2019-12-16, 12:45
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av r9Q8jRqe3
Sitter i precis samma sits och scenario, även lika många dagar utan. 04:00 den 11:e var senaste gången. Nästan omöjligt att sova, har varit vaken vid två tillfällen 36h utan sömn, var inte ens riktigt trött utan mest halvseg mellanåt, fick sova ett par timmar här och där, men inte mycket mer än så.

Bättre att skita i det, sömnen kommer väl bli bättre med tiden. Ingen idé att pilla med pillren igen, för man kommer att gå igenom skiten förr eller senare ändå, hellre förr.

Jo det absolut bästa är att härda ut. Det blir bättre och bättre för varje natt. Tack och lov så hade jag Gabapentin dom två första nätterna vilket gjorde att jag sov som en stock. Jag önskar att jag hade fler så jag kunde rida ut stormen med hjälp av Gabapentin, för dom hjälper till jävigt bra. Men i natt fick jag 5 timmars sömn, dock inte sammanhängande, vaknar ganska ofta. Men det blir långsamt bättre. Har tänkt spara dom 5 Ksalol jag har till någon verklig nödsituation, och det är det ju inte nu
Citera
2019-12-16, 16:06
Medlem
DoungAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av r9Q8jRqe3
Sitter i precis samma sits och scenario, även lika många dagar utan. 04:00 den 11:e var senaste gången. Nästan omöjligt att sova, har varit vaken vid två tillfällen 36h utan sömn, var inte ens riktigt trött utan mest halvseg mellanåt, fick sova ett par timmar här och där, men inte mycket mer än så.

Bättre att skita i det, sömnen kommer väl bli bättre med tiden. Ingen idé att pilla med pillren igen, för man kommer att gå igenom skiten förr eller senare ändå, hellre förr.
Det bästa är väl o röka en holk nån dag för att få sömnen och komma in i sömnrytmen.
Menar inte röka varje dag. Men en dag. För att återhämta kroppen. Rök hasch, ställ klockan på 7:00 dagen efter och GÅ UPP.
Trodde detta var en standard? Aldrig missbrukat eller blivit beroende av Alpra. Fått det utskrivet på recept. Men tog knappt det. Så vet inte riktigt hur era AT känns. Men hört om flera som kört det där med holk och det har funkat.
Citera
2019-12-16, 18:00
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoungA
Det bästa är väl o röka en holk nån dag för att få sömnen och komma in i sömnrytmen.
Menar inte röka varje dag. Men en dag. För att återhämta kroppen. Rök hasch, ställ klockan på 7:00 dagen efter och GÅ UPP.
Trodde detta var en standard? Aldrig missbrukat eller blivit beroende av Alpra. Fått det utskrivet på recept. Men tog knappt det. Så vet inte riktigt hur era AT känns. Men hört om flera som kört det där med holk och det har funkat.

Har man en avtändning på benso (sömnsvårigheter) så kommer inte cannabis att hjälpa en att somna. Det kan snarare bara förvärra det och utlösa ångestattacker
Citera
2019-12-16, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Har man en avtändning på benso (sömnsvårigheter) så kommer inte cannabis att hjälpa en att somna. Det kan snarare bara förvärra det och utlösa ångestattacker
Detta känner man igen :-)
Citera
2019-12-17, 09:57
Medlem
Niggalangelos avatar
Detta kanske har frågats förut i tråden men ni som använder Alprazolam varje dag, hur mår ni egentligen?
jag undrar mest hur ni fungerar på jobbet, skolan osv.

Jag förstår såklart att det är en individuell fråga men skulle gärna vilja höra om ni har några liknande erfarenheter utav situationer ni stöter på.
Citera
2019-12-17, 12:44
Medlem
DoungAs avatar
Citat:
Åfan. Som sagt inte så bevandrad i benso mer än att jag fått 10 tabletter på recept som jag inte ens tog alla av.
Men hört folk som använt Cannabis när de slutat med benso för sömnen och psyket. Men men, kanske har missförstått det.
Citera
2019-12-17, 12:47
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoungA
Åfan. Som sagt inte så bevandrad i benso mer än att jag fått 10 tabletter på recept som jag inte ens tog alla av.
Men hört folk som använt Cannabis när de slutat med benso för sömnen och psyket. Men men, kanske har missförstått det.

För någon enstaka fungerar det kanske att röka på för att lugna nerverna vid en avtändning men jag vågar nog påstå att majoriteten mår sämre av att röka på vid en AT
Citera
2019-12-17, 12:50
Medlem
DoungAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggalangelo
Detta kanske har frågats förut i tråden men ni som använder Alprazolam varje dag, hur mår ni egentligen?
jag undrar mest hur ni fungerar på jobbet, skolan osv.

Jag förstår såklart att det är en individuell fråga men skulle gärna vilja höra om ni har några liknande erfarenheter utav situationer ni stöter på.
Min närmsta kollega(även barndomsvän) tar 1mg på morgonen och 1 mg på kvällen och har gjort i två år. Märker ingenting på honom över huvud taget. Han sköter sitt jobb och har familj.
Citera
2019-12-18, 16:55
Medlem
Citat:

Helt rätt, röker jag cannabis på en kraftig benzo AT får jag psykos. Har testat flertalet gånger. Kan inte rekommendera det.
Citera
2019-12-19, 07:45
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filurenhehe
Helt rätt, röker jag cannabis på en kraftig benzo AT får jag psykos. Har testat flertalet gånger. Kan inte rekommendera det.

Fyfan, psykos till och med Blev det en brutal psykos eller hur yttrade det sig?
Citera
2019-12-21, 09:11
Medlem
Jag byter från Stesolid/Valium/diazepam till xanor 1mg morgon lunch middag istället då stesolidens muskel avslappnade egenskaper inte passar min aktiva livsstil, någon som har något att säga om detta, smart eller dumt?
Citera
2019-12-22, 02:02
Medlem
scheelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RitalinConcerta
Jag byter från Stesolid/Valium/diazepam till xanor 1mg morgon lunch middag istället då stesolidens muskel avslappnade egenskaper inte passar min aktiva livsstil, någon som har något att säga om detta, smart eller dumt?
Vad hade du för dos på stessen? Och hur länge har du gått på stess, och va det bara en gång om dagen du tog den?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in