Citat:
Ursprungligen postat av
Enheltvanligapa
Kom igen nu, folk verkar ha hängt upp sig på att A.A’s morsa skulle pynta för hans missbruk, givetvis är det bara en lögn han dragit för snuten, han kan ju inte säga att han finansierar sitt missbruk genom att beckna...
Citat:
Ursprungligen postat av
gleek
Vettigaste inspelet om detta! Tror också att han erkänner brotten fortast möjligt för att polisen inte ska rota vidare.
Citat:
Ursprungligen postat av
gleek
Ja, jag höll med Enheltvanligapa och sen vidareutvecklade jag med mina egna tankar kring vad jag läst i FUP. Har reagerat på att AA ofta erkänner sina narkotikabrott väldigt fort, antagligen för att han inte ville ha husis och sen ville han nog undvika längre förhör med genomgångar av hans förehavanden med knark. Så fort han erkänner så backar nästan polisen och går vidare till åtal.
Med samma resonemang så skyller han snabbt på att mamma betalar av samma anledning. Han vill inte att polisen ska se hur han egentligen finansierar sitt missbruk.
Citat:
Ursprungligen postat av
P55
Glöm din tanke, för åklagaren och polisen gör ett grundligt jobb och kommer rota i allt. Från hans barndom, uppväxt,skolgång, socialt umgänge, minsta lilla sjukdomar och familjeförehållanden. Det håller dom på med nu och sånt tar tid.
Gleek och
Enheltvanligapa diskuterade As tidigare utredningar - alltså ffa narkotikabrott.
I dessa är A tydligen snabb med att erkänna innehav, men förnekar langning. Han påstår att han får pengar till knark från sin mamma.
Då nöjer sig polisen med att sätta dit honom för ringa narkotikabrott, och skickar ärendet till åklagaren.
Men om A hade nekat till allt (alltså fortfarande i tidigare fall) så hade polisen gjort en mer grundlig utredning och kanske hittat bevis för att A både säljer knark och gör inbrott/stölder/rån/gud vet vad.
Så tror jag att Gleek och Enheltvanligapa menade.
I mordfallet nekar A till alla anklagelser och hävdar att han är förvånad, chockad och ledsen över Es död (minns inte exakt vilket ord hans advokat använde, men det finns citat och länkar i tråden).
Självklart har du rätt i att åklagaren kommer göra en grundlig utredning i detta fall, och det nekar varken Gleek eller Enheltvanligapa till (som jag förstått det).
Det kan bli lite tokigt (men inte irrelevant) när det diskuteras tidigare/andra fall i samma tråd, och ännu tokigare om man inte läser vad som citeras och vilket sidospår skribenten avser.