2019-12-17, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Jag säger inte att du har fel, men jag har svårt att bedöma sannolikheten i dina påståenden.

Men jag håller med om det fetade. Sen om det är hans släkt eller några helt andra får framtiden utvisa, men jag vill tro att Tishko är mer eller mindre körd.

Att släkten skulle ta hand om det är inte speciellt sannolikt. Blir han friad så är det troligtvis släkten plus familj som hjälper honom fly landet.
Citera
2019-12-17, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Förmodar att styckningen skett på en stor grön presenning från rusta eller ö o b.
Vore ju extremt korkat att skita ner golvet i onödan.

Tyvärr kommer det nog bli svårt det här brottet.

Inget mordvapen
Inga vittnen
Inget erkännande
Bara en bit av kroppen
Lång tid på sig att städat undan bevis

Då Wilma inte har hittats har det heller inte kunnat konstaterats någon dödsorsak. Detta gör att det i nuläget är oklart vad den häktade har gjort sig skyldig till.

Om inget genombrott sker är det nog inte helt uteslutet att MGM kommer att släppas fri.
Citera
2019-12-17, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Då Wilma inte har hittats har det heller inte kunnat konstaterats någon dödsorsak. Detta gör att det i nuläget är oklart vad den häktade har gjort sig skyldig till.

Om inget genombrott sker är det nog inte helt uteslutet att MGM kommer att släppas fri.
Man har gjort över hundra beslag. Man har en häktad på sannolika skäl. Och omhäktad. Det är inte kattskit man hittat. De har också bevis som inte delgetts advokat eller misstänkt. De har dessutom satt ett extra lås på utredningen (mycket ovanligt) så enbart den inre utredningskretsen vet vad som behandlas och vad man har på honom. Jag har enorm tillit till just det här utredningseamet. De har koll.
Citera
2019-12-17, 14:47
Medlem
Citat:
Det är en helt korrekt uppfattning. Sedan om det är lätt eller inte kan diskuteras.

Juridiken är ingen exakt vetenskap utan bygger mer på tyckande och bedömning i enskilt fall. Om bevisen räckte i det ena fallet kanske liknande bevis inte räcker i ett annat fall.

Ingen korrekt uppfattning .

Utredningshäktning finns inte , men om man har så pass lite att man inte tror det räcker till häktning finns snäppet under som är att likställa med häktning . Utredningsanhållan heter det då.
Citera
2019-12-17, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glyskolja
Polisen var ute med 15 talet personer och gick mot dynamitbacken vid hav tolv idag.
Intressant om de nu var så många. Hur såg de ut? Hade de hundar? Kan uppgiften verifieras?
Citera
2019-12-17, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Komment1
Att släkten skulle ta hand om det är inte speciellt sannolikt. Blir han friad så är det troligtvis släkten plus familj som hjälper honom fly landet.

Varför skulle han fly landet om han blir friad?
Citera
2019-12-17, 14:51
Medlem
MauricePs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Håller inte med dig. Detta är inte något fall som hamnar på kalla fall. Det är ofta spaningsmord som gör det. Här har man en gärningsman som man bara samlar bevis emot. Aldrig i livet att detta hamnar på hyllan och att man släpper fanskapet. No way. Han är omhäktad, dessutom på fyra veckor. Då krävs massor av bevis. De har ännu inte hela kroppen, och idioten är tyst. Men han kommer sys in på livstid. Det handlar bara om tid. Och tid får det ta. Tro mig - han fälls.

En som man samlar bevis emot??? Resten då??? En utredning börjar inte med att man sätter ett motiv. Man gör ett grundlig förundersökning genom att förhöra närstående, bekanta och arbetskamrater.
Motivet kan vara vilket som helst även om personen dött i pojkvännens lägenhet.
Man går aldrig in i någon utredning överhuvudtaget med en förutfattad mening, då är utredningen körd från början. Då kan den eller dom skyldiga få tid på sig att undan röja bevis. Vilken riktigt utredare VET detta, det är bara amatörer som inte fattar.
Citera
2019-12-17, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Varför skulle han fly landet om han blir friad?

Som personen jag citerade skrev, folk kommer ta lagen i egna händer förmodligen även om han blir friad. Menade bara att jag verkligen inte tror att det är hans släkt som kommer göra det. Möjligtvis andra människor i Uddevalla i sådana fall.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MauriceP
En som man samlar bevis emot??? Resten då??? En utredning börjar inte med att man sätter ett motiv. Man gör ett grundlig förundersökning genom att förhöra närstående, bekanta och arbetskamrater.
Motivet kan vara vilket som helst även om personen dött i pojkvännens lägenhet.
Man går aldrig in i någon utredning överhuvudtaget med en förutfattad mening, då är utredningen körd från början. Då kan den eller dom skyldiga få tid på sig att undan röja bevis. Vilken riktigt utredare VET detta, det är bara amatörer som inte fattar.
Nu får du lugna ner dig. Man omhäktar inte i fyra veckor utan att häktningsdomaren anser att man har rejält på fötterna. Tänk lite.
Citera
Medlem
Citat:
Man har gjort över hundra beslag. Man har en häktad på sannolika skäl. Och omhäktad. Det är inte kattskit man hittat. De har också bevis som inte delgetts advokat eller misstänkt. De har dessutom satt ett extra lås på utredningen (mycket ovanligt) så enbart den inre utredningskretsen vet vad som behandlas och vad man har på honom. Jag har enorm tillit till just det här utredningseamet. De har koll.

Låter som du har bra insyn i utredningen. Och koll på utredarna.

Ska bli mycket intressant att se vad dem har tagit i beslag och har for bevis.
Det lär räcka till åtal i alla fall som det låter på dig.
Citera
Medlem
Korta-kjolars avatar
Citat:

Vi vet inget om vilka bevis som är säkrade, men vi kan ju konstatera att bevisen är starka nog för att MGM ska vara anhållen på den starkare misstankegraden och att polisen väldigt tidigt grep denne person.
Så min analys av läget är att man tyckt det är uppenbart att ett mord har skett.

Tror knappast att bevisningen har försämrats efter det

Han kommer absolut dömmas!!
Citera
2019-12-17, 14:54
Medlem
Citat:

Man har gjort över 100 beslag , men dom har också sagt att alla beslag kanske inte kommer analyseras. Beroenden på vad exempelvis ett beslag säger efter analys så är det inte säkert att dom analyserar beslag 2-10 .

Att dom inte har bevis som inte delgivits den misstänkta eller advokaten kan lika gärna betyda att det är ett svagt bevis som dom inte lyckats stärka och ändå kommer delge för att försöka få en reaktion.

Extralås på utredningen kommer efter mer än 1 månad , varför har inget läckt innan ? För att det antagligen inte finns så mycket att läcka ut !

Jag tror dom gått och väntat en månad på att han ska bryta ihop för att det dom har är allt för klent !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in