2019-12-16, 22:25
Medlem
Jah har inte en susning hur ni gör för att dela en kommentar som ni svarar på sen🤔 Men någon fråga om länken till hedermordet jag skrev om..
Sök på Maura ajouz så kommer det upp olika länkar..
Såg att det skrevs om Ljungskile,Polisen sökte där i minst 4 dagar.
Citera
2019-12-16, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Jag vill inte tro att W styckades levande. Det är mycket mycket ovanligt.

Kim Wall anses ha styckats levande, vll minnas att man vetenskapligt antog att hennes huvud skars av medan hon levde, fastbunden.
Det är vad obducenten pekar åt i sina redogörelser för när den och den delen avlägsnades från hennes
kropp och när sticksår (mängder!) uppkommit som även de var under livets sista minuter ..
Bäst att läsa protokollet, så ordningen framstår tydligare.
Men är säker på att hennes resultat styrde åt det hållet.
Senast redigerad av Marielo 2019-12-16 kl. 23:10.
Citera
2019-12-16, 22:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Det där är litet förenklat uttryckt tror jag: "Efter förhör med pojkvännen" .. för det framkom att hans setts på en övervakningskamera från typ en bensinmack i just Ljungskile.
Det sa han ju antagligen inte själv på eget initiativ i förhör.
Troligen konfronterades han (som jag minns) och sa (antagligen) varför han varit där - och de sökte där.
Sant eller ej vad han där gjorde, men han var tydligen där vid aktuell tidpunkt, minns ej om det var före eller efter, möjligast före man anmälde W som försvunnen.
Kunde du verifiera övervakningskameran? eller baserar du ditt uttalande på följande inlägg som finns i tråden?

Marielo:
Jag tror att de har anledning att tiga mer än vanligt, för att MGM2 och MGM3 inte ska veta vad som framkommit, då de fortfarande är misstänkta.
Men det har stått tidigare underutredningen i tråden här, att MGM1 synts på en övervakningskamera
i en bensinmack /butik i Ljungskile vid aktuell tidpunkt för brott (jag tror det var just innan, någon som minns?)

Vad som framkommit av mobiltelefoner har jag inte sett ett ord om i media.

Klippabort:
Vad jag vet så har det inte framkommit något om att det har påträffats något på filmerna från Ljungskile. Däremot stämmer det att film har hämtats in.

divadnil
Nej, att mgm1 har synts på övervakningskamera är enbart en spekulation!!! Det gäller att hålla isär spekulationerna i tråden och faktan!
Citera
2019-12-16, 22:29
Medlem
Hur länge brukar det gå utan ett erkännande vid mord? Brukar de flesta erkänna eller går alla till rättegång
Om MGM var i ett förhållande med BO känns det för mig otroligt att han inte brytit ihop än och berättat hur det gått till om han är GM.
Vilka metoder används vanligtvis vid sådana här förhör under sådan här lång tid?
Senast redigerad av lambipap 2019-12-16 kl. 22:42.
Citera
2019-12-16, 22:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Det viktiga vid hedersmord är väl ryggdunkandet efteråt. Att få kredd för vad man gjort. Hyllas. Inte skämmas eller behöva ta nåt straff i ett modernt samhälle, väsensskiljt från ett medeltida dito..
En medeltida sedvänja helt enkelt....

Men om en ung modern kille pressas av sin "klan" att döda sin flickvän, är det inte då mer sannolikt att han bara vill få det överstökat så snabbt och smärtfritt som möjligt, och därför tex halshugger, som ju dessutom är en tyst och enkel metod till skillnad från skjutning som kräver inskaffande av pistol?
Citera
2019-12-16, 22:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Någon slags schakt eller kulvert som en kille står och filmar (?) ner i: Maps

In mot det områden jag menar - under motorvägsbroarna. Verkar som att man tagit bilderna samtidigt som det var en ordentlig brand ner mot hamnen för övrigt: Maps

Annan vinkel: Maps

Edit: Jag tänker att det finns väldigt mycket grus och sandhögar lite överallt. Dessutom i områden som kanske inte frekventeras av allmänhet för promenader och liknande.

Jag tror att det rör sig om en trappa på ena sidan, kanske under markplan p.g.a. f.d. varvet och tågreparationshallarna? Och ett dike på andra sidan. Du resonerar högst rimligt, tror jag, f.ö... för det är ett stort område. Jag har kunnat gå hela vägen ut på hamnpirerna utan att någon reagerat. Kvällstid och i dåligt väder är man osynlig där.

EDIT: Det är en gångtunnel/trappa under vägen, hävdar jag efter en andra titt (känner igen graffitin).
Senast redigerad av uniktanvandarnamn 2019-12-16 kl. 22:46.
Citera
2019-12-16, 22:33
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Men om en ung modern kille pressas av sin "klan" att döda sin flickvän, är det inte då mer sannolikt att han bara vill få det överstökat så snabbt och smärtfritt som möjligt, och därför tex halshugger, som ju dessutom är en tyst och enkel metod till skillnad från skjutning som kräver inskaffande av pistol?

Du menar alltså beräknande, planerat - inte alls i vansinne, affekt... ?....
Citera
2019-12-16, 22:35
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lambipap
Hur vanligt är det att det går till rättegång utan ett erkännande vid mord?
Om MGM var i ett förhållande med BO känns det för mig otroligt att han inte brytit ihop än och berättat hur det gått till om han är GM.
Vilka metoder används vanligtvis vid sådana här förhör under sådan här lång tid?

Du måste bara skämta.
Citera
2019-12-16, 22:36
Medlem
Nalle22s avatar
Utredarna tar sin tid. det tar tid att få fram allt ur mgm. de tar en sak i taget och noterar vad han redovisar som ej stämmer i hop med resten av utredningen, och tar det vidare därifrån,
och ett plus i det hela är att flera i släkten har varit på förhör.
Jag är övertygad att om han är han skyldig så döms han även om ej hela kroppen hittas.
Citera
2019-12-16, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Men det fetstilta som jag citerade skrev du ju att det stod i en tidning.

Ja just det, det stod i media och framför tingsrättsförhandlingar att obducenten för Kim Wall sagt så.
Det har stått i media angående BÅDE om Kim Wall och andra fall att rättsläkare yttrat sig angående tidpunkt för avlägsnande av kroppsdel. Min avsikt med att skriva detta var, som du kanske förstått, att påstå att man mycket väl kan tidsbestämma tidpunkt för avlägsnandet mer el mindre ungefärligt, i vilket fall inom ramar för det efterfrågade. T ex "Avlägsnades armen efter dödens inträffande eller inte?"
I Kim Wall -fallet stod fick jag info både i media OCH offentliga utdrag.

Jag skrev:
Dels har det ju stått i tidningar faktiskt, ungefär såhär:" Rättsläkarens har konstaterat att delen separerades under eller i anslutning till dödens inträffande, inom c:a någon timme" ..Jag minns nu inte exakta minuter och timmar, men det finns fler fall att läsa, där det citeras vad rättsläkare sagt.

I fallet Kim Wall läste jag tingsrättsprotokoll / offentliga utdrag både live och efteråt,
samt hörde delar av rättegången. Där yttrade rättsläkaren under ed dylika uttalanden.
Citera
2019-12-16, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lambipap
Hur vanligt är det att det går till rättegång utan ett erkännande vid mord?

Man kör med utnötningstaktik.
Citera
2019-12-16, 22:40
Medlem
nickomyras avatar
Något spec som har hänt dom senaste dagarna ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in