2019-12-17, 08:15
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joakim65
Familjefadern var nog enbart intresserad av sexet så gemensamt knarkande faller bort.
Återstår vakt jobbet för att AA skulle vara där hela natten också.
Mitt fetade.
Gissar du bara eller vet du vem det är?
Att A.A. och BO knarkade tillsammans ibland, är det väl hur som helst ingen som betvivlar. Varför skulle inte "familjefadern" också kunna göra det?
Om detta med att BO hade en kund den natten eller under en del av natten stämmer, kan A.A. ha gömt sig i köket i det fall han behövde vara gömd.
Citera
2019-12-17, 08:55
Medlem
Blaire-Witchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Mitt fetade.
Gissar du bara eller vet du vem det är?
Att A.A. och BO knarkade tillsammans ibland, är det väl hur som helst ingen som betvivlar. Varför skulle inte "familjefadern" också kunna göra det?
Om detta med att BO hade en kund den natten eller under en del av natten stämmer, kan A.A. ha gömt sig i köket i det fall han behövde vara gömd.

Det går inte att gömma sig i ett kök som E hade, sålänge man inte vill stå i städskåpet vill säga
Citera
2019-12-17, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OroligLantis
Gleek och Enheltvanligapa diskuterade As tidigare utredningar - alltså ffa narkotikabrott.
I dessa är A tydligen snabb med att erkänna innehav, men förnekar langning. Han påstår att han får pengar till knark från sin mamma.
Då nöjer sig polisen med att sätta dit honom för ringa narkotikabrott, och skickar ärendet till åklagaren.
Men om A hade nekat till allt (alltså fortfarande i tidigare fall) så hade polisen gjort en mer grundlig utredning och kanske hittat bevis för att A både säljer knark och gör inbrott/stölder/rån/gud vet vad.
Så tror jag att Gleek och Enheltvanligapa menade.

I mordfallet nekar A till alla anklagelser och hävdar att han är förvånad, chockad och ledsen över Es död (minns inte exakt vilket ord hans advokat använde, men det finns citat och länkar i tråden).
Självklart har du rätt i att åklagaren kommer göra en grundlig utredning i detta fall, och det nekar varken Gleek eller Enheltvanligapa till (som jag förstått det).

Det kan bli lite tokigt (men inte irrelevant) när det diskuteras tidigare/andra fall i samma tråd, och ännu tokigare om man inte läser vad som citeras och vilket sidospår skribenten avser.
Du har fattat och sammanfattat helt korrekt!

Håller med om att det kan bli rörigt, när det efter flera citeringar inte längre går att följa ursprungsfrågan. Blir inte riktigt lika bra trådat som andra diskussionsforum kan ha det (brukar bli rörigt där med för folk svarar i fel subtrådar)
Citera
2019-12-17, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Svårt att säga då Emilia bara bott där relativt kort tid (sen i våras?). På Odenvägen 8 så är det utan tvekan B-uppgången som har mest rörelse. Visserligen står ju bänken där så folk (gamlingar) uppehåller sig där. Men där är definitivt mer folk som springer i B-trappen än i övriga. Bla har ju den kända lokala profilen R Johansson synts där på senare tid vid ett flertal tillfällen.
D uppgången kretsar där väldigt mycket ungdomar kväll/natt.
Citera
2019-12-17, 09:17
Medlem
Citat:
I dagens läge kan en person som döms för att köpa sex få böter, eller fängelse i upp till ett år. Det är dock standard med böter.

Huruvida en uthängning borde ske eller inte, så håller jag med dig helt - det finns i dagsläget ingen anledning till det. Jag misstänker att hans familj lider helvetets kval just nu - krossade hjärtan, krossad familj, krossat hem (eller så visste frun om det och hade inga problem med det. Jag vet inte, och har inget behov av att veta, men har förstått att i Tollarp är ingenting omöjligt).

Jag är glad att det inte har börjat spekuleras om namn, särskilt eftersom många från trakten hänger här på fb och Tollarp är en sådan liten by.
Om det kommer ut, o snacket går, så misstänker jag att det blir värre för barnen än för pappan. Ungar kan vara så grymma, och om torskens barn får höra saker som "din pappa är bög och går till horor!" så kan det knäcka barnen. Och hur nyfikna vi än må vara här inne, så vill vi väl inte bidra till att någon begår självmord..?

Du är ju inte klok, hur skulle polisen kunna få fram om någon stjäl eller säljer sig för droger, om ingen säger någonting.. varför hålla på och spekulera i hur myndigheter jobbar om du inget vet.
Du kan inte fantisera fram hur det funkar..
och ang outa den som köpt sex, ja för fan, låt skammen ligga som ett täcke i evigheter för torsken..
Hur vet du att torsken skulle ta livet av sig, är det du som är torsken.

torsk på tollarp
Citera
2019-12-17, 09:18
Medlem
Citat:
På däckverkstaden snackades det om en svart skåpbil som verkar skum. Svart skåpbil dök upp även angående att någon skulle ha blivit upphämtad på E22 den 22a november.
Försök nu inte vända historien dit igen. Vet du hur många svarta skåpbilar/kombibilar av olika modeller som är i Tollarp dagligen? Har nog sett 6-7 själv bara idag och det är bara förmiddag.
Citera
2019-12-17, 09:22
Medlem
Citat:
Troliga är väl att Andersson stannat länge hos Emilia för att de har diskuterat någon större knarkaffär. Det är ju känt att Johansson försöker värva folk i Tollarp till att genomföra leveranser av ganska stora mängder narkotika. Då Emilia verkar ha rest en del till större hamnstäder som Malmö & Göteborg så är det inte otänkbart att de haft någon diskussion kring smuggling, att de velat att hon skulle transportera grejer.

På vilket vis är det känt? Det är första gången jag hört något om det. Enligt majoriteten av folk (som jag känner då) är denna kille bara en liten feg småskojare som gör på sig om han blir konfronterad. Enda gången han kanske vågar något är när han är påtänd, ex då konfrontationen med K som egentligen ju bara var en barnslighet sett till anledningen. Han har dessutom inte rätt antal celler för att kunna organisera något.
Citera
2019-12-17, 09:29
Medlem
Citat:
I dagens läge kan en person som döms för att köpa sex få böter, eller fängelse i upp till ett år. Det är dock standard med böter.

Huruvida en uthängning borde ske eller inte, så håller jag med dig helt - det finns i dagsläget ingen anledning till det. Jag misstänker att hans familj lider helvetets kval just nu - krossade hjärtan, krossad familj, krossat hem (eller så visste frun om det och hade inga problem med det. Jag vet inte, och har inget behov av att veta, men har förstått att i Tollarp är ingenting omöjligt).

Jag är glad att det inte har börjat spekuleras om namn, särskilt eftersom många från trakten hänger här på fb och Tollarp är en sådan liten by.
Om det kommer ut, o snacket går, så misstänker jag att det blir värre för barnen än för pappan. Ungar kan vara så grymma, och om torskens barn får höra saker som "din pappa är bög och går till horor!" så kan det knäcka barnen. Och hur nyfikna vi än må vara här inne, så vill vi väl inte bidra till att någon begår självmord..?

OM nu denna personen överhuvudtaget finns så är det förmodligen inte någon lokal gubbe. Och därför är det ju ännu viktigare att inte spåra ur i sammanhanget. För det första är det inte många i Tollarp som har pengarna att spendera på en helnatt och de som har vill knappast göra det "hemmavid". Säger ju sig själv.
Citera
2019-12-17, 09:42
Medlem
OroligLantiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gleek
Du har fattat och sammanfattat helt korrekt!

Håller med om att det kan bli rörigt, när det efter flera citeringar inte längre går att följa ursprungsfrågan. Blir inte riktigt lika bra trådat som andra diskussionsforum kan ha det (brukar bli rörigt där med för folk svarar i fel subtrådar)

Visst gick det att klicka in på citeringar förut? Jag följde intensivt mordet på Id* i Thättan, samt den där dagispedofilen, och hade bestämt för mig att det gick då (2013/2014).
Sen har jag haft väldigt mycket runt mig, och inte hunnit med fb, o glömde bort lösenordet till min gamla profil o fick skaffa en ny.
Men jag uppfattar det som att du bekräftar min känsla av att det har funkat så förr.

Hur som helst - en lättnad att jag uppfattat rätt och kunde sammanfatta era teorier.
Jag tror mycket väl att de kan stämma, men håller även med den som skrev att det inte är omöjligt att mamman faktiskt bekostade åtminstone en del av hans missbruk (även jag har en gammal bekant vars mor betalar en stor del av hens knark).

Kändes dock viktigast att belysa att de två inläggen inte syftade på nuvarande utredning.
Citera
2019-12-17, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tollarp86
OM nu denna personen överhuvudtaget finns så är det förmodligen inte någon lokal gubbe. Och därför är det ju ännu viktigare att inte spåra ur i sammanhanget. För det första är det inte många i Tollarp som har pengarna att spendera på en helnatt och de som har vill knappast göra det "hemmavid". Säger ju sig själv.

Håller med dig!

Har sedan starten följt denna tragiska tråd men missade när och vem som kom med "sanningen" om familjepappan. Jag har svårt att ta till mig det som just en sanning. Vem vet, vem har fått information om det, vem var först på den pucken?
Citera
2019-12-17, 10:03
Medlem
det här landet blir bara mer korrupt för varje dag
Citera
2019-12-17, 10:09
Medlem
Citat:
Visst gick det att klicka in på citeringar förut?

Det går fortfarande om du klickar på pilen i ett citat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in