2019-12-17, 13:28
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Varför antar du att hans vänner höll med om vad SD gjorde? Det kan inte vara så att SD helt enkelt inte brydde sig och fortsatte göra som han själv ville?

Skrev inte SD något i en logg om att han går var och gör vad han vill?

Det verkar vara vänner som står på SDs sida, vad som än har hänt. Ingen vet vad de har sagt, men några verkar ändå tagit hans sida mot LW och fryst ut henne.

Jag tror att varken LW eller SD lyssnade på några råd i den här situationen. Av olika skäl.

I ljuset av att SD är häktad på sannolika, bör man ändå förstå att något litet ynka bevis finns det. Det förstår nog de flesta.

Sedan är han inte dömd än.
Men det borde finnas en liten fråga i huvudet på det flesta.

Är han skyldig?
Har han gjort det?
Citera
2019-12-17, 13:28
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Precis som LW.

Smutskastningskampanj mot SD:s vänner verkar stå på dagens agenda i tråden

Ingen som nämner Lenas vänner och att de inte gjorde mer för att rädda henne. Lenas vänner skyddas av hennes gloria antar jag?
Citera
2019-12-17, 13:32
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det verkar vara vänner som står på SDs sida, vad som än har hänt. Ingen vet vad de har sagt, men några verkar ändå tagit hans sida mot LW och fryst ut henne.

Jag tror att varken LW eller SD lyssnade på några råd i den här situationen. Av olika skäl.

I ljuset av att SD är häktad på sannolika, bör man ändå förstå att något litet ynka bevis finns det. Det förstår nog de flesta.

Sedan är han inte dömd än.
Men det borde finnas en liten fråga i huvudet på det flesta.

Är han skyldig?
Har han gjort det?

Du har fel. De tog inte hans sida utan HD:s om du pratar om tiden efter affären avslöjad.

Sluta blanda ihop korten och smutskasta hederliga människor.

Edit
Om du hävdar att någon tog SD:s sida i att han hotade, trakasserade och våldförde sig på Lena så får du ha belägg för det eftersom det är en allvarlig brottsanklagelse du kommer med.
Annars gör jag anmälan för falsk ryktesspridning mot oskyldiga människor om du saknar bevis.
Senast redigerad av Rosamund 2019-12-17 kl. 13:43.
Citera
2019-12-17, 13:48
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Du har fel. De tog inte hans sida utan HD:s om du pratar om tiden efter affären avslöjad.

Edit
Om du hävdar att någon tog SD:s sida i att han hotade, trakasserade och våldförde sig på Lena så får du ha belägg för det eftersom det är en allvarlig anklagelse du kommer med.

Man kan se att flera vänner har stått vida hans sida länge.

Nu vrider du på saker igen, och på det skuldbelägger på denna felaktiga slutsats.

Att de ska ha tog parti för att han misshandlade eller på annat sätt gjorde övergrepp på L*ena har jag inte sagt. Jag förmodar att det är sådant som SD noga dolde för sina vänner. Jag tror faktiskt att de inte visste om det alls.

Har du själv belägg för att de tog parti för just HD? Det är inget jag sett i tråden?
Inte heller har du kunnat visa att LW hade flera pågående parallella förbindelser med gifta män.

EdiT.
Ser ditt tillägg om anmälan.
Varsågod och anmäl mig.

Detta är ett forum för spekulationer.
Dels är det du som "missuppfattar" och vantolkar mina inlägg. Men vad jag än anser så har vi det fria ordet här. Jag har inte brutit mot forumets regler.
Senast redigerad av notknapparen 2019-12-17 kl. 13:59.
Citera
2019-12-17, 13:54
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Man kan se att flera vänner har stått vida hans sida länge.

Nu vrider du på saker igen, och på det skuldbelägger på denna felaktiga slutsats.

Att de ska ha tog parti för att han misshandlade eller på annat sätt gjorde övergrepp på L*ena har jag inte sagt. Jag förmodar att det är sådant som SD noga dolde för sina vänner. Jag tror faktiskt att de inte visste om det alls.

Har du själv belägg för att de tog parti för just HD? Det är inget jag sett i tråden?
Inte heller har du kunnat visa att LW hade flera pågående parallella förbindelser med gifta män.

Varför ska de ta parti för den otrogne mannen när affären uppdagas? Tänk logiskt.
Självklart tog de HD:s parti. SD och LW gick bakom ryggen på en sjuk tvåbarnsmamma i åratal.

Ingen normalt funtad umgängeskrets tar mannens och älskarinnans parti i en sådan situation. Förutom en del i den här tråden bl.a. du uppenbarligen eftersom du inte kan tro på hur de kunde ta HD:s parti!
Citera
2019-12-17, 14:45
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Det behöver väl inte finnas någon direkt koppling mellan SD och det som LW råkade ut för. Åklagarens misstankar mot SD kan ju också bygga på den bild eller föreställning hon har av att han är gärningsmannen. Läser du intervjuerna med åklagaren så ser du också att det ofta är just en bild hon hänvisar till, men hon har väl aldrig ens själv påstått att hon har något bevis.

Jämför med din egen uppfattning här. Du säger ju själv att du har en personlig övertygelse (eller en stark tro) om att SD är gärningsmannen, och för det behöver du ju uppenbarligen inget bevis. Eller hur?
Senast redigerad av Draifos 2019-12-17 kl. 14:50.
Citera
2019-12-17, 14:50
Medlem
Citat:

Edit
Om du hävdar att någon tog SD:s sida i att han hotade, trakasserade och våldförde sig på Lena så får du ha belägg för det eftersom det är en allvarlig brottsanklagelse du kommer med.
Annars gör jag anmälan för falsk ryktesspridning mot oskyldiga människor om du saknar bevis.

Vad sysslar du med idag? Menar du på allvar att notknapparen smutskastar och kommer med allvarlig brottsanklagelse?
DET är en allvarlig anklagelse från dig.

Tror det behövs en skrivspärr på några som trådöverdoserar och blandar ihop korten med flit.
Citera
2019-12-17, 14:55
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det behöver väl inte finnas någon direkt koppling mellan SD och det som LW råkade ut för. Åklagarens misstankar mot SD kan ju också bygga på den bild eller föreställning hon har av att han är gärningsmannen. Läser du intervjuerna med åklagaren så ser du också att det ofta är just en bild hon hänvisar till, men hon har väl aldrig ens själv påstått att hon har något bevis.

Jämför med din egen uppfattning här. Du säger ju själv att du har en personlig övertygelse (eller en stark tro) om att SD är gärningsmannen, och för det behöver du ju uppenbarligen inget bevis. Eller hur?

Det är en MILSVID skillnad mellan vad jag tror och vad åklagaren har i sin och polisens utredning.
Varför gör du ens denna jämförelse?
Citera
2019-12-17, 14:58
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Det är en MILSVID skillnad mellan vad jag tror och vad åklagaren har i sin och polisens utredning.
Varför gör du ens denna jämförelse?
Jag har nog uppfattat det som att du driver ganska exakt samma linje som åklagaren Åsa Hiding. Men i vilket avseende menar du då alltså att era föreställningar skulle skilja sig åt?
Citera
2019-12-17, 15:31
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Jag har nog uppfattat det som att du driver ganska exakt samma linje som åklagaren Åsa Hiding. Men i vilket avseende menar du då alltså att era föreställningar skulle skilja sig åt?
Den skillnaden väcker även mitt intresse.
Kan skillnaden vara att under det halvannat år som Åkl har knepat och knåpat för att binda SD juridisk till mordet så har knäppnöten redan förkunnat domen?
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-12-17 kl. 16:10.
Citera
2019-12-17, 16:22
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Smutskastningskampanj mot SD:s vänner verkar stå på dagens agenda i tråden

Ingen som nämner Lenas vänner och att de inte gjorde mer för att rädda henne. Lenas vänner skyddas av hennes gloria antar jag?

Man kan ju dessutom undra hur goda
vänner de var när LW inte ens berättade
om affären med SD och hot och trakasserier
från honom. Jag tänker då på StHolmes
som enligt honom själv fick reda på det
efter hennes död.
Antagligen så var det likadant med många
av hennes bekanta som hon ville hålla en
viss fasad inför.
Citera
2019-12-17, 16:26
Medlem
notknapparens avatar
"Misstänktes för inblandning i Hjärstamordet – nu läggs utredningen ner: ”Finns inga bevis”"

"Åklagaren har lagt ned utredningen mot den andra person som varit misstänkt för Hjärstamordet."

"– Utredningen visar att det inte finns någon teknisk bevisning som knyter personen till varken brottsoffret eller brottsplatsen. Det finns därför inte något skäl att driva utredningen vidare mot personen. Vi har lagt ned förundersökningen."

https://www.na.se/artikel/misstanktes-for-inblandning-i-hjarstamordet-nu-laggs-utredningen-ner-finns-inga-bevis
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in