2019-12-16, 21:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheHmm
Processorn är så sanslöst dålig att det är löjligt. Köp en med en processor som inte är 4 år gammal, men det verkar som om det blir 5000kr om det ska vara en dator som inte är obrukbar direkt internet blir liiite mer krävande att var på.

Den jag hade för 4000 kr fungerade iaf hyfsat. Men jämfört med den här, är obeskrivligt.
Citera
2019-12-16, 21:40
Medlem
yz44s avatar
Disken är heller inget vidare.
Citera
2019-12-16, 21:45
Medlem
Det är därför jag alltid köper en begagnad bättre dator än något för 3-4000 kr.
Jag har alltid haft otur med sega datorer när jag lagt en lägre summa.

Datorn jag har nu köpte jag för 2200 kr haft den i snart två år och den fungerar utmärkt.
Citera
2019-12-16, 21:46
Medlem
TheHmms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yz44
Disken är heller inget vidare.

Garanterat att det är processorn som håller tillbaka den även om man inte ska be om underverk med eMMC, dock har jag haft datorer där jag kört 32gb usb 3.0 stickor som storage och bootdrive, det fungerar utmärkt bara man gör en sak i taget.
Citera
2019-12-16, 21:47
Medlem
TheHmms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av living4free
Det är därför jag alltid köper en begagnad bättre dator än något för 3-4000 kr.
Jag har alltid haft otur med sega datorer när jag lagt en lägre summa.

Datorn jag har nu köpte jag för 2200 kr haft den i snart två år och den fungerar utmärkt.

This ^ lämna tillbaka och köp en beg för 3000
Citera
2019-12-16, 21:48
Medlem
Plaguetongue1s avatar
oj jävlar vilken dålig laptop, du skulle ha köpt en begangnad om du är snål. Antagligen så är den seg för att den håller på installera nånting. Jösses kommer den där klara av att köra MS paint ens?
Citera
2019-12-16, 21:54
Bannlyst
Går det att lämna tillbaka den?

Kan ni rekomendera någon sida med begagnde datorer?
Citera
2019-12-16, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katapulten
Går det att lämna tillbaka den?

Kan ni rekomendera någon sida med begagnde datorer?

Såvida den är i oskadat skick med originalkartong etc så har du 30 dagars öppet köp.

www.blocket.se

Tillägg: Delar för övrigt övriga åsikter i tråden, den där ska du göra dig av med illa kvickt och köpa något vettigt.
Senast redigerad av Nulb 2019-12-16 kl. 22:00. Anledning: Tillägg
Citera
2019-12-16, 22:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Såvida den är i oskadat skick med originalkartong etc så har du 30 dagars öppet köp.

www.blocket.se

Tillägg: Delar för övrigt övriga åsikter i tråden, den där ska du göra dig av med illa kvickt och köpa något vettigt.

Jag ska göra det. Förstår inte hur de kan sälja sånt här skräp för 3000 kr. eller a 3500 kostar den nu
Citera
2019-12-16, 22:07
Medlem
Citat:
Jag ska göra det. Förstår inte hur de kan sälja sånt här skräp för 3000 kr. eller a 3500 kostar den nu

För att det säljer.

Snackade med en gammal bekant om just detta (han jobbar som säljare på just datoravdelningen på ett MM-varuhus parallellt med plugget) och enligt honom är det just den här typen av datorer folk köper. Han försöker förklara att det är värt att lägga 2-3 tusen till så man får en dator som håller ett par år och klarar det man vill men folk är snåla.

Själv skulle jag aldrig lägga under 10' på en laptop, men jag har också lite specifika krav.
Citera
2019-12-16, 22:12
Medlem
vitgulvolvos avatar
Vad använder du datorn till? Om du bara surfar flashback och ser lite youtube kanske det kan funka att installera Xubuntu, en lättviktig linuxdistribution.

Googla xubuntu, hitta en installationsguide och fixa ett usb minne och prova? Sådana datorer funkar inte med windows helt enkelt, blir alldeles för segt.
Citera
2019-12-16, 22:35
Medlem
LongfellowDeedss avatar
Citat:
4 gb står det
Det är lite. Standard för en ok dator har 8gb idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in