Citat:
Ursprungligen postat av
PresidentBahama
Jo det är nog en nyhet för många (t ex mig) att Johaug är så pass lätt som 46 kg och så pass kort som 1,62. Och varför är det en nyhet, jo därför att det inte pratas om dessa siffror i TV-sändningarna.
Kalla kom tia idag, och det tror jag är väldigt goda nyheter för henne, med de hjärtproblem hon haft. Hon bör helt enkelt inte bry sig om Johaug, och toppen, utan i stället satsa på platser kring tio-i-topp, alternativt avsluta sin fantastiska karriär, tycker jag.
Det är vi som tittar, som indirekt driver på skidåkningen vad gäller resultat, sponsorer och uppmärksamhet. Därför bör vi emellanåt fråga oss vad det är vi vill se, och ta ansvar för det.
Man ser ju med blotta ögat att Johaug är tunnare än de andra.
Det diskuteras sällan i TV vad olika atleter väger. Är väl bara i typ boxning och brottning man pratar om sånt.
Man kan ju inte göra så mycket åt att olika idrotter funkar bättre för vissa kroppstyper. Vad har TV-tittarna för ansvar för gymnasters, konståkares och långdistanslöpares kroppar?
Kalla behöver inte alls satsa på tiondeplatser. Hennes kapacitet är högre än så..