2019-12-13, 19:10
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
J*an W*est ger bort två lägenheter till M*ikael L*ljungman som använder dem till att byta till sig B*juhrs lägenhet på Strandvägen.

Det är den svängen som ni relaterar till när ni introducerar dem i tråden här. Men inte ett skit om vad det har med KL och HOL att göra.
En postare här verkar väldigt betuttad i KL. En annan väldigt avundsjuk på den framgångsrike och lite strame HOL. Och en tredje är ju helt ute och cyklar hela hela tiden med sina alternativa teorier.

Bra engagemang men det är samtidigt ett jäkla massa dillande, ryggkliande och nonsens här senaste dygnet.

Fram med bevis nu på Ljungmans inblandning och det skumma som inte stämmer med HOL. Börjar nästan bli lite löjligt hörni, eller hur damtjusarn & Co?
Har läst ikapp några sidor för jag var tvungen att ta en paus från allt dillande i tråden.
Det börjar inte bara att bli löjligt... det är otroligt löjligt.

Karin är fortfarande misstänkt... och inget annat som ens pekar i någon annan riktning har hittats.
Vad håller ni på med damtjusarn & Co?

Toppjuristens bakslag: ”Har betydelse för utredningen”
Publicerad 24 nov 2019
Krävde att få tillbaka beslag
Nu har toppjuristen krävt att få tillbaka tre föremål som polisen tagit i beslag från henne.

På torsdagen hölls en förhandling om beslagen vid Stockholms tingsrätt. Toppjuristen närvarade själv i rätten. Hon gav intryck av att vara märkt av tiden som misstänkt för anstiftan till försök till mord.

Tingsrätten beslutade att fastställa beslagen. ”Den beslagtagna egendomen kan skäligen antas ha betydelse för utredningen rörande brott”, skriver rätten i beslutet.

Efter förhandlingen frågade Expressen toppjuristen vilka föremål det handlar om, och ställde flera andra frågor om fallet, men hon svarade med tystnad.
https://www.expressen.se/nyheter/krim/toppjuristens-bakslag-har-betydelse-for-utredningen/

Där är vi nu... oavsett vilka långsökta teorier som dras upp här så är Karin fortfarande misstänkt.
Citera
2019-12-13, 19:15
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Är det här BR?
Artikel från 2004 om en då 38-årig Kumlarymling, ursprungligen från Växjö.

Asså.. Blondinbilly var ett skämt. 😂

Citat:
"Det var på förmidagen den 21 september 1992 som den då 27-årige mannen slog till mot en värdetransport på Dalbo i Växjö och kom över runt en miljon kronor.

Han hade då klätt ut sig till kvinna men pekades senare ut av väktarna som utsattes för rånet. Det var hans första kända grova brott och han dömdes till sex års fängelse.
Sedan dess har han dömts för en rad grova brott.

Han är i dag 38 år gammal och räknas som en av de tyngst kriminellt belastade fångarna i landet och är dömd till ett ett av landets längsta fängelsestraff. "
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=106&artikel=354466
Via Google ses lite spår av "damen" (låst artikel Smålandsposten ):
Citat:
Rånare i högklackat utförde miljonkuppen på Dalbo -

Klädd i högklackade skor, blommig kjol och peruk slog rånaren till mot en värdetransport på Dalbo i Växjö hösten 1992
BlondinBilly Herrejävlar Hade Billy peruk på sig när han sköt HOL också?
"Klädd i högklackade skor, blommig kjol och peruk slog rånaren till mot en värdetransport på Dalbo i Växjö hösten 1992"
Citat:
Ursprungligen postat av Mittiseptember
En bekant som är polis berättade att KL går under öknamnet Kaninkokerskan hos dem.
Förvånar mig inte ett dugg. Galnare kärring får man leta efter
Citera
2019-12-13, 19:16
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Hon må vara desperat men KL måtte väl vara dansande nära s.k otillåten påverkan i sina skrivelser som fd hovrättsassessor till hovrätten.

Dvs att försöka påverka utfallet till egen fördel och parallellt förtalar hon motpart i målet.

Det enda som saknas är väl ett par otillbörliga chokladaskar.
Det som förvånar mig är att så många försvarar Karin Lilja men när HOL ligger lågt i förundersökningen... som vilket annat brottsoffer som helst... då ska han ifrågasättas.
OM HOL skulle lägga sig i förundersökningen så kan det bli otillåten påverkan och som advokat är han nog väl medveten om det.

Karins vän Kjell har ni väl inte glömt eller... som hon brukar be om hjälp?
Kjell Fahlgren på SU.. hur inblandad är han i den här förundersökningen?
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Troligen lättare för en gammal kollega att komma undan med vad hon gjorde, kan tänka mig att om vanlig random åtalad hade gjort samma sak så hade det fan nästan blivit rättssak av försöket.

Skrämmande när man ser det faktiskt, borde ha renderat liten K*rin något tycker ju jag i alla fall.
Ja det är skrämmande Karin har nog haft god hjälp genom åren av f.d. kollegor.
Citat:
Ja, nu sket det sig för KL i den här frågan, men det ger väl en fingervisning i hur hon försöker påverka - och därav har jag undrat om hon lyckats skaffa sig vissa fördelar innan.
Det har hon säkert. Personal inom högre rättsväsende håller nog varandra om ryggen misstänker jag.
OM dom inte hade gjort det så hade Karin Lilja blivit sparkad långt tidigare p.g.a. hennes supande.
Citera
2019-12-13, 20:19
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
BlondinBilly Herrejävlar Hade Billy peruk på sig när han sköt HOL också?
"Klädd i högklackade skor, blommig kjol och peruk slog rånaren till mot en värdetransport på Dalbo i Växjö hösten 1992"
Ja man kan ju undra om han hade High heels så HOL kunde knuffa till honom och springa fortare.
Uppgifterna f.ö verkar stämma att det är han (ålder, Fr Växjö, rymde 2004 Fr Kumla, rån överskottsbolaget -95).

Sprang på nåt snarlikt i ett klipp från häktningen 6/11.
Sjöshult säger dock 1994, mediatexten säger 1992 om rånet. Samt att de är fler "kvinnor". Han verkar referera ur minnet och kan väl rört till det på detaljer om årtal.
Annars stämmer Växjö, värdetransportrån och utklädd.

"Det här är en person som funnits i kriminella sammanhang mycket länge.
(...) Jag var själv på en brottsplats 1994 där han begått ett grovt rån där rånarna var utklädda till kvinnor och dom dömts för värdetransportrån i Växjö 1994 (..)."

https://www.expressen.se/tv/nyheter/direkt-med-niklas-svensson/fredrik-sjoshult-har-forekommit-i-kriminella-sammanhang-lange/
Senast redigerad av develi 2019-12-13 kl. 20:50.
Citera
2019-12-13, 20:43
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Det som förvånar mig är att så många försvarar Karin Lilja men när HOL ligger lågt i förundersökningen... som vilket annat brottsoffer som helst... då ska han ifrågasättas.
OM HOL skulle lägga sig i förundersökningen så kan det bli otillåten påverkan och som advokat är han nog väl medveten om det.

Karins vän Kjell har ni väl inte glömt eller... som hon brukar be om hjälp?
Kjell Fahlgren på SU.. hur inblandad är han i den här förundersökningen?

Ja det är skrämmande Karin har nog haft god hjälp genom åren av f.d. kollegor.

Det har hon säkert. Personal inom högre rättsväsende håller nog varandra om ryggen misstänker jag.
OM dom inte hade gjort det så hade Karin Lilja blivit sparkad långt tidigare p.g.a. hennes supande.
Det kan väl finnas viss risk för kollegialt beteende - men i kombination manipulativ med allt vad det kan innebära.
Det är i huvudsak det som är intressant - hur hon agerar.
Var och en enskilt kan ha svårt att inse vidden utifrån sitt hörn, men sammantaget och över tid när det blir mer symtomatiskt så klarnar väl bilden.
Eller retroaktivt för all del.

Jag fattar överhuvudtaget inte att hon försöker påverka domstolar, hon begriper väl att det diarieförs?
Beteendet är mer rättshaveristiskt än vad det anstår nån med hennes yrke. Hon jiddrar ju så vem som helst kan få mental härdsmälta för mindre..
Alltid offer.
Citera
2019-12-14, 08:31
Medlem
Citat:
Den springande punkten. Har han öht varit misstänkt eller var det fel antagande via media att han sammankopplades i inledande skede - eller var han enbart på tapeten en viss tid?

Sista uppgiften i media är att den som greps och anhölls samtidigt med BR försatte på fri fot.
Antar det är den som kallades "sekretess D" enligt tidigare dagboksblad.

Jag frågade om han var misstänkt i Liljaärendet i Stockholm men fick som sagt ett svar som inte sa mig något.

Det ska bli intressant att se om Billy blir åtalad så man kan få läsa fup.
Senast redigerad av Efternamn08 2019-12-14 kl. 08:34.
Citera
2019-12-14, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Allt är så konstigt, jag åkte upp till Gävle i onsdags och var med på Olafsen häktningsförhandling för jag ville veta om han var inblandad i detta. Tyvärr fick jag gå ut ur salen ett tag på grund av stängda dörrar. Så jag blev inte klokare. Men det var två åklagare närvarande, hur ofta händer det under en häktning? Olafsen var med via en tv skärm.
Han blev häktad till 13 Januari.

Varför två åklagare?

Julia har varit gripen men släppt. Så ingen häktningsframställan på henne.

Måste starta en egen tråd om honom

Vad bra, då slipper den här tråden bli nerlusad med OFF TOPIC!
Citera
2019-12-14, 23:41
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag frågade om han var misstänkt i Liljaärendet i Stockholm men fick som sagt ett svar som inte sa mig något.
Det ska bli intressant att se om Billy blir åtalad så man kan få läsa fup.
Ja - och främst utifrån att de då högst troligt har tillräckligt för att väcka åtal så att fallet blir löst. Om än partiellt i värsta fall.

Har du aldrig funderat på kopplingen mellan de misstänkta dvs KL och BR?
Ska FO inkluderas från ditt håll så lär väl det samma gälla där (misstänkt för medhjälp till mordförsök)
-----> vad är relationen till BR?
Det är ju trots allt han som sitter på sannolika skäl sen över en månad. Du anser ju även att KL har potential att iscensätta mord.
Hur förenas denna trio?
Citat:
Exfrun lejde en torped eftersom hon upptäckte att exmaken fortfarande hade en relation med M*ris Ni*ell som även hon är advokat. Mar*a och Henrik hade en historia medan Henrik var gift.
Citat:
Jag säger bara, rätt åt honom. Han har betett sig förjävligt åt mot exfrun.
Din hypotetiska trigger pekar på KL som både patologiskt svartsjuk, hämndbenägen och paranoid - "hon verkar ha trott".
(Dottern är inte misstänkt, korrigerar din formulering).
Citat:
Det som fick exfru Lilja att förstå att Henrik fortsatte med älskarinnan som han körde dubbelt med under deras äktenskap var att älskarinnans dotter blev misstänkt för ett brott och Henrik anmälde sig som om ombud för älskarinnans dotter. Dottern Johann*a Nis*ll är misstänkt för att ha trakasserat vänner till exfrun.
Exfrun verkar ha trött att det var Henrik som trakasserade hennes vänner, varav en manlig vän men det visade sig vara älskarinnans vuxna 20 åriga dotter.

Beslutet från tingsrätten i Solna kom förra veckan och det var väl då exfrun blev rasande.
Senast redigerad av develi 2019-12-14 kl. 23:59.
Citera
2019-12-15, 04:13
Medlem
develis avatar
Citat:
Ja redan den 6 September så skrev jag i tråden att skytten var Olafsen. Samma dag som lilja sköts. Den enda som passar in på vittnesuppgifterna av skytten. (..)
Vittnesuppgift media:
35–40-årsåldern, grå tröja, delvis uppdragen över ansiktet och blodig.

Tråduppgift:
Blond och 1.80 lång.

Blod eller blond?
Du länkar sen till FO via Lexbase:
(FB) Brottmålsadvokat Henrik Olsson Lilja skjuten i Stockholm 6/9 -19. Länkar i trådstart.

Samt kompletterar framöver med snaggad och vit:
Citat:
Jag kopplade direkt till honom när jag läste hur vittnena hade beskrivit honom.
Snaggad man, ca 35 och vit. Fredrik är den enda som jag sett Karin med och som har det utseendet.
Citat:
Jag är intresserad av Fredrik Olafsen? Vad fick polisen att misstänka honom?
Oavsett:
Ära vare Gud i höjden för svarsanalyser från NFC - troligen blod snarare än blond - så att jakten i Mellansverige kunde koncentreras åt rätt håll.

Rätt som det är pratar du med KL.
Om hur utmattad hon var som frisläppt.
Hur skönt det var för henne att få tala ut i media.
Hur smart hon var som ville ha tillbaka sina knapptelefoner.
Det har varit som en tsunami om FO och JL.

Men noll om BR som väl vore det mest intressanta sen han häktades som misstänkt skytt.
Har inte KL lust att snacka om honom?

Du har en källa att ösa ur (om än något grumlig) så varför inte fråga om FO är medhjälpare, om BR finns i hans umgängeskrets?
Som god man åt FO (enligt dig), regelbundet umgänge i många år så borde hon väl ha rätt bra insyn.
Om inte annat kan du ju fråga om BR passar in i hennes egna alternativa teorier som torped.
Citera
2019-12-15, 07:28
Medlem
Jag åkte till Gävle och var med på häktning av Fredrik Olafsen just för att få en klarhet i allt detta kring Fredrik Olafsens koppling till skjutningen av Henrik.

För det är ju fakta att Henrik blivit skjuten.

Jag är säker på att Fredrik Olafsen är inblandad. Billy gjorde inte detta ensam. Antingen var Fredrik Olafsen den som förmedlade kontakten eller så var han med och direkt inblandad.

Karin tror jag inte är inblandad. Jag tror hon sökt skydd hos Fredrik och känt sig trygg med honom. Han kan ju velat försvara Karin genom att skada/hämnas på Henrik och antingen själv eller bett Billy hjälpa honom med Henrik.
Men det är min teori just nu.
Citera
2019-12-15, 08:04
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag åkte till Gävle och var med på häktning av Fredrik Olafsen just för att få en klarhet i allt detta kring Fredrik Olafsens koppling till skjutningen av Henrik.

För det är ju fakta att Henrik blivit skjuten.

Jag är säker på att Fredrik Olafsen är inblandad. Billy gjorde inte detta ensam. Antingen var Fredrik Olafsen den som förmedlade kontakten eller så var han med och direkt inblandad.

Karin tror jag inte är inblandad. Jag tror hon sökt skydd hos Fredrik och känt sig trygg med honom. Han kan ju velat försvara Karin genom att skada/hämnas på Henrik och antingen själv eller bett Billy hjälpa honom med Henrik.
Men det är min teori just nu.
Att KL är fortsatt misstänkt är ett faktum och det är BR som är i centrum i förundersöknngen på sannolika skäl.
Inte FO.

Att du repeterar dina teorier är inte av intresse. Att du åkte mellan tingsrätterna som en sorts wannabe krimreporter finns redan beskrivet.
Att du ryggar KL vet vi.
Förutom att du samtidigt anser henne som potentiell anstiftare, svartsjuk och aggressiv.

Här är frågorna:

1. Ska FO inkluderas från ditt håll så lär väl det samma gälla där (misstänkt för medhjälp till mordförsök).

2. Du påstår dig diskutera med KL med jämna mellanrum.

Men noll om BR som väl vore det mest intressanta sen han häktades som misstänkt skytt -

3.. Du har en källa att ösa ur (om än något grumlig) så varför inte fråga om FO är medhjälpare, om BR finns i hans umgängeskrets?

Som god man åt FO (enligt dig), regelbundet umgänge i många år så borde hon väl ha rätt bra insyn.

Om inte annat kan du ju fråga om BR passar in i hennes egna alternativa teorier som torped.
Citera
2019-12-15, 08:10
Medlem
Citat:
Att KL är fortsatt misstänkt är ett faktum och det är BR som är i centrum i förundersöknngen på sannolika skäl.
Inte FO.

Att du repeterar dina teorier är inte av intresse. Att du åkte mellan tingsrätterna som en sorts wannabe krimreporter finns redan beskrivet.
Att du ryggar KL vet vi.
Förutom att du samtidigt anser henne som potentiell anstiftare, svartsjuk och aggressiv.

Här är frågorna:

1. Ska FO inkluderas från ditt håll så lär väl det samma gälla där (misstänkt för medhjälp till mordförsök).

2. Du påstår dig diskutera med KL med jämna mellanrum.

Men noll om BR som väl vore det mest intressanta sen han häktades som misstänkt skytt -

3.. Du har en källa att ösa ur (om än något grumlig) så varför inte fråga om FO är medhjälpare, om BR finns i hans umgängeskrets?

Kan försöka fråga när hon är tillbaka i Stockholm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in