2019-12-17, 11:58
Medlem
OroligLantiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tollarp86
Precis som det brukar sägas i många film och tvserier från USA så ju allt möjligt!
Men logiken att det skulle vara någon familjefar från Tollarp faller ju ganska hårt på alla sätt.
Som jag sa tidigare så har inte många de pengarna att kasta ut på en natt. Och varför skulle man i så fall göra det på hemmaplan i byn när ett hotellrum bara kostar en tusing till i något grannsamhälle? Även om någon lokal gubbe skulle besöka E så vill han knappast bli sedd. Alltså går man dit i skydd av mörker och går hem i skydd av mörker. Inte fan väntar man tills det är ljust så alla kan se var man kommer ifrån! Hela resonemanget är orimligt på alla sätt. Det är bara att tänka sig själv hur man gjort om man velat köpa sex från någon i byn där man själv bor. Enkelt. Fast hade jag själv haft 10 papp att lägga på en sexnatt hade jag garanterat inte bott kvar i hålan alls.

Men visst rån är ju ändå en möjlighet OM det nu funnits en nattkund. Men varför då gå iväg? Och hur troligt är det att E hade alla de pengarna med sig ut?

Varken i den gissningen du citerade, eller någon annanstans tror jag att jag har insisterat på att det måste vara en Tollarp-torsk (även om jag nämnt Tollarp och närliggande byar).
Självklart kan torsken ha kommit från Malmö, Göteborg eller t.o.m Spanien. Inte fan vet jag. 😅

Fast det väsentliga i mitt inlägg rörde inte torsken alls, utan om A visste att E hade mycket pengar på sig och bestämde sig för att få en del av kakan så att säga.
Citera
2019-12-17, 11:59
Medlem
Blaire-Witchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OroligLantis
Ja, det känns osmart att gå omkring med 10000 i handväskan.

Men när jag ändå är igång o gissar; D/O verkar ha mer eller mindre ha bott hos E. Kanske misstänkte/visste E att D/O var kapabel att stjäla pengar från sin bff, och därför valde E att alltid ha pengarna med sig..?

Har du kollat O/Ds FB på sistone? Om inte gör det, kolla in gårdagens inlägg. Kan det vara de 10.000kr hen viftar med?
Citera
2019-12-17, 12:07
Medlem
Citat:
Precis som det brukar sägas i många film och tvserier från USA så ju allt möjligt!
Men logiken att det skulle vara någon familjefar från Tollarp faller ju ganska hårt på alla sätt.
Som jag sa tidigare så har inte många de pengarna att kasta ut på en natt. Och varför skulle man i så fall göra det på hemmaplan i byn när ett hotellrum bara kostar en tusing till i något grannsamhälle? Även om någon lokal gubbe skulle besöka E så vill han knappast bli sedd. Alltså går man dit i skydd av mörker och går hem i skydd av mörker. Inte fan väntar man tills det är ljust så alla kan se var man kommer ifrån! Hela resonemanget är orimligt på alla sätt. Det är bara att tänka sig själv hur man gjort om man velat köpa sex från någon i byn där man själv bor. Enkelt. Fast hade jag själv haft 10 papp att lägga på en sexnatt hade jag garanterat inte bott kvar i hålan alls.

Men visst rån är ju ändå en möjlighet OM det nu funnits en nattkund. Men varför då gå iväg? Och hur troligt är det att E hade alla de pengarna med sig ut?

Jag är ingen sexköpare, men skulle aldrig tillbringat natten hemma hos en sexsäljare som verkade så trasig. Verkar snålt att inte lägga 1000 kr extra på ett hotellrum, för att slippa riskera att hamna i en knarkarkvart en hel natt. Men sexköpare kanske tänker annorlunda.
Citera
2019-12-17, 12:08
Medlem
OroligLantiss avatar
Citat:

(FB) Skåne / Tollarp 20-åriga Emilia försvunnen sedan 2019-11-22( hittad död 3/12)
Citera
2019-12-17, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OroligLantis
Varken i den gissningen du citerade, eller någon annanstans tror jag att jag har insisterat på att det måste vara en Tollarp-torsk (även om jag nämnt Tollarp och närliggande byar).

Nej, det menade jag inte heller. Jag syftar till den diskussionen som uppkommit kring att det skulle varit en lokal familjefar eftersom det tydligen blivit så i tolkningen av något inlägg.
Så du kan vara lugn. Jag håller mestadels med dig. :-)
Citera
2019-12-17, 12:35
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blaire-Witch
Det går inte att gömma sig i ett kök som E hade, sålänge man inte vill stå i städskåpet vill säga
Då talar det ju ännu mer för att de knarkade alla tre.
Det talas om "en kund till E". Det kan ju också vara så att "familjefadern" inte köpte sex utan knark.
(Eller för att anknyta till ett annat inlägg, att det kanske var vad han sa till polisen.)
Citera
2019-12-17, 12:49
Medlem
OroligLantiss avatar
Citat:
Nej, det menade jag inte heller. Jag syftar till den diskussionen som uppkommit kring att det skulle varit en lokal familjefar eftersom det tydligen blivit så i tolkningen av något inlägg.
Så du kan vara lugn. Jag håller mestadels med dig. :-)

Det håller jag med om, och även jag hade det som ursprunglig tanke. Helt enkelt av lathet/inte orka tänka längre än näsan räcker (därmed inte sagt att jag uteslutit andra orter), samt av min totala okunskap om hur sådant här funkar.

Men precis som du skriver, så vore det ganska oklokt att köpa sex av "grannen". Särskilt med tanke på att E verkar ha varit välkänd i byn, och många verkar ha vetat hur hon försörjde sig.
Att "åka på kurs med jobbet" eller något som förklarar sena kvällar/övernattning på annan ort, är nog rimligare.
Det bästa är ju att försöka tänka logiskt och utgå från sannolikhetsgraden. Det blir lurigt när man sitter framför datorn/mobilen och ny information ploppar upp hela tiden.
Så det är skönt att veta att det finns några rationella människor i tråden, som håller oss andra kvar på marken när vi håller på att sväva iväg.
Citera
2019-12-17, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Då talar det ju ännu mer för att de knarkade alla tre.
Det talas om "en kund till E". Det kan ju också vara så att "familjefadern" inte köpte sex utan knark.
(Eller för att anknyta till ett annat inlägg, att det kanske var vad han sa till polisen.)
Precis min tanke också!
Citera
2019-12-17, 13:23
Medlem
Birdogirls avatar
Man blir ju faktiskt lite nyfiken på denna "familjefar" som nu dykt upp o skulle ha spenderat natten där. (Om det inte är en trådsanning.) 🤔

Har klurar lite på det. Om vi utgår från att det är sanning. Vad gör då att AA även är där över natten? Sätter mina 2 kronor på sex eller droger. De har drogat ihop, eller sexat ihop, alla tre...

Låt säga att de haft en trekant under berusningen. Kan det ha fått AA att fullständigt balla och tappa fattningen dagen därpå, när avtändningen kommer?? Kanske gick de där utmed vägen vid ån och pratade o Emilia säger något i stil med: "Du, AA du MÅSTE berätta för Xxx (namn på flickvän) vad som hände inatt. Annars gör jag det!"
Och så uppstod en jakt, handväskan tappas och kniven kommer fram.
Lite senare hämtas AA upp av MK med bil.

Vad tror ni om det scenariet?
Citera
2019-12-17, 14:03
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Birdogirl
......
Lite senare hämtas AA upp av MK med bil.
.....

Sätter du "M" i samband med bil, eller skulle det kunna vara kunden?
Citera
2019-12-17, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blaire-Witch
Har du kollat O/Ds FB på sistone? Om inte gör det, kolla in gårdagens inlägg. Kan det vara de 10.000kr hen viftar med?
Riktigt sjuk bild 😱💵💵💵 D/O är en mycket märklig figur som verkar ha otroligt kort minne 😣
Citera
2019-12-17, 14:09
Medlem
Birdogirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Sätter du "M" i samband med bil, eller skulle det kunna vara kunden?

Har fått för mig att någon med bokstaven M har någon typ av inblandning eller sitter på info om vad som hänt. Min tanke i förra inlägget var att MK (som nämnts i tråden tidigare) var den som hämtade AA efter att allt hänt. Men det behöver så klart inte vara överensstämmande med sanningen. 😊
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in