy
KL som misstänkt anstiftare
Sekretess A (gissar själv på FO)
Sekretess B (Kommer fram om personen häktas)
Citera
2019-12-17, 17:46
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:

Han är 54 år.
Citera
2019-12-17, 17:53
Medlem
Citat:

Thun**berg numera, ja norrförort verkar stämma så du kan ha rätt.

Citat:
Ursprungligen postat av Pumpking
Han är 54 år.

Tidningarna brukar sällan ange exakt rätt ålder av någon anledning. Men på nätet ser jag både 53 och 54 år på honom.
Senast redigerad av Castorchamp 2019-12-17 kl. 18:03.
Citera
2019-12-17, 17:53
Medlem
Citat:

Ser att fler fick samma magkänsla!

Han har precis fyllt 54 år - så det kan vara en journalist som inte gjort sitt jobb ordentligt.

Dock heter han numer T@unberg (@=h) i efternamn.

Jag lägger min röst på Calle i alla fall.

Edit: puck 2a
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in