2019-12-17, 15:04
Medlem
Men hellvete vilken dålig rapportering, verkar som de avbrutit då nån anhörig tjafsat -inget på SVT om det och NSD antyder bara 14:40 ” Gällivare tingsrätt tar nu en tio minuter lång paus i förhöret. Vi återkommer med de dramatiska uppgifterna från rättssalen inom kort”
14:54 ” Gällivare tingsrätt fortsätter nu förhöret med 37-åringen. Parterna sätter sig nu i salen efter pausen.

En närstående person får en tillsägelse av rättens ordförande det inte får lämnas några kommentarer till de tilltalade.

En ursäkt framförs av berörd person”

Fan vore intressant kanske att få veta vad dom händer i salen!
Citera
2019-12-17, 15:05
Medlem
Finns inte FUP UTAN CENSUREN?
Citera
2019-12-17, 15:06
Medlem
Unicornas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obama77

Nej, och det ska vi nog vara väldigt glada för.
Citera
2019-12-17, 15:14
Medlem
Overhills avatar
De står på bsd att M.S minns samtalet med M.I i bilen på väg mot paraka.
Sen står de att "han har för sig att dom inte säge så mycke !!??
Citera
2019-12-17, 15:16
Medlem
henki420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unicorna
Nej, och det ska vi nog vara väldigt glada för.

Nu har jag klart att jag kan närvara både onsdag och torsdag. Vet inte om man får spela in slutpläderingen? Ska i alla fall referera den här.
Citera
2019-12-17, 15:22
Medlem
Overhills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infiltrerad
Men hellvete vilken dålig rapportering, verkar som de avbrutit då nån anhörig tjafsat -inget på SVT om det och NSD antyder bara 14:40 ” Gällivare tingsrätt tar nu en tio minuter lång paus i förhöret. Vi återkommer med de dramatiska uppgifterna från rättssalen inom kort”
14:54 ” Gällivare tingsrätt fortsätter nu förhöret med 37-åringen. Parterna sätter sig nu i salen efter pausen.

En närstående person får en tillsägelse av rättens ordförande det inte får lämnas några kommentarer till de tilltalade.

En ursäkt framförs av berörd person”

Fan vore intressant kanske att få veta vad dom händer i salen!

Håller helt me
Citera
2019-12-17, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henki420
Nu har jag klart att jag kan närvara både onsdag och torsdag. Vet inte om man får spela in slutpläderingen? Ska i alla fall referera den här.
Bra , tack !
Citera
2019-12-17, 15:34
Medlem
F3ttans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infiltrerad
Vore guld om nån kunde göra detta! Slutpläderingarna brukar vara väldigt intressanta att få lyssna till!

Det är lagligt:

Citat:
Som utgångspunkt är det tillåtet att företa ljudupptagningar i rätte, dvs att spela in samtal. Det förbud som finns är ett förbud mot att fotografera och filma i rättssalen.

https://lawline.se/answers/far-jag-spela-in-samtal-i-domstol
Citera
2019-12-17, 15:53
Medlem
37-åringen har ändrat sin historia radikalt vad gäller vem som sparkade offret. Från att det var 38-åringen till det att det var 29-åringen. Innebär detta något? Förändringarna är han ju tydligen säker på stämmer nu.

Ni som kan sånt här, vad säger ni om detta? 29-åringens advokat trycker på att 29-åringen hållit vid sin historia, är det något som stärker hans ställning?
Citera
2019-12-17, 16:03
Medlem
F3ttans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henki420

Du får spela in.
Citera
2019-12-17, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lovelorn
37-åringen har ändrat sin historia radikalt vad gäller vem som sparkade offret. Från att det var 38-åringen till det att det var 29-åringen. Innebär detta något? Förändringarna är han ju tydligen säker på stämmer nu.

Ni som kan sånt här, vad säger ni om detta? 29-åringens advokat trycker på att 29-åringen hållit vid sin historia, är det något som stärker hans ställning?
Trovärdigheten sjunker om man ändrar sina uppgifter så mycket som 37-åringen nu gjort.
Står man däremot fast vid sina initiala uppgifter från de allra första förhören är det ju sannolikt till godo vad gäller sanningshalt
Citera
2019-12-17, 16:13
Medlem
F3ttans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obama77

Nej. Skriv till TR och fråga om det. Lär knappast gå igenom, men pröva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in