2019-12-16, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caticorn
Inte vad jag märkt. Hon hängde mycket med sina tjejkompisar och syster, träffat flera vänner och syster.

Jag reagerade första gången jag träffade T. W stod utanför porten och rökte tillsammans med en kvinnlig vän. Jag stannade och pratade som vanligt, W var en riktigt trevlig och glad tjej (i mina ögon). Iallafall, vi pratade så kommer T. W blir glad och säger ”hej älskling!” Han muttrar fram något, hälsar inte på hennes kompis eller mej. W och T pratar lite smått och han skulle gå iväg, så han vänder sej helt enkelt för att gå. Då säger W ”men älskling, får jag ingen puss?” Han går tillbaka för att ge henne en puss och går sedan iväg. Vet inte varför men när detta mötet mellan dom pågick så fick jag en olustig känsla, dåliga vibbar. Han sänkte humöret direkt på en. När han gått så sa W ”nä jag får nog ta en cigg till!” Och här sa vi hej då.

De hade dock mycket fester, nästan varje helg. Det lugnade ner sej efter ett tag.
Har tyvärr inga frågor eller så. Men det är fint att höra lite om hur Wilma var som människa. Tack för att du delar med dig!
Citera
2019-12-16, 19:22
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Jaja, känner igen det tugget från en viss falang, och ger inte mycket för den sortens resistens.

Tvärtom är det mer troligt att polisen täpper till läckor för att inte misstänkta, som vet att de är det, ska veta vad polisen har för bevisning, samt skapa osäkerhet bland evt andra inblandade som ännu inte är uttalat misstänkta för delaktighet.

Jag känner att polisen är väldigt pressad ju nu.
Därav stänger ner ännu mer info på sin insidan p.g.a. eventuella läcker.

Ganska snart är det risk att MGM släpps fri.
De behöver mer konkreta bevis.
Citera
2019-12-16, 19:23
Medlem
Caticorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Har tyvärr inga frågor eller så. Men det är fint att höra lite om hur Wilma var som människa. Tack för att du delar med dig!

Har bara gott att säga om Wilma. Jag uppfattade henne som en glad, framåt, sprallig och väldigt med i modet (smink/kläder/hår) typ av tjej.
Ja, varsågod ☺️
Citera
2019-12-16, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sugerbra
Så du menar att det var en olycka? Och att han är oskyldig? Hur har kroppsdelen hamnat där den hittades?
Och varför i hela världen lägger polisen extra lock på om det inte är ett brott?
Det kan ju vara så att det har inkommit nya uppgifter till polisen. Men polisen måste kolla upp dessa uppgifter innan man gör något och under tiden är det helt locket på.
Dock kan jag ju säga att olycksspåret är mycket osannolikt då någon uppenbarligen har försökt undanröja bevis och stycka kroppen.
Citera
2019-12-16, 19:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Caticorn
Inte vad jag märkt. Hon hängde mycket med sina tjejkompisar och syster, träffat flera vänner och syster.

Jag reagerade första gången jag träffade T. W stod utanför porten och rökte tillsammans med en kvinnlig vän. Jag stannade och pratade som vanligt, W var en riktigt trevlig och glad tjej (i mina ögon). Iallafall, vi pratade så kommer T. W blir glad och säger ”hej älskling!” Han muttrar fram något, hälsar inte på hennes kompis eller mej. W och T pratar lite smått och han skulle gå iväg, så han vänder sej helt enkelt för att gå. Då säger W ”men älskling, får jag ingen puss?” Han går tillbaka för att ge henne en puss och går sedan iväg. Vet inte varför men när detta mötet mellan dom pågick så fick jag en olustig känsla, dåliga vibbar. Han sänkte humöret direkt på en. När han gått så sa W ”nä jag får nog ta en cigg till!” Och här sa vi hej då.

De hade dock mycket fester, nästan varje helg. Det lugnade ner sej efter ett tag.
Hade inte W en favvokompis? Vet du om hon kan ha varit från Stenungsund?.
Citera
2019-12-16, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist

Tror du verkligen att MGM kan släppas fri snart eller är det mest "logik" från din sida?
Man kan ju undra över varför det behövs sådan väldig sekretess - det måste inte betyda
att de hittar något speciellt, kan också betyda att de befinner sig i en sänka och vill
koncentrera sig och slippa berätta allt de inte vet.
Fortsätter detta, ja då kan han ju få lämna häktet ..
och vad gör han då ...?
Lämnar Sverige ...
Citera
2019-12-16, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Det kan ju vara så att det har inkommit nya uppgifter till polisen. Men polisen måste kolla upp dessa uppgifter innan man gör något och under tiden är det helt locket på.
Dock kan jag ju säga att olycksspåret är mycket osannolikt då någon uppenbarligen har försökt undanröja bevis och stycka kroppen.
Ja jag tror absolut som du med båda
Citera
2019-12-16, 19:28
Medlem
Citat:

Det kan vara så, men det handlar inte om att sopa under mattan för att mgm är född utanför Sverige vilket blåfisken i sann svärjeanda försöker lura sig själv med.
Citera
2019-12-16, 19:31
Medlem
Citat:

Vad menar du med att snart är risk att MGM släpps fri? Varför skulle ökat hemlighetsmakeri hjälpa saken. Snarare är det väl så att när polisen desperat vill ha in tips så brukar man släppa ut information till allmänheten. Ökad sekretess tyder inte på att man saknar information snarare tvärt om.
Citera
2019-12-16, 19:32
Medlem
Caticorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Hade inte W en favvokompis? Vet du om hon kan ha varit från Stenungsund?.

Det vågar jag inte svara på men jag träffade ofta en blond tjej, väldigt söt och inte så mycket smink.

Ledsen att jag inte kan svara mer ingående. Jag är betydligt äldre än W så vi umgicks inte som vänner.
Citera
2019-12-16, 19:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Det är verkligen inte vem som helst som klarar av att stycka en kropp.

De flesta vuxna män skulle nog klara av att såga av två ben iallafall, i syfte att kunna få ut en död kropp ur sin bostad. Och det är nog inte så trevligt att ha en död kropp i sin bostad.
Och jag gissar att tex akutsjuksköterskor skulle kunna göra det utan att må så dåligt, eftersom de är vana vid blod och döda människor.
Och Tishko hade väl iallafall nån form av vårdutbildning eftersom han väl jobbade i hemtjänsten?
Citera
2019-12-16, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korta-kjolar
Är helt säker på att den ökade sekretessen beror på de misstänkta sommfortfarande är på fri fot.
Om polis och åklagare skulle varit säkra på att den enda inblandade satt bakom galler så skulle betydligt mycket mer information läckt ut.

Det intressanta är ju att man redan från början va ganska försiktig med information till press och allmänhet. Kanske ett tecken på att man väldigt tidigt i utredningen insåg att där fanns fler inblandade?
Jag är helt enig med dig om den saken! Man blir verkligen nyfiken.

Och ja, det har varit min teori ett tag nu. Locket har varit på sen länge - oron för läckor kan ha bidragit till att MP och FIKK ombads avsluta insatserna så snart polisen kunde konstatera att W var avliden. Jag tror som du säger polisen hade en väldigt tidig uppfattning om vad som skett, att de anhöll Tishko för mord nästintill omedelbart talar för detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in