2019-12-16, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
I vilket rum då?

Detta var en tvårumslägenhet. Tror inte att A.A. stod gömd i en av hennes garderober fylld med kläder.

Familjefadern var nog enbart intresserad av sexet så gemensamt knarkande faller bort.
Återstår vakt jobbet för att AA skulle vara där hela natten också.
Citera
2019-12-16, 23:40
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gleek
Ja, jag höll med Enheltvanligapa och sen vidareutvecklade jag med mina egna tankar kring vad jag läst i FUP. Har reagerat på att AA ofta erkänner sina narkotikabrott väldigt fort, antagligen för att han inte ville ha husis och sen ville han nog undvika längre förhör med genomgångar av hans förehavanden med knark. Så fort han erkänner så backar nästan polisen och går vidare till åtal.

Med samma resonemang så skyller han snabbt på att mamma betalar av samma anledning. Han vill inte att polisen ska se hur han egentligen finansierar sitt missbruk.

Ja, det är därför som helhetsbilden av Anderssons ekonomi & umgänge är intressant.

Det tråkiga med Tollarp är att E22 & industriområdena har styckat upp byn fullständigt. Det har nog orsakat att byn inte är så attraktiv. I centrum finns en mysig bykärna med gamla hus där det har varit mycket butiker & verksamheter. Byn hade verkligen potential. Tyvärr ligger E22 mellan Tollarp & Västra Vram/Östra Vram så dessa byar blev avskärmade från Tollarp. Så ligger där industriområde i norra delen där järnvägen gick vilket hindrat bykärnan från att expandera åt det hållet. Även i öster är det industriområde i anslutning till E22. Dålig stadsplanering har dömt Tollarp till att bli tråkigt.

Området där AA & E har växt upp ligger norr om industriområdet. Byn präglas alltså mycket av industriområde. Hörde på däckverkstaden att där pågår mycket skumma grejer på kvällar/nätter. Min poäng är att för AA som bor på Sigrids väg & knarkar så kan det vara naturligt att vistas mycket i industriområdet på kvällar. Knarket han greps med påstod han sig ha hittat vid branddammen. Det kan därför vara intressant att veta vad som pågår där. På däckverkstaden snackades det om en svart skåpbil som verkar skum. Svart skåpbil dök upp även angående att någon skulle ha blivit upphämtad på E22 den 22a november.
Citera
2019-12-16, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joakim65
Familjefadern var nog enbart intresserad av sexet så gemensamt knarkande faller bort.
Återstår vakt jobbet för att AA skulle vara där hela natten också.
Är man familjefar och köper sex kan man nog behöva ta något dövande för att slippa ångesten och det dåliga samvetet när man kommer hem och ser sin respektive i ögonen.
Citera
2019-12-16, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svartviol02
Är man familjefar och köper sex kan man nog behöva ta något dövande för att slippa ångesten och det dåliga samvetet när man kommer hem och ser sin respektive i ögonen.

Absolut inte.
Nykter o drogfri och spela oskyldig är vanligaste attityden hos "familjefäder" som är ute på egna äventyr.
Citera
2019-12-16, 23:49
Medlem
Bakaxels avatar
Nödvändigtvis behöver inte den tredje personen som numer går under titeln "familjefadern" ha stannat hela natten, det har ju bevisligen A.A gjort, dock. Men de kan ju ha mötts i lägenheten en kortare stund, tillräckligt för att han kan fungera som vittne. Vi vet ju väldigt lite än så länge och drar rätt höga växlar även om jag ganska tidigt började tro på vad Kaviarmedagg skrev.

E och kunden kan ju så att säga vara klara med jobbet innan det att A.A kommer in i bilden. Det kommer nog klarna.

I övrigt tycker jag att kunden gärna får åtalas för det begångna brottet men det känns löjligt att hänga ut honom mer än att han kommer dyka upp i FUP. Finns nog många här som köpt sex i andra länder i Europa för att inte tala om Thailand osv men tycker att "äcklet ska hängas ut!", som om det skulle vara någon skillnad.

A.A lär ju inte hängt hos E för att spela yatzy på kvällen direkt. Kanske E behöver bedöva sig ordentligt efter kundbesök med benso och gräs?

Det största frågetecknet som vi alla har på tungan är ju hur fasen det kan spårat ur så. Jag tycker på något vis det känns ännu mer abstrakt att tänka att A.A varit hos E ett par timmar och att han den viftat med kniv ute senare. Han måste ju varit rejält påtänd iallafall.
Citera
2019-12-17, 00:14
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bakaxel
Det största frågetecknet som vi alla har på tungan är ju hur fasen det kan spårat ur så. Jag tycker på något vis det känns ännu mer abstrakt att tänka att A.A varit hos E ett par timmar och att han den viftat med kniv ute senare. Han måste ju varit rejält påtänd iallafall.

Troliga är väl att Andersson stannat länge hos Emilia för att de har diskuterat någon större knarkaffär. Det är ju känt att Johansson försöker värva folk i Tollarp till att genomföra leveranser av ganska stora mängder narkotika. Då Emilia verkar ha rest en del till större hamnstäder som Malmö & Göteborg så är det inte otänkbart att de haft någon diskussion kring smuggling, att de velat att hon skulle transportera grejer.
Senast redigerad av Stivali 2019-12-17 kl. 00:17.
Citera
2019-12-17, 00:41
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Där har du en poäng, jag tror att E var den enda nämnda i denna tråden som hade egen bostad i Tollarp (kusin KL har eget boende, men ute på landet).

Vill minnas att alla "bröder" åtminstone är skrivna hos sina föräldrar.

Någon som känner någon granne som vet om det brukade vara ett "spring" av ungdomar i trappen? (Torskar borträknat)

Svårt att säga då Emilia bara bott där relativt kort tid (sen i våras?). På Odenvägen 8 så är det utan tvekan B-uppgången som har mest rörelse. Visserligen står ju bänken där så folk (gamlingar) uppehåller sig där. Men där är definitivt mer folk som springer i B-trappen än i övriga. Bla har ju den kända lokala profilen R Johansson synts där på senare tid vid ett flertal tillfällen.
Citera
2019-12-17, 00:43
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartviol02
Kanske var E, kunden, eller båda två i behov av droger? Så A.A kom för att leverera men stannade sen av någon anledning kvar? Kanske hade E redan utfört sitt jobb åt kunden så när A.A kom festade de ihop resten av natten? Kunden kanske hade nattjobb och hade sagt till sin respektive att han skulle jobba så därför stannade han kvar till morgonen? Han kan ju isåfall lämnat lägenheten relativt tidigt och därav kanske inga vittnen sett honom?

Vem är denne A.A.
Försökt att hitta hans namn i tråden men nu ger jag upp och frågar 🙃😊
Citera
2019-12-17, 00:46
Medlem
Blaire-Witchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Vem är denne A.A.
Försökt att hitta hans namn i tråden men nu ger jag upp och frågar 🙃😊

Det är MGM, som sitter häktad.
Citera
2019-12-17, 03:49
Medlem
OroligLantiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enheltvanligapa
Kom igen nu, folk verkar ha hängt upp sig på att A.A’s morsa skulle pynta för hans missbruk, givetvis är det bara en lögn han dragit för snuten, han kan ju inte säga att han finansierar sitt missbruk genom att beckna...

Citat:
Vettigaste inspelet om detta! Tror också att han erkänner brotten fortast möjligt för att polisen inte ska rota vidare.

Citat:
Ja, jag höll med Enheltvanligapa och sen vidareutvecklade jag med mina egna tankar kring vad jag läst i FUP. Har reagerat på att AA ofta erkänner sina narkotikabrott väldigt fort, antagligen för att han inte ville ha husis och sen ville han nog undvika längre förhör med genomgångar av hans förehavanden med knark. Så fort han erkänner så backar nästan polisen och går vidare till åtal.

Med samma resonemang så skyller han snabbt på att mamma betalar av samma anledning. Han vill inte att polisen ska se hur han egentligen finansierar sitt missbruk.

Citat:
Ursprungligen postat av P55
Glöm din tanke, för åklagaren och polisen gör ett grundligt jobb och kommer rota i allt. Från hans barndom, uppväxt,skolgång, socialt umgänge, minsta lilla sjukdomar och familjeförehållanden. Det håller dom på med nu och sånt tar tid.

Gleek och Enheltvanligapa diskuterade As tidigare utredningar - alltså ffa narkotikabrott.
I dessa är A tydligen snabb med att erkänna innehav, men förnekar langning. Han påstår att han får pengar till knark från sin mamma.
Då nöjer sig polisen med att sätta dit honom för ringa narkotikabrott, och skickar ärendet till åklagaren.
Men om A hade nekat till allt (alltså fortfarande i tidigare fall) så hade polisen gjort en mer grundlig utredning och kanske hittat bevis för att A både säljer knark och gör inbrott/stölder/rån/gud vet vad.
Så tror jag att Gleek och Enheltvanligapa menade.

I mordfallet nekar A till alla anklagelser och hävdar att han är förvånad, chockad och ledsen över Es död (minns inte exakt vilket ord hans advokat använde, men det finns citat och länkar i tråden).
Självklart har du rätt i att åklagaren kommer göra en grundlig utredning i detta fall, och det nekar varken Gleek eller Enheltvanligapa till (som jag förstått det).

Det kan bli lite tokigt (men inte irrelevant) när det diskuteras tidigare/andra fall i samma tråd, och ännu tokigare om man inte läser vad som citeras och vilket sidospår skribenten avser.
Citera
2019-12-17, 04:04
Medlem
OroligLantiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Svårt att säga då Emilia bara bott där relativt kort tid (sen i våras?). På Odenvägen 8 så är det utan tvekan B-uppgången som har mest rörelse. Visserligen står ju bänken där så folk (gamlingar) uppehåller sig där. Men där är definitivt mer folk som springer i B-trappen än i övriga. Bla har ju den kända lokala profilen R Johansson synts där på senare tid vid ett flertal tillfällen.

Efter mordet? I samma omfattning som tidigare, eller verkar hans ärenden i den trappuppgången ha ökat efter Es död?
Bor det fler potentiella kunder i Es trappuppgång, eller någon annan kompis till R?

Han är såklart fri att gå vart han vill (åtminstone än så länge), men det låter märkligt om hans närvaro i huset har ökat efter mordet på hans kusin/kompis/kund.

Självklart kan det vara så att folk är mer observanta efter denna otäcka händelse, eller att R knäcker extra som tidningsbud, men rent spontant låter det lite lurigt i mina öron.
Citera
2019-12-17, 04:39
Medlem
OroligLantiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ATWA.Manson
Har han inte gjort sig skyldig till mordet på Emilia, så ska han heller inte spärras in. Köp av sexuella tjänster är enligt svensk lag en brottslig handling, men det ger knappast fängelse. Jag hoppas att hans namn förblir en hemlighet för familjens skull, då förutsatt att han inte mördat E. Vad otroheten/sexköpet angår, så må det vara en moralisk fråga som man kan diskutera tills jordens undergång. Att han svikit sin familj är inte ensbetydande med att han är mördare.

I dagens läge kan en person som döms för att köpa sex få böter, eller fängelse i upp till ett år. Det är dock standard med böter.

Huruvida en uthängning borde ske eller inte, så håller jag med dig helt - det finns i dagsläget ingen anledning till det. Jag misstänker att hans familj lider helvetets kval just nu - krossade hjärtan, krossad familj, krossat hem (eller så visste frun om det och hade inga problem med det. Jag vet inte, och har inget behov av att veta, men har förstått att i Tollarp är ingenting omöjligt).

Jag är glad att det inte har börjat spekuleras om namn, särskilt eftersom många från trakten hänger här på fb och Tollarp är en sådan liten by.
Om det kommer ut, o snacket går, så misstänker jag att det blir värre för barnen än för pappan. Ungar kan vara så grymma, och om torskens barn får höra saker som "din pappa är bög och går till horor!" så kan det knäcka barnen. Och hur nyfikna vi än må vara här inne, så vill vi väl inte bidra till att någon begår självmord..?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in